Hoi meiden Ik ren regelmatig . Heb nu in Jan 3 keer gerend en zit nu op bijna 7km ( 6,88) in 42 minuten ofzo Maar ik doe in maart mee met mud masters ( 12 km) en wil dus langzaam opbouwen. Weet alleen niet goed hoe . moet ik dan ook af en toe eens 5 rennen als herstel loop ? Ik vind de 7 namelijk nu echt onwijs pittig en weet niet of ik dat 2 keer in de week vol houd. ik hoop dat iemand weet hoe ik het beste kan trainen Alvast bedankt ! Liefs muis
Ik zit pas op 3 minuten dus aan mij heb je niet veel .maar op het moment zijn er geloof ik 3 lopende onderwerpen over hardlopen in de lounge. Misschien weet iemand het daar.
Evi Heeft ook een podcast om naar de 10 km te gaan. Dat is volgens mij ook regelmatig een interval training.
voor ik zwanger was liep ik 2x in de week 5 en 1x in de week 10 km die 10 km heb ik opgebouwd met een zelfverzonnen interval training (ik hou er niet van om met een mp3speler op te lopen) Je hoeft niet 2x in de week 7 te gaan lopen denk ik hoor, dat is veel te uitputtend, dan kom je nooit meer aan de 12 in diezelfde week! Je kunt beter zorgen dat je goed hersteld bent en uitgerust voor je "lange loop" van de week. Ik kan niet wachten tot ik ook weer kan gaan beginnen met lopen!!
Wat ik doe als ik opbouw (langste afstand nu 18 km en moet naar de 21km) is tempo minderen en dan afstand rekken. Normaliter loop ik rond de 5.35 minuten per kilometer, als ik langer wil lopen in de opbouwfase dan ga ik rustig een minuut langzamer per km. Dan houd ik het niet iets langer vol. Normaliter loop ik 2 keer in de week 10 km. als ik langer loop doe ik dit 1 keer per week. De ene keer loop ik er 12, maar kan ook dus 18 zijn. Ik zou dus om op te bouwen 1x 5 km lopen, 1x 7 en dan de derde keer die week wat langer met een langzamer tempo. Ik zou wel consequent 3 maal per week doen. Desnoods de komende 2 weken 2x 5 en 1x 7. Daarna opbouwen. Je zal zien dan gaat het vanzelf makkelijker en kun je vanzelf je grenzen verleggen! Succes ermee!
Mijn oude bootcamp leraar zei, dat je beter niet aan de km1s kon kijken. Maar na de tijd. Dus ga eens een uur hardlopen, en bouw dit uit. Dan kom je langzaam ook aan meer meters.