Low budget trouwen...Hoeveel was jij kwijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 22 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    volgens mij ben je wat je toen in guldens betaalde, nu in euro`s kwijt.. (al heb ik geen enkel idee wat trouw dingen nu kosten, heb me dr niet in verdiept)

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Wij waren rond de 500 euro kwijt. Mijn moeder heeft voor mij een bruidsjurk gemaakt en ze heeft de stof betaald en ook de schoenen kreeg ik van haar. Mijn man heeft van zijn vader en moeder een pak gekregen en zij betaalden het feest en diner.
    Dus we hadden wel mazzel. En je moet het geluk hebben dat wederzijdse ouders het eea willen betalen.

Wij hadden niet de intentie om te trouwen maar ik was toen zwanger van de 1e.
    Bij het voetballen lag ik te snurken op de bank en hij zei dat we dan maar moesten trouwen. Ach, ik heb gezegd dat ik het best vond. Zo romantisch was het bij ons.....:D

3. indy25

indy25 Lid

8 feb 2009
    71
    0
    0
    Wij gaan 3 november trouwen en wouden het ook kleinschalig houden, maar daar hebben me schoonouders een stokje voor gestoken..
    Er komen nu dus ergens tussen de 100 en 140 gasten!
    Met een begroting van :$ Heel veel
    Maar wel erg mooi :)
    Trouwen in het koetshuis van een kasteel en daarna een receptie met aansluitend een 5 gangen diner..

Ik heb met beide moeders een prachtige jurk gekocht, die de coupeuse 2 weken van te voren nog op maat gaat maken. Me buik groeit nu echt met de week, dus het wordt gelukkig een hele bijzondere dag.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk topic! Wij willen 22 januari gaan trouwen en ook low budget.
    Wij gaan binnenkort bij wat feestlocaties kijken hoeveel het ons zou gaan kosten. Het liefst wil ik toch een feest geven met hapjes. Trouwen op een mooie locatie, dan uit eten met ouders & mensen die veel voor ons betekenen, savonds een feest met ongeveer 50 mensen. Gaat dit te duur worden, dan gaan we enkel uit eten met de mensen die veel voor ons betekenen.

We gebruiken als ringen iig onze verlovingsringen (zijn gewoon goude ringen). Als jurk ga ik voor een mooie galajurk. Mijn broer is banketbakker geweest en gaat waarschijnlijk de taart voor ons maken/regelen. Mijn zus is handig met computers dus die gaat de uitnodigingen maken. Mijn oom heeft erg mooie autos dus die gaan we vragen voor het vervoer. ;)
    Ik wil niet meer dan 3000 tot 4000 euro uitgeven, alles bij elkaar...

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Voor mooie galajuken/trouwjurken wil ik jullie wel even wijzen op Dreamdresses in Arnhem.

www.dreamdresses.nl
    De site werkt niet echt super, maar ze hebben er werkelijk van alles wat, en tegen superlage prijzen!

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    wij waren 5000 euro kwijt, zijn heel "officieel" getrouwd dus met jurk, op maat gemaakt pak, mooie versieringen, bloemen, boeket, pakje voor onze kleine man, in een kasteel met een feest met avondeten erbij en een bruidstaart en dat allemaal voor 50 man... ik heb ook nog allemaal bedankjes gemaakt, trouwringen zaten hier ook bij (italo design moet je eens kijken scheelt 50% van de prijs voor hetzelfde spul!)
    Alleen de schoenen van mijn man waren al 200 euro (die heeft maat 48 en heel weinig keuze) en zijn pak was helemaal op maat gemaakt en we mochten zelf de stoffen kiezen, voering, knopen en er werden onze namen in geborduurd voor maar 500 euro!

Ik heb zelf de uitnodigen ontworpen maar wel proffesioneel laten drukken was "maar" 150 euro vond ik echt niet duur.

Kortom niets tekort gekomen en / of bezuinigen moeten doen voor 5000 euro kan je heel leuk van trouwen.

OJA ook nog een proffesionele fotograaf met alle foto's origineel op dvd was iets van 600 euro (jan boertien moet je eens googlen, een leuke vent en je krijgt alles orgineel, dus GEEN dure nabestellingen!)

viel heel goed te doen ik heb nergens moeten bezuinigen heb alles gedaan zoals ik wilde.

7. Heeft iemand misschien ervaring met deze zaak in bruidsjaponnen ?
    Amanda's bruidsmode in Pernis

Amanda Bruidsmode

8. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

We zijn getrouw 06-07-09
    En we waren 400 euro kwijt
    BBQ was die 400 euro
    10 personen
    En 25 euro voor onze zilveren trouwringen,en 16 euro voor trouwboekje
    We zijn getrouwd op een gratis dag

9. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Trouwjurk op maat gemaakt, want had een giga buik: 1200 euro,
    Pak ook op maat gemaakt, uit Bali, kost dus heel weinig.
    Gemeentehuis: ongeveer 250 euro
    Trouwoekje ?? euro
    Trouwringen 600 euro

En de fotograaf, feest, 5 gangendiner voor 21 personen, muziek, bandjes, aankleding, bedankjes, hebben we allemaal gekregen. Mijn man werkt in een groot restaurant en daar hebben we alles gevierd.

