Low budget verzekeren tijdens zwangerschap/bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Feye, 14 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik heb toch maar even gebeld met mijn zorgverzekeraar. Ik zit bij Cz en heb alleen de basis. Betaal dus 100,50 p/m.

Bij mij is het zo: wanneer er géén medische noodzaak is, en je wil poliklinisch bevallen (ziekenhuis dus), betaal je 336,35 zelf. Maar ik woon aan de "verkeerde kant" van het kanaal, en heb dus geen andere keus dan poliklinisch bevallen. In dat geval wordt dit uit mijn basisverzekering betaald.
    Ik heb recht op 49 uur kraamzorg (standaard), maar betaal wel een eigen bijdrage van 4,15 per uur. Dat komt dus neer op 203,35.

Al met al vind ik het behoorlijk meevallen!

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees hier een paar keer dat ziekenhuiskosten van je eigen risico gaan maar dat is enkel voor kosten die niet met de bevalling te maken hebben.
    Ik ben medisch bevallen en dat werd volledig vergoed uit de basisverzekering, inclusief het verblijf in het ziekenhuis achteraf. Een paar maanden na de bevalling is mijn bloed verder onderzocht op stollingsafwijkingen omdat is zo veel bloed ben verloren. Die onderzoeken moest ik wel zelf betalen en daar ging mijn eigen risico dus aan op.

Deel Deze Pagina