Low-budget trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tjilpje, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier zeer low budget getrouwd. Ik was 36 weken zwanger en we zijn op dinsdagochtend om 9.15 gratis getrouwd. Het duurde een kwartiertje. We hadden geen speciale kleding aan, ik een leuk zwangerschapszomerjurkje en manlief in spijkerbroek en shirt. Manlief vergat zelfs zijn jas uit te trekken (krijgt hij de rest van zijn leven te horen haha). We hadden geen ringen (opgezwollen vingers door de zwangerschap) en na het ja zeggen zijn we met de getuigen een gebakje gaan eten bij van der valk, daar kwamen ook mijn ouders en 3 lieve vrienden. Na de gebak en koffie ging iedereen weer naar huis.
    Totaal met koffie, gebak, uittreksels en trouwboekje heeft het 120,- gekost.

2. tulip

tulip Niet meer actief

kijk maar eens op heine bruidsshop. Ik heb niet naar de maten gekeken, dus weet niet welke ze allemaal hebben.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    #23 G89, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
    Hier ook lowbudget getrouwd.

Zijn op maandag morgen (gratis) getrouwd, wel een trouwboekje 11,60

Ik heb mijn trouwjurk van mijn stiefouders en ouders gekregen, mijn man heeft zijn pak van zijn ouders gekregen.

Mijn trouwboeket+corsages heeft mijn tante gedaan ( is bloemiste ) ook heeft ze mijn haren gedaan. Make up heb ik gewoon zelf gedaan.
    Mijn nichtje heeft alle trouw fotos gemaakt, die is ontzettend handig met fotograveren.

De trouwauto was van de oom en tante van mijn man, die hebben ons gereden.

Onze ringen hebben we zelf betaald 125,-
    En we zijn met zn alle uit eten geweest en ook dat hebben we van mn man zijn ouders gekregen

Gebak hebben we zelf betaald, en dat was 40,-

Dus onze bruiloft koste ons maar 176,60-
    Maar we hadden ook niet veel gasten. Ik meende 22 gasten.

Oja, ik vergeet de trouwkaarten! 25,- bij kaartje to go voor 10 kaarten

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.023
    6.767
    113
    zuid-holland zuid
    wij zijn "klein" getrouwd, maar uiteindelijk nog niet heel goedkoop voor 3000 euro. Wat wij goedkoop hebben gedaan:
    - getrouwd op dinsdagochtend, gratis kon hier niet met een gezelschap, maar dat was wel het goedkoopste moment
    - eigen auto gereden
    - zelf uitnodigingen en corsages gemaakt
    - fotograaf was een vriend
    - kleding was niet heel goedkoop, maar omdat het niet speciaal trouwkleding was hebben we het daarna nog vaak gedragen
    - met gezelschap naar de dierentuin (kaartjes van de airmiles!) en daar picknicken met meegebrachte broodjes
    - savonds eten in een cafe-restaurant
    - een paar weken later hebben we voor collegas en kennissen een borrel gegeven in de achtertuin

Maar we hebben wel dure ringen uitgekozen.. gewoon omdat die van alles op de trouwdag toch het langst mee moeten gaan. En van dat bedrag wat ze nu kosten kun je over 50 jaar misschien net een brood kopen :)

Deel Deze Pagina