Vraagje aan vrouwen met gemiddeld huis en meerdere kinderen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Zie titel :D

Hoeveel kinderen en hoeveel slaapkamers hebben jullie?
    Hoe hebben jullie het huis ingedeeld, alle kinderen een eigen kamer, of kinderen samen op een kamer? hebben jullie een aparte speelkamer?
    Wat kinderen die samen een slaapkamer delen betreft; heb je rekening gehouden met leeftijd en geslacht of kwam het gewoon zo uit?

Ik heb zelf 3 slaapkamers en 2 kinderen. Ik wil in de toekomst een derde dus we gaan de zolder verbouwen, maar ik vraag me af hoe anderen dit oplossen en welke mogelijkheden er nog meer zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

2. De twee grote bij elkaar en de kleine apart?
    Denk wel dat ze het leuk zouden vinden...vooral als ze samen de kamer mogen decoraten...

Succ6

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Wij hebben 4 slaapkamers en 2 kids en proberen voor een derde. Onze 4de slaapkamer is idd een verbouwde zolderkamer. Mijn dochter slaapt daar sinds oktober, dus op dit moment hebben we 1 kamer niet in gebruik. (nou ja, om alle mogelijk rommel in te gooien dus...;) ). Onze dochter is nu 6 en onze zoon is net 4 geworden. Ik denk dat het er maar helemaal aan ligt of er nog een meisje of jongen bij komt! Op dit moment wil mijn zoontje (die dus eigenlijk op het kleine babykamertje slaapt) nog helemaal niet vertrekken naar de grote kamer! Dus als er nog een jochie bij komt, zou het me niks verbazen als ze met z'n tweeën op de grote kamer zouden gaan slapen! Als het een meisje zou worden, dan laat ik mooi m'n zoontje kiezen welke kamer hij wil! Denk dat meisjes wat meer ruimte nodig hebben dan jongens eigenlijk (;) ) , maar aan hem de keus hoor! Qua ruimte zou ik trouwens liever hebben dat we nog een jochie krijgen. Heb al zat leuke ideeën om van die grote kamer een echte jongensstek te maken! En dan zou ik nog een mooi klein kamertje overhouden voor m'n eigen troep! :)

Eerst maar eens zien of dat gaat lukken met die derde :rolleyes:

Ennuh Milla: wat leuk dat je het binnenkort toch weer mag gaan proberen! :)

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik kom uit een gezin van 5 meiden...
    en we hadden toen 2 grote slaapkamers 1 kleine en een zolder...

1 grote slaapkamer=papa+mama
    2 grote slaapkamer= 2 kinderen
    kleine kamertje = altijd de jongste
    de zolder= ook 2 kids...

altijd goed gegaan en erg leuk...
    wij gaan straks als er hier ooit nog een 2e kom moeten ze ook bij elkaar op de kamer..
    eerst de kleine bij ons op de kamer als hij/zij doorslaapt samen

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hier 5 kids, 3 slaapkamers...

De 2 oudste meiden samen, de jongste dochter en zoon samen en de middelste slaapt alleen omdat zij een vorm van autisme heeft en ik slaap bij de jongste 2 nog op de kamer en soms beneden uitgebreid op de slaapbank :), ik vind het opzich geen probleem zo en mocht het wel een probleem worden, kan er hier makkelijk bij gebouwd worden.

6. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik kom uit een gezin met 3 kinderen, 2 meisjes en 1 jongen.

Tot mijn 10e (ik ben de oudste) heb ik de kamer met mijn jongere zusje gedeeld maar dan hebben we alle drie een eigen kamer gekregen (we hebben behoorlijk wat kleine kamers waardoor er nog een kleine bureau, hobbykamer en berging over blijven).

Ik vond samen slapen helemaal niet erg maar was toch wel blij om een eigen kamer te hebben naarmate ik ouder werd, kwestie van privacy.

7. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Hier 4 kids en 6 slaapkamers iedereen heeft zijn eigen kamer en de 6e kamer is een speelkamer geworden.

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kom uit een gezin met 4 kinderen. Mijn broer en zus zijn een stuk ouder. Die hadden beiden een eigen kamer. Ik heb lang de kamer gedeeld met mijn tweelingzus. Toen mijn broer en zus het huis uit gingen hebben wij onze eigen kamers gekregen.

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben 2 slaapkamers en de zolderkamer. De zolderkamer zijn we nu aan het verbouwen, zodat we daar zelf kunnen slapen. Dan hebben de 2 kindjes ieder een eigen kamer.

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    ik heb 3 kinderen en sinds kort hebben ze alle drie een eigen slaapkamer.
    3 slaapkamers op de 1e verdieping en op zolder slapen wij zelf.

Eerst sliepen mijn 2 zoontjes samen op een kamer, maar dit hadden we gedaan vanwege het slechte slapen van 1 van de 2.
    Na een jaar hebben we hem weer zijn oude/eigen kamertje gegeven. Is wel de kleinste kamer, terwijl hij de middelste is. Maar ik hoor hem niet klagen. ;)

Wij wonen in een rijtjeshuis.

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    We zitten straks midden in de verbouwing van de zolder. Daar maken we onze slaapkamer.
    Ilse houdt haar kamer, Leo gaat naar ons oude kamer en de baby kan op de huidige babykamer (leo's kamertje)

Mocht er nog een verassing achteraan komen, dan zou ik kiezen voor verhuizen.

