Vrouw doodgeschoten door tbs'er

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 4 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Een 44-jarige Enschedese is zondagmorgen neergeschoten en aan haar verwondingen overleden. De 29-jarige verdachte, een tbs’er die de nodige bewegingsvrijheid genoot, is vanmorgen rond half 11 aangehouden.
    De man schoot vanmorgen rond 5.15 uur op meerdere mensen. Vier andere personen, Enschedeers van 16, 21, 41 en 47 jaar, raakten gewond aan arm, been en lies.
    Het dodelijke slachtoffer en twee van de gewonden maakten deel uit van een groep personen die uit waren geweest in de Enschedese binnenstad. In de binnenstad troffen zij de later aangehouden verdachte, de 29-jarige Enschedeër. Wat zich daar tussen de groep en de 29-jarige heeft afgespeeld is nog onduidelijk. Onderzoek zal dit verder duidelijk moeten maken.

Bron:www.telegraaf.nl

Niet te geloven toch! :evil: :evil: :evil: :evil:

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Als we al dit soort berichten blijven plaatsten zijn we echt elke dag bezig want er zijn echt gestoorde mensen op de wereld helaas! :evil:

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hoeveel rechten moeten tbs`ers nog krijgen? en hoe veilig ben je nog op straat? je denkt dat mensen die een strafbaar feit plegen, hiervoor gestraft worden en opgesloten zodat de wereld veiliger word. maar af en toe hebben ze het recht om op proefverlof te mogen of zoiets. zijn wij dan de proefpersonen?

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Tis al de zoveelste keer!jeetje iedere keer als er een tbser met verlof is gebeurd er wel wat en toch leren ze er niks van.Ze mogen mooi weer met verlof. :evil: :evil:

Liefs,Claudia

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Juist dat vind ik het enge eraan!
    Een TBS-er met proefverlof. Hoeveel en hoevaak gaat het toch weer mis!?
    Er klopt echt iets niet met dit beleid in Ned vind ik

6. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    en ALWEER een tbs-er. het hoeft niet eens meer in het nieuws te komen. iedere keer als er een weer op verlof is of weg is weet je al dat er iets staat te gebeuren.........

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wat chiesa schrijft klopt wel over dit soort berichtje plaatsen en dat er veel gestoorde mensen lopen op deze wereld, maar als we onze ogen ervoor sluiten zal er niks veranderen aan dit beleid.
    Ik hoop dat het huidige kabinet straks eens opnieuw en goed hiernaar zal gaan kijken!

8. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh ik sluit mn ogen absoluut niet hoor!

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Was niet persoonlijk naar jou toe gericht , maar in z'n algemeenheid ;)

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Het is op dit ogenblik op tv bij het RTL journaal.
    De TBS-er was 'bijna' uitbehandeld :(

11. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    kan ie gelijk de behandeling weer in!

12. Nonnekuh

Nonnekuh Lid

13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Ongelooflijk dat die mensen het alweer doen nog VOOR ze uitbehandeld zijn! Dit moet de mensen die hierover gaan toch wel een keer wakker schudden! Het is toch wel duidelijk dat het huidige rechtssysteem niet werkt.
    Het gebeurt zo vaak en ik denk zelfs vaker dan wij burgers horen. Er zal ongetwijfeld een boel binnenskamers blijven.

Ik vind het werkelijk doodeng! Wat nu weer is gebeurd was vlak bij mij in de buurt, sterker nog we waren vlakbij de schietpartij. De dader is bij ons om de hoek opgepakt. De TBS kliniek zit in ons buurdorpje en als de patienten begeleid mogen wonen dan is dat in ons dorp. Dit is niet de eerste keer dat zo'n mafkees ontsnapt is aan het "toeziend oog". Je zal maar oog in oog staan met zo'n gast.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Klopt helemaal!
    Iedereen kan zo'n gek tegenkomen op straat!

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    echt die lui moeten ze nie meer vrij laten en dan te bedenken dat k er vlakbij woon niet te geloven

15. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh snapte ik wel hoor, maar wou t toch nog effe melden hihi

16. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    dit is verschrikkelijk,
    ik snap jullie reacties, maar beseffen jullie ook dat er ELKE dag tbs-ers met proefverlof zijn? en dat het dus in de meeste gevallen wel goed gaat, dat als het fout gaat dit incidenten zijn (die overigens de laatste tijd te vaak voorkomen waar andere tbs-ers dus ook lijden)
    heb je enig idee hoe het er in een tbs-kliniek aan toe gaat?
    dat er heel veel verbeterd moet worden is een feit, niet voor niets is er vorig jaar een groot onderzoek geweest naar de tbs,
    personeelstekort viert hoogtij binnen de klinieken, waardoor behandelingen soms tot 2 jaar langer duren dan eigenlijk nodig is
    het is altijd gemakkelijk om een oordeel te geven, maar aan de tbs schort nogal wat, er spelen veel dingen af binnen de klinieken waar mensen buiten geen weet van hebben en waar patienten echt onder lijden,
    nu praat ik deze actie absoluut niet goed, dat dit vandaag is gebeurd is echt verschrikkelijk, voor die vrouw, voor haar familie, voor de maatschappij, voor alle andere tbs-ers in nederland
    dit had nooit mogen gebeuren, en daarom is het zo belangrijk dat er eens echt dingen gaan veranderen in tbs-klinieken

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0

hahaha laat ze maar lijden, ik vind dat ze ze van mij levenslang op mogen sluiten! hun hebben het verknald, dus game over. als ze het zo slecht hebben binnen die klinieken, dan zouden ze zich gemotiveerd moeten zien om zich buiten te gedragen. ze weten wat ze anders te wachten staat.
    en hier in de buurt zitten ook tbs-ers, ach en die lopen af en toe ook los rond. ik ben er ook eens door bedreigd, en hij had een mobiel wat een geheim wapen was.... ja lekker gestoord dus, maar als je de politie belt, gaan ze er even langs. en de volgende dag staat die weer in je winkel. ja ze kunnen niets doen, je moet eerst officieel aangifte doen. (word later pas verteld he) en niet zo heel veel later komt die weer je zaak in, tja, het personeel heeft het druk, dus stuur ze vooral naar buiten.

18. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    je scheert wel iedereen nu over dezelfde kam Noura
    ik heb ook zo gedacht als jij toen ik nog niets wist over tbs en de inhoud daarvan, dus begrijpen kan ik je zeker
    ik weet dat het niet zo in elkaar zit als jij zo gemakkelijk zegt en ik denk er dus anders over

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    In maastricht willen ze een tbs kliniek gaan maken op nog geen 500 m van mijn ouders huis!
    en de woningen wat daar nog in de omtrek liggen en leeg liggen willen ze gebruiken voor hun als proef woningen.
    Het word echt te gek in dit land hoor sorry!

20. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige

Elke fout /misdaad van een TBS er is er een teveel. Ik ben helemaal tegen het huidige systeem, het lijkt erop dat de daders meer recht hebben dan de slachtoffers.Ik ben van mening dat sommigen NOOIT meer mogen terug keren in de maatschappij. Onbegrijperlijk dat deze persoon "bijna uitbehandeld" was, hij schiet gewoon 4 mensen neer, heeft veel geholpen. Daarbij het kost de maatschappij ook nog een hele hoop geld, van TBS is erg prijzig, wij allen betalen hier aan mee.

Deel Deze Pagina