Welke vloer met peuter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Life in Pink, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Wij hebben een nieuw huis gekocht en nu ligt daar een super lelijke bruine jaren 70 plavuizen vloer :$ Niet echt onze smaak, dus we staan nu voor de keuze van een nieuwe vloer.

Ik wil graag een vloer die makkelijk in onderhoud is, goed te zuigen en te dwijlen is. Hout vinden we beide erg mooi, maar in de houten vloer die we nu hebben (die ligt er al jaren van de vorige bewoners) zitten allemaal kieren waar heel veel kruimels achter blijven die ik met stofzuigen neit weg krijg. Is dat bij nieuwe houten vloeren ook zo??

Of hebben jullie tips voor andere vloeren die fijn zijn met kleine kinderen?

Groet Snoozie

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij hebben laminaat!!
    Is super makkelijk schoon te houden! vind het heel prettig!

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb laminaat met V-groef en houtnerfstructuur. Natuurlijk is echt hout mooier, maar dit is wel een ideale vloer voor kleintjes.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben laminaat vind het zelf ideaal omdat het makkelijk schoon te maken is.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ja, dat leek mij dus ook ideaal, maar mijn vriend vind dat dus niet mooi. Ik ben ook naar parket aan het kijken, dan heb je wel 'echt' hout maar volgens mij beter te onderhouden dan een masief houten vloer.

Een gietvloer lijkt me ook erg praktisch, maar die prijzen zijn heel erg hoog!

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben laminaat

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben laminaat, tegenwoordig heb je ook soorten laminaat die lijken op houten vloeren, maar die zijn wel iets duurder dan de standaard laminaat vloeren.
    Ik heb het hele huis laminaat, want zo kan ik alles goed schoonhouden en tegen de tijd dat ons kindje op de grond wil zitten/spelen, koop ik zo'n grote woonplaid bij de ikea, en leg die op de grond, en die is redelijk groot, maar kan toch in de wasmachine, ideeal dus...

8. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben ook een houten vloer. Staat heel mooi, maar je ziet vlekjes vrij snel omdat die erin trekken zeg maar.
    Maar dat hoort ook een beetje bij een houten vloer, die van ons (ook nieuwbouw) oogt oud en dat vinden wij juist wel wat hebben. Niet dat wij een smerige vloer hebben ;), maar een houten vloer wat er geleefd uitziet vinden wij wel mooi.
    Wij wilden eerst nog kijken naar zo'n oude cafe vloer, die echt kraakt, maar die waren super duur en idd vol met kieren en dat is niet grappig meer met kids.

Het aller praktisch is denk ik laminaat/parket, maar vonden wij niet veel aan.

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik heb jarenlang zeil gehad. Niet het mooiste misschien, maar qua onderhoud én herrie het meest ideale, als je 't mij vraagt.
    Hier hebben we laminaat en ik vind het vreselijk. Ja, het is redelijk makkelijk te onderhouden (zeil is makkelijker), maar welke ondervloer je er ook onder doet, in combinatie met 'n peuter en een bak blokken levert het hoe dan ook 'n rotherrie op...

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij hebben ook laminaat, ideaal.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben een grindvloer. Wel geseald hoor. Anders loop je de stukken brood ed er zo in.
    Er komen hier geregeld kinderen over de vloer en 1 keer per jaar met schrobmachine (kun je huren) reinigen volstaat. Verders regelmatig stofzuigen. Als er een beker limonade omvalt is het voldoende om met een doek dit af te nemen (moet je m dus wel voor sealen, anders trekt dit er ook in). En als er een vlek op komt even met handschrobber erover heen en vlek is weg.

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier ook laminaat!! lekker makkelijk :D

13. Dingetje2

Dingetje2 Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben sinds kort een natuursteen vloer met vloerverwarming. Vind het ideaal!

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wij hebben hier plavuizen...ook met vloerverwarming.
    Lekker warm en zo schoon!

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hier een grindvloer, geseald uiteraard. Zou niks anders meer willen.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dit hebben wij ook, alleen zou ik geen gepoleerde zwarte natuursteen aanraden. 't Is geweldig mooi, maar je ziet er ALLES op! Had ik het geweten, dan hadden we een meer gewolktere tegel gekozen hebben.

Maar qua poetsen is dit echt iets ideaal!

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    qua laminaat heeft berry floor een soundsystem, waardoor je die herrie niet hebt.
    Wij gaan een nieuwe vloer leggen, maar weten het nog niet helemaal... Hoewel het wel berry floor gaat worden als het laminaat wordt.

Deel Deze Pagina