Welke Achterwand keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben een nieuwe keuken gekocht en komen er niet uit wat we met de achterwand willen gaan doen. Ik wil eigenlijk geen standaard tegels tegen de muur en glas vind ik niet mooi.
    Nu heb ik op foto's natuursteen gezien en dat lijkt me erg mooi maar is er iemand die dat heeft? Ben nl erg benieuwd of dat goed schoon te houden is .
    Maar ik ben ook erg benieuwd wat jullie voor achterwand in de keuken hebben misschien brengen jullie me nog op een mooi idee

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      47,5 KB
      Weergaven:
      502
  2. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Het lijkf mij prachtig. Maar schoon te maken er lastig vanwege het oneffen effect. Wij hebben een bruin getinte spiegel. Ook boenen maar tenminste effen.

3. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    Dit lijkt me niet hygiënisch boor in de keuken. Wij gaan zelf zo'n muur doen in de badkamer.
    Wij hadden bij een verfwinkel een kalk verf met couting gezien, geschikt voor de muur ook achter het fornuis. vergeet het maar. De muur ziet er niet uit! Overal vetspetters en oude vet plekken komen door de verf heen.
    Tegoed bon gehad, maarja.. wat nu. Wij willen dus ook niet de standaard tegels

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Denk dat het niet echt schoon te maken is.

wij hebben een glasplaat, in de kleur van de keuken laten spuiten.
    we hadden eerst gewoon behang, en dat geverfd met speciale verf, maar dat was bagger.
    die vlekken kreeg je er nooit goed af.

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wij hebben achter het fornuis de zelfde wand als de rest van de keuken, en dan daarboven op direct achter de kookplaat een klein glasplaatje. Erg netjes, en goed schoon te houden!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Is wel mooi, maar als het echt natuursteen is lijkt me dat moeilijk schoon te houden.
    Wij hebben ook nog niets achter het fornuis, komen maar niet tot een keuze. Man wil tegels en ik wil verf, maar zo te lezen werkt speciale verf dus ook niet heel goed.

7. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wij hebben verf waar je gewoon met een natte doek overheen kan gaan (licht antraciet) en achter het fornuis hebben we een glasplaat. We wonen er nu 2 jaar en het gaat prima.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou het niet doen vet spettert en die vlekken krijg je er denk ik nooit meer uit.

9. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Lijkt me moeilijk schoon te maken

10. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij hebben laminaat zonder groeven. Makkelijk schoon te houden.

11. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een soort ruwe tegels. Wel plat, maar niet glad. Nou ik baal als een stekker en wil nu alsnog een glasplaat achter het fornuis. Het is echt heel lastig schoon te maken en als je met een doekje/sponsje erover gaat blijf alles aan de tegels hangen. Dus die jij hebt uitgezicht, zijn ook nog oneffen, die lijken me helemaal een ramp.

12. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hebben gewoon de gladde muur, wit, zonder tegels of platen maar met een speciale verflaag, waardoor je het nat kan afnemen en goed schoon te maken is.

13. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb oneffen tegels net zoiets als jij alleen andere kleur en heb er bij de megategel iets bij gekocht wat je erop spuit en dan stoot vuil en vet en water af dus elke dag ff doekje erover en super schoon

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Welke verf heb je gebruikt?

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    En de achterwand hetzelfde als het aanrechtblad?
    Kan soms erg mooi zijn.

16. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wij hebben een natuurstenen blad en hebben over de hele keuken een spatrand van 30 a 40 cm van het blad en de rest van de keuken is geschilderd met afwasbare verf. Erg chique en super blij mee!

17. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier tegeltjes in facet geslepen. Ik zou inderdaad nooit voor zon ruw oppervlak gaan ivm schoonhouden.

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Als je van poetsen houd zeker doen. Heel mooi.

Maar ik zou het nooooiiitttt doen. Gewoon iets moois kiezen wat een glad oppervlak heeft. Veel makkelijker
    Wij hebben het zelfde als het aanrechtblad.

19. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Wij hebben tot halve hoogte van de muur op de achterwand hetzelfde als het aanrechtblad. Het wordt onderbroken door de grijze glasplaat die wij achter het fornuis hebben. Erg mooi vind ik zelf. Wij hebben ook enorm lang gedubt over de achterwand.

20. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zwart granieten blad en boven het gasfornuis ook zwart graniet. De rest witte tegeltjes. strak en goed schoon te houden

Deel Deze Pagina