Groet van Kiki

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben 4 "slaapkamers" en willen graag 3 kindjes, echter is 1 kamertje veel te klein voor een kindje (ik geloof 2 bij 3, vind ik erg krap) en zullen we of bij moeten bouwen of 2 kindjes op een kamer moeten leggen of verhuizen.

Ik denk dat wij voor uitbouw gaan, dit wilde we sowieso al en ik vind wel dat een kindje voldoende ruimte moet hebben voor zichzelf.

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kom uit een gezin van 7 kinderen en we hadden 4 slaapkamers en wij sliepen dus ook gewoon met zijn 2en.
    Nooit geen problemen gehad.
    Yildiz en de 2de gaan straks ook samen ik vindt dat dat ook moet kunnen de eerste paar jaar.

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier drie kindjes en drie kamers. de oudste twee slapen samen. we woonden eerst op een flat, en toen kon het niet anders, maar toen we een huis kregen hebben we het zo gelaten. we wisten toen dat we graag een derde wilde, en het leek ons lastig om ze dan weer bij elkaar te leggen. ze zijn trouwens 4 en 6 erg blij met de situatie. (alhoewel de oudste wel graag een eigen plekje wil, maar das ook omdat de middelste snurkt) de jongste is een jongen, dat is de reden dat hij een eigen kamer heeft. anders zou ik dat in de loop der tijd nl omgooien, vind dat de oudste recht heeft op een eigen kamer.
    privacy hebben we opgelost door een gordijn te hangen in het midden van de kamer. in tweeen splitsen of aanbouwen is helaas geen optie.

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben 3 slaapkamers en een zolder met vaste trap.
    Nu hebben we nog genoeg plek.
    Wij zouden ook graag 3 of 4 kids willen. In het begin kan je ze nog wel makkelijk bij elkaar leggen jongen meisje maar rond en jaar of 6 zou ik kijken wat de ideae oplossing is. vind het daarvoor nog zo vroeg om als ouder op zolder te gaan slapen. maar das meer mijn gevoel

16. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wij waren thuis met 3 kinderen en we hadden 3 slaapkamers. mijn zus en ik deelden samen de grootste slaapkamer dan hadden mijn ouders de middelste kamer en mijn broertje had de kleinste. ik heb dit nooit erg gevonden.
    ik woon nu ook in een huis met 3 slaapkamers. wij hebben een slaapkamer mijn dochter 1 en de andere staat nu mijn kledingkast in en hang ik de was op. als er nog een kindje bij zal komen dan komt mijn kledingkast te vervallen en koop ik een kleinere die in mijn kamer past en de was gaat of in de droger of we hangen het ergens anders op.

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij zijn thuis met 5 kinderen en hebben eigenlijk altijd een eigen slaapkamer gehad. Ik heb denk ik in totaal een half jaartje met mijn zusje (die 11 maanden jonger is dan ik) op 1 kamer geslapen, maar toen gingen we verhuizen en hadden we 8 slaapkamers, dus genoeg ruimte voor iedereen. Dat halve jaar samen op 1 kamer vond ik nog wel leuk, we waren destijds ook nog niet zo oud, ik was denk ik 7 en mijn zusje 6, dus dan kan het ook nog wel. Maar ik vind wel dat je vanaf dat je naar de middelbare school gaat ongeveer een eigen kamer nodig hebt. Sowieso moet je dan ergens rustig kunnen zitten om huiswerk te maken en dan komt vaak de tijd van vriendjes en vriendinnetjes krijgen enzo, dus dan kan je je privacy wel goed gebruiken.

Zelf zijn mijn vriend en ik nu druk op zoek naar een huisje, omdat de eerste op komst is, en mijn vriend een appartement heeft gekocht met 1 slaapkamer (voordat hij mij leerde kende had hij dat al gekocht, maar het is nieuwbouw, dus het wordt pas volgende maand opgeleverd). En ik woon samen met mijn beste vriendin in een appartement met 2 slaapkamers. Hier in de buurt staat alleen niet veel te koop, dus het zou kunnen dat we tijdelijk in zijn appartement gaan wonen, en dan de baby bij ons op de kamer (tis wel een redelijke kamer, ongeveer 22 m²). Maar ik vind wel dat een kindje een eigen kamertje nodig heeft.

18. Hoi,

We wonen in een rijtjes huis van 6x 8 meter.
    wij hebben 4 kinderen en ......jawel 6 slaapkamers! we hebben op de zolder een dakopbouw laten zetten drie jaar geleden waardoor we drie kamers op zolder konden creeeren, daar slapen de grote kids en hebben we een klein kamertje als kantoortje ingericht.
    op de eerste verdieping, hebben we de orginele indeling, twee grotere kamers en een kleine, een toilet en een badkamertje waar we door een stukkie van een grotere kamer te gebruiken, een bad in hebben en een douchekabine.

19. Milla

Milla Niet meer actief

Wauw, ook wij hebben een tussenwoning en de indeling op de eerste etage is bij jou het zelfde als bij ons.. Maar wat is een dakopbouw, ik begin heel erg nieuwsgierig te worden! :D

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik heb nog geen kids maar we hebben drie slaapkamers, 1 voor onszelf en 2 gaan kinderkamertjes worden, van de zolder kunnen we 2 kamers laten maken dus 5 in totaal als er verbouwd is hahaha :)

Deel Deze Pagina