loungeset, handig of juist niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben hem er net uitgedaan, na 2 jaar. Nu een grote eettafel met lekkere fauteuils besteld.
    De reden dat we hem verkocht hebben is dat met name buiten eten echt heel onhandig was. Vooral met gasten en een dreumes.
    Ook al hebben we een overkapping, we zaten er te weinig.
    Ik zal het dan ook niemand aanraden. Zeker niet als enige set in de tuin.

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    hmm. maar goed dan dat we niet gelijk een dure willen :)
    ik hou dr wel van om lekker te liggen/hangen in het zonnetje.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit is precies de zelfde reden dat wij inplaats van onze lounge set ook een normale tafel met stoelen willen. Je kunt niet eens fatsoenlijk eten tijdens het bbq-en

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    hmm lastig.. t leek me wel wat ;)

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Als je voor een ding plek hebt... dan zou ik voor een tafel mrt stoelen gaan...

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ja hebben we nu ook, maar vind dat nog best veel plek innemen.
    een loungeset kan ik tegen mn muur aanzetten in een hoek dat nu loze ruimte is.
    hebben maar een kleine tuin helaas

7. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Tot ongeveer 2 jaar geleden beide gehad, maar vanwege de komst van een trampoline nu alleen nog de loungeset in de tuin. Ik vind het wel heerlijk, het is een soort van huiskamersfeer buiten. Maar met eten is het echt 3x niks. Dat is echt niet handig, met je bord op schoot.

8. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Wij hebben het allebei, maar dat kan alleen als je er de ruimte (en het geld ;) ) voor hebt.
    Het set gebruiken wij vaak voor 's avonds, als je iets drinkt met elkaar. Dan vindt ik het toch gezelliger om op een bank te zitten.
    Als je niet veel buiten eet zou ik een loungeset nemen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik eet met dochter regelmatig tussen de middag buiten.
    soms ook avond eten :)
    bbq doen we niet heel vaak en zou het ook niet erg vinden om een opklapbare tafeltje daarvoor neer te zetten
    die haal je toch gelijk weer weg na het eten

begin nou wel te twijfelen..

10. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Als je met je dochter tussen de middag buiten eet kan je het brood makkelijk binnen smeren en dan gezellig een dienblaadje mee naar buiten nemen en op de loungebank opeten.
    Als je 's avonds buiten eet en je hebt zelf geen moeite met de op de bank eten kan je voor je dochter een klein stoeltje bij de tafel van het loungeset zetten. Dan kan je zelf op de bank eten. Bij het bbq-en zitten wij vaak ook op het loungeset, je loopt dan vaak heen en weer en je hebt geen hele maaltijden op je bord. Dan is het prima te doen hoor.

11. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    #31 ladys1987, 8 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2014
    Wij hebben een set (hoekbank met hocker) van de blokker, bevalt prima. Voordelen: lekker liggen en zitten. Het zit wel beter dan een gewone tuinstoel.
    Kan in de winter gewoon buiten blijven.
    Ziet er vind ik leuker en gezellig uit

Nadelen: ik heb circa 12 kussens die ik 2keer per dag verplaats....in de winter liggen ze op zolder wat veel ruimte inneemt.
    Eten....soms lastig maar ik erger me er verder niet aan. Voor dochter een klein tafeltje met stoeltje.

Misschien past het om een loungeset en een picknicktafel te plaatsen? Daar kijken wij nu voor...

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    heb maar een tuin van +- 25m2
    (hij is totaal wel wat groter maar staat een grote schuur in)

probeer juist zoveel mogelijk ruimte te creëren :)
    met tafel en stoelen heb je gewoon meer ruimte nodig omdat je toch je stoel moet kunnen verschuiven
    dus die kunnen we niet onder het raam zetten en tegen een schutting aan.

extra picknick tafel gaat ook niet lukken

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben ook een loungeset met hocker. In totaal 15 kussens die ik2x per dag moet verslepen. Daar ben ik vaak te lui voor en met eten ook onhandig. Hier komt er een picknicktafel bij

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou echt niet zonder onze loungeset willen!

Nu het derde jaar dat we hem hebben (all weather kussens etc), maar heerlijk! Voor de kids een kleine picknicktafel erbij en prima te doen met bijv avondeten. Wij kunnen namelijk prima met bord op schoot eten ;) Met kleine kinderen vond ik juist een gewone tafel niet handig omdat ze niet goed aan de tafel kunnen zitten. En voor die misschien 5x in het jaar dat er familie komt eten heb ik nog een opklaptafel met stoelen.