De fotograaf was onze zwager, en de muziek hebben vrienden van ons gedaan (die zijn dj's...) dus we hebben een gigantisch feest gehad van 150 man, voor bijna niets. :)

Das pas low budget :D

10. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Moet lukken, wij hadden ongeveer zo'n zelfde planning en bij ons is het ook gelukt ;)

11. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Wij zijn niet low budget getrouwd.
    We hadden alles erop en eraan.
    We waren al met al een € 12.000,= kwijt.
    Nu moet ik wel zeggen dat we niet alles zelf hebben betaald. We hebben trouwkleding, trouwauto, taart en fotoreportage cadeau gekregen van onze ouders.(dit heb ik er wel bij gerekend)

12. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn trouwjurk gekocht/ laten maken bij Anastasi www.anastasi.nl erg mooi jurken, je bepaald zelf wat je wil! én betaalbaar!

13. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Dit is wel een leuk forum. Ik ben sinds 3 maand getrouwd en was tussen de 5000 en 6000 euro kwijt.
    De dagverliep zo:
    - mijn man in pak en ik in jurk
    - trouwen in het stadhuis maar in een andere plaats dan we wonen.
    - Een fotograaf ingehuurd voor een trouwreportage
    - we zijn getrouwd in een limousine met chauffeur.
    - met zo`n 25 personen gegeten en daarna feest gehad.
    - en natuurlijk een heerlijke taart

Al met al had ik hier nooit meer op willen besparen. We konden het nu bekostigen. Dit moet de mooiste dag van je leven worden. ( in ieder geval 1 van de mooiste ) Hier moet je met plezier op terug kijken. Het heeft denk ik geen nut om te kijken naar de kosten van een ander omdat de inhoud van elke portemonnee anders is. Wel zijn alle verhalene erg leuk om te lezen

14. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Erg leuk om te lezen..
    Wij zijn 10-10-2008 getrouwd:D *bijna een jaartje nu hihi*
    En ik wilde eigenlijk heel simpel, stadhuis met dan getuigen/ouders/naaste familie en enkele vrienden.. en dan taartje eten en wat drinken met daarna een hapje ofzo.. iedereen naar huis en wij met ouders en broertjes/zus en aanhang dan nog wat eten en dan lekker op vakantie.
    Maaaar hehe mijn vrouw (ja je leest het goed;)) had er andere ideeën over.. en wilde wel alles erop en eraan..
    Nu na een goed gesprek snapte ik het wel *ze wachtte er al zo lang op.. en wilde het zo graag compleet* dus toch maar dr zin gegeven en ik zou nu ik er op terug kijk niet anders willen doen..;)

Dusss bij ons kwam het op.. even uit het hoofd hoor..

Mijn jurk: €250

Kleding van mijn vrouw (was gilletje, nette broek, witte blouse) €200

Kapper: ik=gratis, mijn moeder is kapster:p, mijn vrouw: €22,50

Ringen: setje gouden ringen €300
    Vingerafdrukken in de ringen laten plaatsen van ons: €400

Make-up, gezichtbehandeling van ons allebei: €150

Stadhuis (kleine zaal op vrijdagmiddag+trouwboekje): €350

Taart voor 's avonds bij het feest(was 3 lagen): €260
    Feest/Eten (incl petit fourtje, koffie/thee/fris/wijn/bier smiddags voor 20 gasten, Warm Koud Buffet incl drinken voor 20 gasten en Feest dan voor 65 personen 's avonds incl drinken/hapjes en als afsluiter een zak friet;)): €2100

Receptielijst(we hadden geen boek, maar een A1 formaat van ons afbeelding van ons trouwkaartje en daar hebben mensen iets opgezet en later in laten lijsten) incl inlijsten €120
    Fotograaf was gratis, namelijk mijn zwager

Bedankjes getuigen (we hadden er ieder 2): €165
    Bedankjes gasten (gelukspoppetjes) 80stuks: €85

Trouwauto, was gratis, mn schoonpapa heeft een Fiat Bachetta;)

Huwelijksreis: zown €2300 euro, was wel naar mexico, alles inclusief.

Trouwkaarten, kregen we gratis van de eigenaar waar we ons feest vierde, hij heeft ook een reclamebureau en we mochten uit alle boeken kiezen of anders zelf ontwerpen anders waren we daar zown €300 voor kwijt geweest denk ik..

Dus in totaal..€6702.50.. al ik denk dat ik wat dingetjes vergeten ben hehe want volgens mij was het net over de 7000 euro.. maar goed.. toch best veel geld.. maar als ik dan die bruidzilla's zie op tv.. die geven nog wel meer uit aan alleen de jurk:$;) achja..als het goed is maar 1x in je leven;)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn niet echt low budget getrouwd maar hebben wel goed op de kosten gelet....we kónden er geen 10.000en euro's aan uitgeven en dat wilden we ook niet. Maar bij een bruiloft zijn er zoveel dingen waar je op kunt besparen, het loont echt de moeite om
    1. heel veel rond te surfen op internet om te kijken wat de mogelijkheden zijn
    2. aan iedereen in je omgeving te vertellen dat je gaat trouwen. Met een beetje geluk kent de een nog een fotograaf en de ander...etc.

Wij hebben bijvoorbeeld veel geld kunnen besparen op de jurk (door een vriendin van mijn moeder die coupeuse is gemaakt), fotograaf (via een trouwforum een hele goede en goedkope fotograaf gevonden), trouwauto (de droomauto van mijn man kunnen huren via een forum voor liefhebbers van dat type voor een vriendenprijsje), bruidstaart (via een taartenforum door een hobbyist laten maken), schoenen en hoepel via Marktplaats, etc. Ik heb vele uren op internet doorgebracht omdat ik én niet te duur én een mooie bruiloft wilde.

Het enige waar we niet op bezuinigd hebben was de band (want daar valt of staat het feest toch wel erg mee) en de locatie (idem), dat was samen een paar duizend euro maar dat hebben we van mijn ouders als kado gekregen.

Deel Deze Pagina