Ben er niet helemaal gerust op....

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan0201, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij hebben momenteel ons huis te koop staan omdat wij het huis van mijn ouders gaan kopen.
    Nu hoeven zij er pas over 1,5 jaar uit dus we hebben wel even de tijd.
    Maar toch ben ik er bang voor dat we het niet kunnen verkopen, omdat er nu zoveel te koop staat, en zo lang...
    We hebben een prima woning, is zo goed als instapklaar en heeft een gemiddelde prijsklasse maar toch...
    Omdat onze offerte eind dit jaar afloopt laten we de akte hoe dan ook voor die tijd passeren.
    Als we ons huis dan nog niet hebben verkocht moeten we gaan overbruggen, geen ramp maar ook niet ideaal natuurlijk.

Wil me er eigenlijk niet zo druk over maken maar merk toch wel dat het me veel bezighoudt.... :(
    Wilde het gewoon even kwijt...

Groetjes,
    Daan

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Haha, begrijp het heel goed. Het is ook niet zomaar iets om een huis te (ver)kopen. Wij hebben laasts ons droomhuis kocht, zonder dat ons huis te koop stond, dus dat moest daarna nog even snel gebeuren. Gelukkig was het in 5 weken tijd verkocht. Je hoort veel dat het lang kan duren, maar als je in een beetje een gewilde buurt woont en je huis voor een redelijke prijs te koop staat, kan het ook heel snel gaan!

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik hoop het maar!

Ons huis ligt in een hele gewilde buurt en de prijs is ook prima. Probleem is alleen dat er in onze wijk op het moment heel veel te koop staat vanwege een nieuwbouwproject waar nu veel mensen naartoe gaan.
    En dat zijn allemaal een beetje dezelfde soort huizen. Dat maakt het dus wat lastiger.
    Maar goed, 1,5 jaar is natuurlijk wel even he ;)

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Dat zie je steeds meer. Bij ons in het dorp staan er op dit moment 63 te koop. (het is maar een klein dorp). Ook door nieuwbouwprojecten. En helaas worden er maar weinig verkocht. Ik weet ook niet precies waar dit door komt, maar ik zou het zelf ook erg spannend vinden als mijn huis er tussen zou staan.
    ik hoop echt voor je dat je huis snel verkoopt, want je moet er toch niet aan denken dat je straks met 2 hypotheken zit. Succes.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    1,5 jaar is lang hoor, zeker voor een instapklaar huis. Als je prijs redelijk is lijkt het me niet dat een huis zo lang te koop staat. Je kan het natuurlijk een beetje proberen te bespoedigen door zelf wat advertenties te zetten, op lokale sites en op marktplaats enzo. Verder goed luisteren waarom mensen op het huis afknappen, zodat je misschien wat aan de inrichting kunt veranderen voor de volgende kijkers.

6. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nou, dat met 2 hypotheken redden we wel even, maar ik ben juist bang dat het straks helemaal niet door kan gaan en we dan in dit huis moeten blijven.
    Begrijp me niet verkeerd hoor, dit is een heel fijn huis en anders waren we hier ook nog helemaal niet weggegaan, maar ja, je ouderlijk huis....Dat heeft natuurlijk ook (vooral) wel een hele grote emotionele waarde voor mij!

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    als je het niet kunt verkopen, dan kan je het toch verhuren?

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Staat hij ook op funda?

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Verhuren mag niet zomaar he ;)
    Ja, hij staat ook op funda

10. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ons huis heeft 11 maanden te koop gestaan
    ben echt blij dat het verkocht is

11. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Verhuren mag wel (belastingtechnisch), maar je mag dan geen gebruik maken van de hypotheekrente aftrek voor dat huis, zijn wat regels aan verbonde, mocht het echt niet lukken met de verkoop, dan is het wel een idee om die regels door te laten nemen.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Verhuren mag vaak niet van de bank (of wie dan ook) waar je je hypotheek hebt geregeld. De executiewaarde van je woning daalt dan nl. behoorlijk en daarmee ook hun dekkingswaarde.

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    En zwart verhuren zeg maar.....

Ik ken een stel die dit doen. Ze zitten voor een paar maanden in het buitenland en er zitten nu mensen in het huis van hun. Ze hebben een postadres de mensen die er in het huis zitten of het post komt bij de ouders adres. Maar ze betalen dan wel elke maand de hypotheek van die stel.... Geven gewoon zwart zeg maar soms maken ze het over of leggen ze in het huis neer.

14. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wij hebben hetzelfde ons huis staat nu te koop en we gaan ook in nieuwbouw over (ookk nog 1/1/2 jaar de tijd:))

maak me er maar niet te druk om; we hebben in ieder geval genoeg kijkers:)

maar denk dat je ook gewoon niet druk om moet maken...huis wordt vanzelf verkocht en als het dan echt niet lukt tegen die tijd kan je idd je huis verhuren aan misschien vrienden/kennisssen ed die bijvoorbeeld ter overbrugging van hun huis een tijdelijke woning zoeken? (zo doen kennissen van ons dat iig)

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ps: ben benieuwd waar ga je wonen?

Deel Deze Pagina