hey loopy, Wat dapper van je... Als je helemaal op bent moet je maar gewoon naar huis gaan hr! Het is al heel wat dat je bent gegaan en dat je probeert het weer op te pakken! Wilde je zelf weer beginnen met werken (sorry als je dat al had uitgelegt, heb nog niet alles terug kunnen lezen)? Heel veel succes vandaag!
loopy, luister goed na je lichaam hoor. Als je moe wordt, gewoon lekker naar huis gaan, ik mag aannemen dat ze daar op je werk begrip voor hebben.
ja ik wilde zelf weer gaan werken. het ging thuis eigenlijk best goed en ik voel me niet fijn thuis om illegaal thuis te zijn. slaat misschien nergens op maar zo voelt dat bij mij. en eens moet je toch weer aan de slag. ik ga maar eens kijken of ik weer een beetje klanten kan bellen...
Hey meid, dat is ook maar net hoe je jezelf voelt om weer te gaan werken,best snel idd,maar als het niet gaat zou ik toch lekker naar huis toe gaan,begrijpen ze heus wel. Sterkte!
loopy, die eerste dag zal dd best wel moeilijk zijn. Dat had ik ook, de dagen daarna waren voor mij weer veel makkelijker.
Wat knap van je loopy om weer aan het werk te gaan. Dat vind ik het kromme van de wet dat als je voor 24 weken bevalt je ook geen bevallingsverlof krijgt. Ik moet er niet aan denken om weer aan het werk te gaan kan ik echt niet. Ik heb nu nog 14 weken bevallingsverlof en ga daarna gewoon de ziektewet in. Het is niet niks wat ons overkomt en ik wil gewoon goed aan mezelf denken. Ik ben normaal nooit iemand die van een uitkering wil genieten. Maar nu is de situatie gewoon anders. Maar echt ik heb veel respect voor je omdat je weer gaat werken. Trouwens ook voor de andere mama's
LindaPooh, het is inderdaad niet niks. Zéker in jouw geval. En wat betreft werken, ook daar zijn geen richtlijnen voor. Ik ben blij weer met regelmaat op de zaak te zitten. Echt heel productief ben ik nog niet en ook hier kijk ik met regelmaat even, maar toch is het goed om weer mijn wereldje proberen te verbreden. Gelukkig heb ik een uitstekende werkgever die me voorlopig nog even in zwsverlof laat staan. Dus geen druk van buitenaf.
Ik ben sinds vorige week op therapeutische basis begonnen met werken. Heb eigenlijk nog recht op 8 weken verlof, maar kan niet meer zo goed thuis zijn. De eerste dag heb ik me heel erg schuldig gevoeld. Ik had de hele ochtend niet aan Lindy gedacht. Ik heb 's avonds enorm gehuild. Vandaag ging het al weer een stuk beter. Ik denk dat ik de eerste weken lekker een paar uurtjes heen ga, daarna zie ik wel weer verder. Ook ik heb gelukkig een hele lieve werkgeefster die mij alle tijd en ruimte geeft.
@Loopy: sterkte op je werk! Over de foto's: Wij hebben de foto's die in het ziekenhuis van Sterre zijn gemaakt (naakt, na de geboorte), nog nooit aan iemand laten zien. Ook niet aan onze ouders. Het is gewoon té privé voor ons. We houden ze voor onszelf. Ze heeft thuis opgebaard gelegen, in een mandje, gewikkeld in een zijden doek, met alleen haar hoofdje zichtbaar. Toen hebben wel onze ouders, zussen en een aantal dierbare vrienden haar gezien. Daar zijn ook foto's van gemaakt, die kunnen we evt. laten zien. Maar die eerste foto's, nee, dat vinden we te privé. Dat is voor iedereen verschillend en moet iedereen zelf bepalen.
Aquilegia, de foto's van Niels* naakt krijgt verder ook niemand te zijn. Die zijn voor ons en ons alleen.
