nav het vit d en b12 topic - dat laatst bij mij getest is: D is te laag (34) B12 ACTIEF is gehalveerd in een jaar en staat nu op 32 (gewoon B12 is 190). Heb al hele tijd ook gekke klachten, maar merkte vanochtend dat eigenlijk vooral mijn duimen en wijsvinger raar trillen, soms best flink - eigenlijk is dit al maanden, maar vanochtend was ik me er ineens heel bewust van. Nu lees ik natuurlijk allemaal enge dingen op internet (parkinson), maar kan het ook met mijn vit. D tekort te maken hebben denken jullie? Of vit B12? (Dat officieel geen tekort is volgens de huisarts, die wil me er iig geen injecties voor geven...)
wat ook kan is een zenuw, soort carpaal tunnelsyndroom. ook tijdje last van gehad. maar dan aan mijn pink en ringvinger. is vanzelf weer overgegaan. al kan natuurlijk ook een vitamine D tekort zijn, zou zeggen, ga lekker veel naar buiten en de supplementen zijn ook goed te krijgen.
Thanks Beckje - zou kunnen, maar ik heb alleen niet echt pijn. Maar doet me wel ineens denken, het zou misschien wel ook nog door veelvuldig ipad/smartphone gebruik kunnen komen in combi met vitaminetekorten?
Je actieve B12 is echt niet hoog hoor en als je B12 onder de 300 is met klachten, mag een tekort wel aangenomen worden. Althans, zo zeggen de artsen in de ons omringende landen...NL is altijd erg achter op dit gebied. Kan dus zeker van een B12 tekort komen. Vit D geeft mijns inziens deze klachten niet.