Thermosfles voor soep

Discussie in 'De lounge' gestart door NavyCrimson91, 7 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

De laatste maanden heb ik door tijdgebrek vaak ongezonde lunches gekocht op mijn werk.
    Helaas nu dus een paar kilo aangekomen en in mijn portemonnee merk ik het ook. :( Elke dag lunch kopen is toch veel duurder dan zelf meenemen.

Nu heb ik dus bedacht om soep mee te nemen naar m'n werk. Lekker makkelijk, warm en vullend. Ik ben namelijk echt geen broodeter.

Ik ben nu op zoek naar een goede thermosfles om de soep warm te houden. Wie heeft er ervaring? Zijn er meer mensen hier die soep meenemen? Wat is een goede thermosfles?
    Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven, max 25 euro. Ik zit nu te kijken naar een fles van deze site. Heeft iemand ervaring met deze flessen? Tips?

https://www.voordehap.nl/c-4290680/chilly-s-bottle/?gclid=CjwKCAjw8r_XBRBkEiwAjWGLlEupm9beXaztm0C-_tIijI0bVtlZzzdkV7EWcx_h0iwhx6QetoeehBoC42UQAvD_BwE

2. NavyCrimson91

Oh en soeprecepten zijn ook altijd welkom! :)

Ik heb de afgelopen week courgette- en kerrie soep gemaakt. Heerlijk, dus in die trant zoek ik nog lekkere recepten.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vind zelf bloemkoolsoep en soep van zoete aardappel wel erg lekker! Ik heb geen vast recept, maar die zijn vast makkelijk te vinden

Angel1980 vindt dit leuk.
  4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik heb gewoon zo’n zilverkleurige van de Hema. Voorheen nam ik ook wel eens soep mee naar mijn werk, als ik nog over had van de dag ervoor bijvoorbeeld, en in deze thermosfles bleef het altijd prima warm tot de lunch.

https://www.hema.nl/winkel/koken-tafelen/koffie-thee-accessoires/isolereerkannen/isoleerfles-500-ml-(80630341)?variant=80630341

Eén van onze favoriete soeprecepten:
    http://www.francescakookt.nl/paprika-pomodori-soep/

En ook erg lekker:
    https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R277316/romige-preisoep

5. NavyCrimson91

Lekken die van de HEMA niet? Ik ben altijd bang dat zo'n fles dan half ontploft in mijn tas, met alle gevolgen van dien...

6. NavyCrimson91

Zoete aardappel klinkt erg lekker!! Die komt sowieso op het lijstje :)

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45 KB
      Weergaven:
      6
  8. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Geen tip wat betreft de thermosfles maar wel een lekker en makkelijk soeprecept:
    Romige champignongsoep

Champignons
    Paprika
    Ui
    Groentebouillon
    Scheutje finesse en pureren maar. Nog wat (rauwe) champignons en lente ui erdoorheen voor het opdienen. Echt mijn favoriet en super makkelijk.

9. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik heb zo’n pot die kan tot 10 uur warm gehouden worden. Kostte €15. Gekocht bij de ah.

10. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nee, nog nooit gehad dat ie lekte. Ik nam er vroeger ook vaak heet water om een flesje te kunnen maken in mee. Ook nooit een lekkage mee gehad.

11. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
  12. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
  13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Een vriendin zweert bij de stanley thermosflessen. Zij heeft een ingewikkeld dieet en neemt er vaak soep of warm eten in mee. Ze zijn alleen niet goedkoop.

14. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Zelf ken ik die niet maar zijn erg tevreden over de gewone thermosfles van de ikea (lekte ook niet hele dag hele hete thee) dus dan zal deze net zo goed zijn voor soep.

15. Aries

Aries Niet meer actief

Sorry, niet mijn topic, maar ik vind het wel interessant en ik vroeg me iets af. Hoe lang kun je het warm meenemen en nog veilig eten? Ik ben gewend bereid voedsel dat niet direct gegeten wordt zo snel mogelijk terug te koelen, maar ben hier wel benieuwd naar!

16. NavyCrimson91

Oh nu heb je me ook nieuwsgierig gemaakt haha

Aries vindt dit leuk.
  17. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Wij hebben ook zo’n roestvrijstalen thermosfles van de Hema. Gebruikte deze voorheen om heet water mee te nemen om een flesje te maken als we op pad gingen. Nu gebruikt dochter hem regelmatig om thee mee naar school te nemen. Blijft goed warm en heeft nog nooit gelekt. Dochter is net 11 geworden, dus zo lang hebben we hem al.

18. AvdY

AvdY Niet meer actief

Dit ja :oops:
    Ik neem mijn soep meestal bevroren mee in bakje van Curver met brede blauwe rand om deksel (zijn ideaal! Lekken nooit!), en dan warm ik het op m'n werk op.

19. NavyCrimson91

Ik kan helaas niet op mijn werk opwarmen, anders had ik het denk ik ook zo gedaan.
    Een thermosfles is voor mij de enige optie daarom. Hoewel ik me net bedenk dat ik de soep dan natuurlijk 's ochtends moet opwarmen, voor ik het mee kan nemen. Ook weer gedoe... Ik wil altijd zo laat mogelijk uit bed :p

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem is. Je doet de soep zeer heet in een thermosfles en sluit hem daarna af. Dan blijft er hitte en damp in de fles achter en het blijft warm. Volgens mij kunnen daar niet zo veel bacteriën bijkomen.

Aries vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina