Low budget tussendoortjes

Discussie in 'De lounge' gestart door 2mam2, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Klinkt juist lekker!
    Ik ga het proberen SDonya :D.

2. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #22 2mam2, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    Chiggy, het laatste w'tje van www staat achteraan ipv vooraan, die moet je even verplaatsen.:)

3. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Goeie ideetjes zijn er weer bij gekomen!
    Ik denk ook dat ik er te veel mee bezog ben. (Lekker)eten is voor mij wel erg belangrijk zoals ik al zei, dat maakt alles net even leuker zoals de avondjes op de bank:p. Maar in mijn hoofd ben ik ga dat ik heb gegeten dus al bezig met wat ik straks allemaal zal eten en verheug me daar dan al op.

Maar zoals nu bijvoorbeeld, ik heb rond half9/9uur een volle bak overightoats op met amandelmelk. En nu heb ik dus gewoon weer echt knagendee honger. (Heb dus net een cafe noire op:D) en natuurlijkk vult dat niet, dus zit nu weer met een hongergevoel. Denk dat ik maar gewoon even twee boterhammen neem nu, vanmiddag ga ik eieren halen!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is t niet zo (correct me if im wrong) dat je eet omdat je je verveelt? niet zo zeer echte honger gevoel maar puur omdat je niet bezig bent wil je wat te doen/eten hebben. ik heb dat namelijk wel en zolang ik bezig ben denk ik ook niet aan eten en merk dan dat ik ook veel minder snoep. hier helpt het als ik trouwens mn tanden ga poetsen :p ik vind tandpasta echt ranzig en verdwijnt mijn eetlust als sneeuw voor de zon

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ahh dat had ik niet gezien :) Thanks!

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Dat zou echt heel goed kunnen nu je dat zo zegt. Inderdaad als ik bezig ben heb ik veel minder die behoefte.. Hmmm

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zie dat je voornamelijk suiker en foute koolhydraten eet. Dat stimuleert alleen maar je trek en je suikerbehoefte, het verzadigt niet. Dus je moet uit die cirkel komen en anders gaan eten. Dus meer eiwitten, minder koolhydraten, minder suiker.

Wat jij allemaal naar binnen werkt, is echt niet gezond! Nu heb je misschien het geluk dat je redelijk slank bent en er nog niet zo snel van aankomt. Maar er komt een punt waarbij de kilo's er wel aan gaan zitten, dat kan niet anders. En het eten kan inderdaad ook gewoon psychisch en een gewoonte zijn. Ik heb ook de behoefte om te eten als ik me verveel, als ik lekker op de bank zit, als ik gestresst ben, puur voor de gezelligheid, enz. Dat zul je zelf moeten doorbreken. Alleen maar meer eten, gaat echt niet werken. Jezelf aanpraten dat je er niks aan kunt doen dat je honger hebt en dus moet eten, is ook iets wat je kunt veranderen.

Dus ik denk niet dat je op zoek moet naar low-budget tussendoortjes, je moet de knop omzetten en het anders gaan doen. Anders ben je straks veel te zwaar, ongezond en dan heb je spijt. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook kunt bedenken.;)

Ik vind het eigenlijk best wel vreemd dat je het grappig vindt dat je zoveel eet en het normaal vindt om binnen twee-drie uren een bak granen met melk, koekjes en twee boterhammen te eten. En dan een uur later vervolgens aan de eieren? En dan vanmiddag weer aan de koeken, enz?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bananenpannenkoeken.

Banaan prakken en mengen met ei en dat bakken. Gezond en goed vullend.

Slank wil niet zeggen dat je geen vet hebt. Vet kan zich ophopen rond je organen en dat is nou niet de bedoeling.

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Daar zit zeker wat in ja. Ik ga me er in verdiepen hoe het zit met de bloedsuikerspiel en hoe ik dat in balans kan houden, en in derdaad eens kijken hoe ik mezelf het anders ga aanleren.

Wat betreft het grappig vinden.. Dit is natuurlijk niet iets wat ik altijd doe. Ik heb dit nu sinds een maand of 2. Ik geef 2 kinderen borstvoeding, vannacht bijvoorbeeld 4x nachtvoedingen moeten geven, het is dus niet gek dat ik sochtends veel honger heb. Verder ben ik lichamelijk ook erg actief. Maar nu met die eetbuien, zo ken ik mezelf niet, ik moet dus soms best om mezelf lachen.
    Maargoed, ik zie nu wel in dat ik anders Om moet gaan met de eetbuien. daarom ook mijn vraag om tips om langer verzadigd te zijn.
    Ik denk dat het deels komt uit verveling en iets psychisch nu ik thuis ben met de kleintjes, en indd vanwege de bloedsuikerspiegel (wat ik dus niet wist), en deels door de BV aan 2 kinderen.
    Zoals gezegd, ik ga ermee aan de slag😄.

Bedankt iedereen voor de tips!

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ow sorry hahaha te snel geknipt en gekopieerd denk:):D

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben benieuwd wat je ervan vind! :)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    :$
    Blij dat ik heb kunnen helpen ;) ik herken t gewoon heel erg en weet als ik ga zitten (savonds filmpje) dat we vaak aant snaaien zijn *zei ze al kauwend op een chippie* :p

Succes!

Deel Deze Pagina