hey meiden! het zonnetje schijnt, zit in de tuin en kwam tot de conclusie dat dit jaar de tuin echt wel gedaan moest worden. nieuwe tegels dr in, bloembakken ipv perkje en misschien nieuwe tuin set. loungeset vinden we erg mooi, maar is dat wel praktisch met buiten eten? zag dat je ook wel een set had met hoge tafel, maar die is gelijk 2x zo duur en is een loungeset in het algemeen wel handig? met kussens slepen enzo? vind rond de 500/600 duur zat ervoor dus all weather kussen zullen het niet worden iemand evt nog tips waar we op moeten letten?
Wij hebben het na lang wikken en wegen niet gedaan. Ik vind het super mooi maar de diepe zit vind ik maar voor even lekker zitten. Daarnaast is het veel gesleep met kussens, de normale stoel kussen neem ik in 1 loop mee. Die van een lounge set niet. Verder eten we graag buiten, ook bakplaten etc. En dat is gewoon niet handig op zo'n set. En al helemaal niet met kleintjes die rondlopen, of oma die mee wilt eten. Had ik een grote tuin dan had ik en een lounge set en een gewoon tuinset gekocht, maar helaas geen plek voor en/en hier..
Wij hebben een flinke loungeset. Echt heerlijk. Is onze tweede huiskamer en we genieten er een groot deel van het jaar van. Moet wel zeggen dat hij hier onder een overkapping staat waardoor hij niet veel te lijden heeft en we er van het vroege voorjaar tot de late herfst er gebruik van kunnen maken. Kussens leggen we in de winter op zolder. Voor gebruik tijdens het eten vind ik het niet praktisch. Hiervoor hebben we vorig jaar een apart set (tafel en stoelen) aangeschaft.
hmm ja.. hier komt hij niet onder een overkapping ofzo en geen plek voor een 2e set. willen dit juist om ruimte te besparen dacht, misschien voor als we buiten eten een opklap tafel ofzo halen? dat we die gewoon uit de schuur kunnen pakken als dat nodig is..
Mijn zusje heeft beide staan in de tuin. Een gewoon tuinstel en een loungeset. De loungeset staat onder een (vaste) partytent. Hier willen we ook wel een loungeset, maar dit doen we niet. We hebben geen ruimte om hem netjes op te bergen voor in de winter, en ik vind het zonde als het al snel zou gaan verweren. Voor het buiten eten, lijkt me een loungeset niet zo fijn.
Wij hebben er vorig jaar één aangeschaft en zijn er erg blij mee. Hij kan zomer en winter gewoon buiten blijven staan en nu, na een winter buiten, ziet hij er nog prima uit! De kussens liggen in een stelling in de schuur en ja, die leggen we wel elke avond binnen, maar het valt me reuze mee hoeveel werk dat is. Als ik alleen ben overdag en even tijd heb om buiten te gaan zitten, pak ik vaak maar 2 kussens. Wij hebben een flinke hoekbank en een losse fauteuil. 's Avonds zitten/ liggen we er vaak uren! We hebben er een lage "salontafel" bij, zodat we er ook kunnen eten, maar echt comfortabel tafelen is dat natuurlijk niet. Dat doen we dus alleen met een "makkelijke hap".
Wij hebben allebei maar de loungeset gaat eruit. Gesleep met kussens steeds en we zitten toch meestal aan de tafel. Krijgen we weer wat meer ruimte in de tuin!
Wij hebben hem vorig jaar bij de Kwantum gekocht. We waren al bij Cranenbroek geweest, maar daar kon je de set niet zelf samenstellen. Omdat je bij Kwantum losse (uiteraard aan elkaar te koppelen) elementen kunt kopen, paste het precies op ons terras. Wij wilden graag een wat langere hoekbank, omdat dan ons hele gezin er op kan zitten Nogmaals, wij zijn er zeer tevreden over!
De kussens zitten prima! Ze zijn stevig en na een seizoen intensief gebruikt te zijn, niet verkleurd of slap. Aan het eind van de zomer heb ik de kussenhoezen allemaal uitgewassen en ook daarbij zijn ze prima gebleven (en weer lekker schoon geworden). Vandaag liggen ze er voor het eerst weer op!
Wij hebben een klein tuintje. Met lounge'set' (1bankje en een hocker) en een tuinset (tafel en 4 stoeltjes) Loungeset heeft onafgedekt buiten gestaan en de kussens liggen binnen. Slepen vind ik niet erg. Ik zit er heeeeeerlijk in. enige nadeel:hij staat onder een besjesboom. Dus in de zomer niks als poep op de kussens
Wij zaten vorig jaar met hetzelfde. Uiteindelijk toch maar gekozen voor 4 fauteuils en een tafel omdat dit ons praktischer leek met het buiten eten. In de zomer met goed weer eten we iedere dag buiten en ik wil dan lekker aan tafel kunnen zitten en niet lopen hannesen met een bord op schoot of zo. Als we de ruimte hadden dan hadden we zeker ook voor een lounge set erbij gekozen. Maar dan echt voor het relaxen en het bankhangen.
Wij wilde ook maar niet gedaan. Ivm het buiten eten het was voor ons doorslaggevend we bbqen veel heel veel en laag eten is voor ons persoonlijk not done
Ik weet niet of ik een link mag plaatsen maar er is een omweggetje naar een leuke tuin tafel. Als je handig bent of iemand kent die goed met hout is moet je eens op de volgende site kijken. Kan je stevig geld schelen namelijk. Ana White | Free and Easy DIY Furniture Plans to Save You Money Groetjes Janna
zelf maken idd ook naar gekeken, maar de kussens zijn al aardig duur+hout erbij..kan je net zo goed gewoon kopen
Wij hebben er vorig jaar eentje gekocht, een hele goedkope, via wehkamp geloof ik. Bevalt prima, veel fijner dan tuinstoelen, ik zit op deze manier veel relaxter in de tuin als de meiden daar spelen en op het bankje kunnen we ook even gezamenlijk hangen, wat op een gewone stoel veel minder fijn is. Ik ben blij dat we het gedaan hebben, zit zo veel liever buiten
O, en slepen met kussens... dat heb je met gewone tuinstoelen toch ook? Ik vind het geen punt iig. 's Ochtends even uit de schuur halen, 's avonds er weer in. 't Is maar 1 loopje, (4 kussens).
Tja, wij hebben er ook een, maar zitten er nooit op. Ml krijgt last van zijn rug door de lage zit. Hier staat hij dus op het lijstje om verkocht te gaan worden.... Wij houden het voortaan wel gewoon bij een 'gewone' tuinset