Wij hebben er wel wat foto's tussenuit gehouden die we echt prive vonden maar we hebben wel wat foto's van na de geboorte dat ze lekker bij mij op m'n borst ligt,daar ben ik zo trots op dat wij vinden dat de hele wereld ze mag zien. Maar dat is een keuze die je samen maakt. Moet ik er wel bij zeggen dat onze Merel*al die tijd dat ze bij mij lag nog in leven was,daarna hebben we ook foto's gemaakt tijdens omkleden enzo maar die laten we niet zien! Dit moet ook ieder voor zich weten,bij de een doet het goed en bij de ander niet. -x-
hoi meiden, ik ben vanmorgen bij de arbo-arts geweest. Hij was gelukkig heel begrijpend en heel vriendelijk en nam alle tijd voor me. Dat was echt een opluchting. Ik hoef niks en we gaan heeeel rustig de werkuren opbouwen maar als het niet gaat hoe ik niks. Wel moeilijk hoor, het hele verhaal weer vertellen... ben gewoon uitgeput. Maar hij zei dat ik er lekker veel over moest praten en veel huilen want dat was alleen maar goed voor het verwerken. Ik ben zo blij dat ze niet moeilijk deden over het weer werken! liefs, loopy
hoi meid fijn dat ze zo begrijpend waren meid doe het rustig aan en volg je gevoel huil maar zo vaak je wilt hier een dikke digi knuffel voor jou
hoi loopy Wat fijn dat ze het zo opvatten. Ikzelf moet eigenlijk 4 oktober beginnen,maar zie hier erg tegenop.Ik weet ook niet of ik het aankan,moet 2 oktober naar maatschappelijk werkster.Heb aangegeven bij mijn huisarts dat ik het toch niet alleeen kon.(dacht van wel maar niet dus)Ik wil ook eerst dit gesprek afwachten voordat ik mijn werkgever bel of ik wel of niet kom. Mag ik vragen heb je je ziek gemeld of had jee ook verlof? ik weet ook niet of ik mijn werkgever al moet bellen dat ik het eigenlijk nog niet zie zitten. Wat zouden jullie doen? groetjes debby
debby, als het niet gaat moet je het NIET doen. Jij en jouw gezondheid gaat altijd voor. laat de rest maar lekker even zitten.
debby, ik zou eerst aan jezelf denken en dan pas aan je werk. Ze regelen daar vast wel iets. Als jij denkdat je er nog niet klaar voor bent, moet je het absoluut niet doen.
@Deb,ik zou je werkgever wel alvast inlichten dat je iig een gesprek hebt met de maats werker,en dat je er nog niet goed bij voelt om te komen werken,kijk je hoeft niet af te wachten tot je gesprek met de maats werker,alleen jij weet of je er klaar voor bent,dat kan de maats werker ook niet bepalen voor jou meis! @Loopy,heel fijn dat ze het zo opnemen bij jullie,je merkt zelf wel weer wanneer je er klaar voor bent om fulltime te gaan werken.. Ik heb nu mijn 2e week erop zitten en sinds gisteren gaat het helemaal niet zo goed met werken,ben zelfs vandaag eerder naar huis gegaan. Ik heb eigenlijk ook nog verlof volgens mij,is het niet zo dat je 16 weken hebt?Tis nu 12 weken geleden sinds de bevalling. Ik moet iig over 4 weken weer fulltime aan het werk zijn van de arbo,eerst vond ik het niet erg maar nu zie ik er gruwelijk tegenop! We wachten maar af he.. Veel liefs D..
* hoi meliske je hebt gelijk ik moet ook aan mezelf denken en niet aan mijn werk(maar denk dan weer vind het rot voor mijn collega's dat ze moeten invallen ja is dom maar zo ben ik dan weer) maar ga ook nog niet werken zolang ik er niet aan toe ben * daisy dat is zo wat jij zegt ik ga hem maandag maar bellen dat hij nog maar niet op mij moet rekenen 4 oktober (dan zal ik wel een oproep krijgen van de arbo,maar dat zie ik dan wel weer) liefs debby
debby, dat is ook rot voor je collega's, maar je moet maar zo denken, wat jij heb meegemaakt is nog veel rotter en als het goede collega's zijn, waar ik van uit ga, dan hebben ze er echt alles voor over om voor jou in te vallen. Maar ik snap je gedachte heel goed hoor, ik had er ook moeite mee, maar heb uiteindelijke echt voor mezelf gekozen, en daar ben ik achteraf heel blij mee. daisy, ja je heb gewoon recht op 16 weken verlof. Tenminste ik had dat wel.
Ik was dus vrijdag ook eerder naar huis gegeaan maar ook ik vind dat zoo moeilijk,(terwijl ik nu nog op therapeutische basis werk),ben bang dat ze vinden dat ik me aanstel ofzo,dat ze het niet begrijpen. Dus Deb ik kan het me heel goed voorstellen maar we moeten toch echt aan onszelf gaan denken(hoor mij,held).. @Melis,waarom willen ze mij dan eerder aan het werk hebben terwijl ik er recht op heb? Ik vond het zelf niet erg om te gaan werken maar wat als ik nog niet wou? Heb ook het idee dat ze bij de arbo niet weten wat het met iemand doet om je kindje te verliezen.