Lounge

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Daisy1975, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika677

Mika677 Lid

5 sep 2007
    68
    0
    0
    Management Assistente
    Zuid Holland
    Hoi,

velen weten niet precies waar je recht op hebt, terwijl ze bij pz dat natuurlijk wel horen te weten. Als je na 24 weken zws bevalt heb je recht op 16 weken zwsverlof. Het is zelfs zo dat je niet eerder dan 6 weken na de bevalling mág gaan werken. Wettelijk vastgelegd; verzekeringsverhaal.
    Wat de rechten zijn bij verlies van kind vóór 24 weken zws weet ik niet.

Wat ik wel als tip mee kan geven is dat sporten bij mij ook een goede uitlaatklep is. Sinds 2 weken ben ik weer actief op dat gebied en het doet me erg goed! Als het niet lukt op het werk, laat ik de boel de boel en vertrek naar het sportcentrum. Dit werkt vaak wel goed en ook daarna kan ik me weer beter concentreren op andere zaken.

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    dat vind ik dus ook heel raar dat ze je weer eerder aan het werk willen hebben. officieel heb je gewoon recht op 16 weken verlof als je verder dan 24 weken zwanger bent.

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dames ik heb wat om julli een beetje op te fleuren.

mijn nichtje van 4 Maartje, zat bij mij op de wc en riep heel hard richting de woonkamer: ik weet nog een gek liedje! (neem in je gedachten een klein meisje met grote bruine ogen en krulletjes, die een beetje slist) En toen ging ze al poepend zingen: op de melodie van happy birthday:

welgefeliciteerd
    je neus staat verkeerd
    en je oren achterstevoren
    welgefeliciteerd

4. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    whahahaha wat schattig! :)
    dat maakt een verdrietige dag vast goed als je zoiets hoort

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik vond op internet een gedichtje en dat heb ik een beetje aangepast en versierd. bij veel vlinderkindjes heb ik het in het gastenboek geplakt maar wilde het ook voor jullie hier plaatsen.

liefs, loopy

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wow heel mooi loopy!

7. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Wat een prachtig gedichtje Loopy.

8. Niet meer actief

mooi loopy :cry:

9. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Heel erg mooi Loopy!
    Heb nog niks gezien in ons gastenboek? :D

Liefs...

10. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hey Loopy
    was maar een grapje hoor,
    maar toch heel erg lief,thanks!

Liefs...

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    graag gedaan Dais, jouw meisje verdient ook een lief gedichtje!

Ik heb dit weekend even niet zo'n zin in internetten hoor meiden. Maar ik denk wel aan jullie.

liefs, loopy

12. Niet meer actief

meid
    doe het rustig aan en als je geen zin hebt dan niet
    je bent het niet verplicht
    ook ik blijf aan je denken hoor ;)

13. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Je bent een schat Loopy! ;)

Doe het lekker rustig aan meid en ook wij denken aan je hoor!
    Veel liefs Dais..
    -x-

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik werd net gebeld door een dame van het bureau kraamhulp :( Dacht echt dat ze dat al voor me hadden afgebeld. Die arme vrouw schrok heel erg...

15. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Vervelend is dat he, en dan voelnje je nog schuldig ook dat je die persoon hebt laten schrikken.
    Ik werd vorige week gebeld door 't blad wij jonge ouders, hoe het met ons ging en of we een goede bevalling hebben gehad... Ik laat tegenwoordig jordy altijd de telefoon aannemen en die heeft die aardige mevrouw uitgelegd wat er is gebeurd, die was zich wezenloos geschrokken.

lieve loopy ik geef je een lekkere dikke knuffel!

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    schrikken jullie nog steeds als je een kennis ziet met een zwangere buik? hier in het pand werkt een meisje en die was 2 weken minder zwanger dan ik... ik zag haar gisteren en kreeg gewoon een steek in mijn hart :(

17. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ja lieverd heb ik ook,zwangere buik,kinderwagen,het lijkt wel of ik niks anders zie!
    Dat is ook wel logisch denk ik,als alles goed was gegaan hadden wij dat ook gehad,voel je het ook zo?

Veel liefs Dais..
    -x-

ps,ik Merel*in de vlindertuin laten fladderen,heel fijn idee,bij alle andere vlindertjes!

18. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Hey meiden.
    Ik heb even een vraagje: wat hebben jullie met de babykamer gedaan? Hadden jullie die ook al helemaal klaar? De eerste dag na het overlijden van Lindy* heb ik de deur van het kamertje dicht getrokken. Ik kon er niet wezen. In de dagen daarop heb ik de deur weer open gezet, en doe regelmatig even het raam open. We hebben tijdens de zwangerschap het kamertje helemaal weer opgeknapt; nieuw behang, nieuwe kleertjes enz. Alle spullen staan er nog net zo. Het bedje is ook nog opgemaakt. Onze kinderen zitten regelmatig op de babykamer te spelen. Ik heb alles zo laten staan omdat ik hoop dat er in de toekomst toch nog een kindje mag komen slapen. Van mijn moeder heb ik deze week een nieuwe knuffel voor op de babykamer gekregen, voor een nieuw wondertje! Lief hè.

19. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hallo lieve miranda,

gelijk heb je en wat ontzettend lief van je moeder ik hoop dat het knuffeltje snel een beste vriendje/vriendinnetje mag krijgen!
    Wij hebben ook alles zo gelaten, bedje opgemaakt gelaten alles precies hetzelfde nog.
    Hier zijn er weer vage dagen aangebroken heb maandag een test in handen gehad met 1 dikke streep en heel mini licht streepje... de clearblue digitaal gaf aan 'niet zwanger' maar op het patroontje is er ook een heel licht streepie te zien... Met Jaylie* was de test pas positief na anderhalve maand, dus we gaan maar nergens van uit. Maar het is toch altijd weer spannend!

20. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi Miranda,
    wij hadden nog niks aan ons kamertje gedaan,achteraf ben ik daar heel blij mee.
    We wilden er wel aan beginnen maar ik had zoiets van,wachten eerst pretecho af(misschien toch beetje voorgevoel?).
    Nu is het nog best raar om daar te komen,alle spullen die we gekregen hebben staan er nog wel.
    Erg lief van je moeder,hopelijk komt er snel een nieuw wondertje voor jullie!

@Rachje,
    dit zijn idd hele spannende dagen voor jullie!
    Laten we hopen dat de test volgende keer posi is,ik duim voor jullie!

[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

VOOR ONS ALLEMAAL!
    Liefs Dais..
    -x-

Deel Deze Pagina