Wij hebben 2 opbergboxen van Keter (model Rockwood) voor € 129 per stuk gekocht. Daar liggen de kussens het gehele jaar in en blijven netjes. Ik vind € 2.000 voor zo'n kast aardig aan de prijs en zou het zeer zeker niet doen.
Wij hebben weerbestendige kussens. Toch hebben we een waterdicht afdekhoes op maat laten maken bij Bootzeil. Kost ook wat, maar past perfect én is van echt goede kwaliteit. De standaard afdekhoes van het tuincentrum zijn minder stevig en gaan kapot. De kussen liggen dus het hele jaar op de loungeset.
Bedankt voor al jullie reacties! €2000,- voor een opbergbox vind ik ook belachelijk. Heb ik de verkoopster ook gelijk gezegd Het is de bedoeling dat ze in de winter op de zolder gaan. We hebben geen schuur. Wel ruimte voor een opbergbox. Die weerbestendige kussens lijken me ook ideaal. Blijven ze wel mooi? En zijn ze niet ontzettend prijzig? Vast wel he
Wij hebben een opbergbox die ons iets van €150 gekost heeft. Ook in de winter heeft hier alles ingelegen en nog perfect. Is van kunstof.
@skiwi kijk eens bij Buitenhof tuinmeubelen. Die hebben echt een heel groot assortiment. Wij hebben een vergelijkbare set als hieronder. Deze is €1200,- goedkoper dan de box
vraagje voor de dames die ze de hele zomer er op laten liggen Liggen er geen katten van een ander op? Haren e.d Word er niet op gezeken/gesproeid door katten?
Ben ik de enige met 'gewoon' een universele waterdichte ademende hoes erover van 50-60 euro? Loungekussens blijven er altijd op liggen. Alleen die hoes er overheen als hij niet in gebruik is, en de regen loopt er vanaf of blijft in een plasje erop liggen, maar gaat er echt niet door heen. Ook geen last van schimmel oid. Merk heb ik Le Sud. Erop en eraf doen is 1 min werk. Hij ligt er nu af (geen regen verwacht) maar heb even een stukje op de foto gezet. Tafeltje schuif ik in de hoek, en dan is het ongeveer een rechthoek erover. Onderaan aan te trekken met een koord.
Erg mooi! En kun je deze kussens de hele zomer laten liggen? Want dat lijkt mij echt ideaal. Ik denk nl wel dat ik dat naar binnen leggen soms zou kunnen vergeten. En het lijkt me zo'n gesleep
Toen wij nog geen hoes hadden lieten we ze gewoon buiten liggen. Maar als er bijvoorbeeld een week slecht weer werd voorspeld dan legde we de kussen wel binnen. Maar een regenbuitje kunnen ze heel goed tegen. Vanwege de alg aanslag die ontstaat in de winter hebben we de hoes gekocht.
Hier alleen een loungebank onder een overkapping. Als je zo'nm set gewoon los in de tuin set zit het binnen korte tijd onder de viezigheid en na een seizoen groene aanslag. Ook moet je iedere keer voor en na gebruik de kussens naar binnen halen of de set afdekken. Veel te veel gedoe. En kussens haal ik zodra het herfst wordt naar binnen (vocht- en vorstvrij bijvoorbeeld op een zolder of vliering). Tenzij jullie schuur geisoleerd is zou ik ze daar niet zo snel zomaar indoen ivm vocht en schimmel.
Onder de overkapping hebben we de gewone tuinset. Ik eet liever onder de overkapping. Onze schuur is wel geisoleerd, maar die kussens nemen zoveel ruimte in he. Voor de winter kunnen we de kussens prima op zolder leggen. Maar voor de zomer lijkt het me zo'n gesleep he
Ik vind het een drama die kussens. Wij leggen ze in de winter op zolder. In de zomer blijven ze erop liggen, maar wat een ellende! We hebben al verschillende hoezen gehad, maar de kussens worden altijd nat! Het water zou erop moeten blijven liggen, maar dat gebeurt niet. Ook gaan er continu katten op liggen, waardoor hij elke keer helemaal onder de haren zit. We hebben geen plaats voor een grote opbergbox (Veel kussens!) En in de schuur past t ook niet. Van mij mag die hele set dus weg, maar vriend wil dat niet....
Hier ligt het gewoon in de garage. Wij hebben ook een deur naar de tuin toe dus dat is lekker makkelijk. Maar ik besef goed dat niet iedereen deze mogelijkheid heeft. Bij het oude huis deden wij de kussens altijd in de zomer in een hoek van de kamer opstapelen. Super irritant en enorm veel ruimte innemend. Toen de box kwam deden we het opstapelen in de gangkast maar dat was ook vet onhandig qua de rest vd zooi die daar moest.
Gewoon zo’n tuinkist, die zijn vaak wel bij de Lidl, Leen Bakker of Action te koop. Die van ons komt van de Makro, was maar een tientje. En de rest ligt in een grote stellingkast in de schuur.
Bij ons hebben we ze onder de trap geplaatst. Het zijn ook veel (en grote) kussens, dus we moeten ze altijd goed neerleggen, anders past het niet