Maar lekker kunnen loungen in de tuin vind ik erg belangrijk! Heerlijk met een tijdschrift of de iPad hangen op de bank. 's Avonds samen liggen met een borreltje en wat lekkers. Kindjes die er ook prima bij kunnen liggen. Ja: ideaal! Echt onze tweede woonkamer :)

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Wij zitten in de zomer vooral buiten om te eten.
    Hier is er dus een tuintafel (in teakhout) met stoelen gekomen. Die ook nog es inklapbaar is en dus verzet kan worden.
    Gewoon lezen doen we ook in die stoelen en eventueel hebben we ook nog kleine "campingstoeltjes" die lager zijn.

15 kussens per dag zou ik echt niet willen slepen gewoon om te zitten in de tuin of op mijn terras. Dat zou mij er al van weerhouden om überhaupt het terras op te gaan met een boek.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wij hebben een loungeset welke onder een overkapping staat.
    Maar manlief wil iedere avond de kussens naar binnen vanwege katten….
    Persoonlijk vind ik het mooi staan en de plek waar het staat is meteen onze schaduwplek, maar ik vind het zwaar onhandig iedere keer met die kussens. Voor mij zijn dat 13 kussens. En je pakt er niet zomaar een paar per keer, maar 1 of 2.
    Als ik alleen ben of geen zin heb, dan pak ik gewoon een tuinstoel. Wij hebben ook nog een gewone tuinset, ruimte voor twee 'zithoeken' in de tuin.
    Maar, eerlijk…. ik zou er nu denk ik niet meer voor kiezen.
    Komt ook wel bij dat bij ons iedere keer de overkapping vol zand, bladeren enz ligt, dus ook nog onderhoud.
    Wat ik dan wel heel leuk vind,is de avond. Dat is heerlijk met een loungeset!

17. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wij hebben ook een lounge set, bevalt ons prima eigenlijk.
    hij staat het hele jaar door buiten, maar echt tegen de winter stapel ik hem in elkaar en doe er een zeil overheen. de kussens heb ik in de schuur in zo'n speciale plastick tuinkussen bak [of hoe het heten mag,haha]
    de set is nu denk ik 4jr oud en ziet er nog heel goed uit, niet verkleurd ofzo. materiaal kan ook tegen dag en nacht zomer en winter buiten zijn...

ja met eten is het niet heel handig, de tafel is toch laag. maar ach met bord op schoot kan ook wel voor een enkele keer toch? de kinderen aan hun eigen tafel en stoelen.
    en anders gooien we de tuindeuren open en eten we ook praktische buiten!

18. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Wij hebben vandaag onze loungeset binnen, maar deze dient enkel om gezellig koffie of zo te drinken.
    Voor het eten buiten, moeten we nog een tafel en stoelen bestellen.

19. ik heb beide.
    maar meestal als we bbqen zitten we toch meestal op de loungeset.
    Je zit gewoon net ff wat lekkerder.

ik heb een bank met 2 stoelen , we hebben wel bewust een loungeset genomen die niet zo,n diepe en lage zit heeft.

En slepen met kussens hoef ik niet want hij staat in het buitenverblijf waar de deuren helemaal van open kunnen en savonds dus dicht ;),

Maar met visite en bbq gaan we wel aan de tuinset zitten
    we hebben een grote tafel met 6 stoelen en een houten tuinbank

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik kan niet zonder onze tuintafel met 6 stoelen. Heerlijk om aan te eten en na te borrelen. We hebben nog wel dit weekend een loungebankje erbij gekocht. Onze tuin is daar groot genoeg voor. Lekker met vuurschaal erbij in de avonden op zitten. Daar vind ik een normale tuinset weer niet fijn genoeg voor. We hebben wel een bankje van wicker gekocht (dit materiaal kan goed tegen weer en wind) en all weather kussens erin, omdat dat gesleep met kussens ons er nog van zouden weerhouden om er in te gaan zitten. Ik heb vorig jaar heel wat sets gezien en die van Intratuin vonden we de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Maar 500-600 euro is wel een laag budget voor zoiets. Daar hadden wij alleen dat 2p bankje voor.

Ik denk dat je een afweging moet maken wat je belangrijker vindt: eten of relaxen.

Deel Deze Pagina