Mijn vriend, Quinten en ik wonen momenteel bij mijn moeder in huis. We zijn dringend op zoek naar een woning voor onszelf en er lijkt nu schot in te zijn gekomen ! Morgenochtend hebben we een toewijzigingsgesprek voor een appartementje. Het heeft 2 slaapkamers (6+10 vierkante meter), woonkamer (20 v.m.), eetkamer (10 v.m.), hal (6 v.m.), keuken (8 v.m.), badkamer (5 v.m.), toilet en twee balkons. Totaal zo'n 80 vierkante meter. Dus niet dat je zegt groot ofzo . We hebben nu zo'n 6000 euro kunnen sparen en daarvan moeten we alles inrichten. Waarschijnlijk ook vloeren/verf/behang. Vrijwel alle meubels, witgoed, uitzet etc. (Slaapkamer, box, babykamer, bureau, poang stoel en een 2 kledingkasten is wat we tot nu toe hebben. En misschien ook een 2,5 zits bank.) We zijn totaal niet vies van marktplaats, dus als we de woning kunnen bezichtigen ga ik daar rondspeuren voor goedkope meubels. Iemand verder nog tips om alles zo goedkoop mogelijk in te kunnen richten? Of tips voor een kleine woning (eventueel inspiratie foto's?) Of tips in het algemeen . Wat hebben we sowieso nodig, wat kan nog even wachten etc..
Kennissen van ons hebben toendertijd hun hele huis gemeubileerd met spullen van Leen Bakker en waren 1500 euro kwijt... En ik vond de kwaliteit ook best ok!
Kringloop winkels en marktplaats heb ik heel veel ana gehad toen ik met mijn ex ging samen wonen (en we ook nisk hadden, minder dan jullie) heb toen allerlei gratis spullen (ook mn banken en kasten enzo) kunnen ophalen. Gewoon goed speuren! Suc6!
Ga eens bij de ikea kijken, ik vind altijd dat ze daar superleuke ideeen hebben hoe je woonruimte in kunt richten en dan zo praktisch mogelijk.. Ze hebben dan soort van studentenkamers "ingericht" zeg maar kun je vast leuke ideeen opdoen en ze hebben leuke spullen voor leuke prijsjes
Ik ken mensen die hun hele huis hebben ingericht met gratis meubels van marktplaats. Toen ik zelf het huis uit ging had ik niks, maar ik heb heel veel gekregen; als mensen weten dat je iets nodig hebt is er altijd wel iemand in je omgeving die het over heeft. En 80 m2 is best ruim hoor
Mijn vriend en ik hebben vooral bij Ikea geshopt! Je hebt daar goedkope laminaatvloeren en redelijke meubelen voor weinig. Je kunt altijd verder sparen voor andere meubelen.
Ik heb ook veel van marktplaats of zelf gemaakt. Ik heb een prachtige buffetkast, krijg altijd complimentjes van mensen als ze hier voor het eerst komen. Heeft mij 100,- gekost via marktplaats en 30 euro aan witte verf. Helemaal massief hout, echt een prachtding. Eettafel zelf gemaakt van hout en steigerhout, zelfde geldt voor ons bed. Ook zelf gemaakt en je ziet het er niet van af. In het topic show je hele huis (ook in het lounge gedeelte) heb ik toevallig vanochtend foto's geplaatst. Het duurste meubelstuk in ons huisje is de bank en die komt van ikea. Ik weet niet wat jullie smaak is maar er is echt zat te vinden op marktplaats! Gelukkig ben je daar niet vies van haha! Veel plezier met het uitzoeken van alles, vond ik zelf altijd erg leuk.
MP en kringloopwinkels, al vind ik de kringloopwinkel bij ons qua prijs niet echt de moeite meer waard. Ikea heeft ook hele goedkope koopjes, soms zelfs goedkoper dan iets via MP.
ikea!! onze woonkamer kwam denk ik op 800 euro uit, 1 bank 2 zits, 1 stoel, een hocker, een kast(die we omgetoverd hebben tot tv meubel) en een speelgoed kast (zon 8 vaks ding van de ikea) onze eettafel komt bij de gamma weg (175) en stoelen van leenbakker outlet gedeelte 6 stuks 250 euro (wij hebben grote ruimtes, tafel is 225 of 250 lang) en anders via mp
Misschien ook even inventariseren welke dingen je écht nu nodig hebt, en welke ook later kunnen worden aangeschaft? Zoals koelkast, wasmachine etc. dat lijken mij persoonlijk noodzakelijke artikelen, maar bijvoorbeeld versiering voor je balkon kan je ook voor je verjaardag vragen of in de uitverkoop kopen. Maar met het bedrag dat jullie hebben gespaard moet het echt wel gaan lukken hoor!
Leuk zeg! Ik zou proberen om zo min mogelijk ' bij elkaar geraapt' te krijgen. Dat kan je natuurlijk ook doen door verschillende mp spullen in dezelfde kleur te schilderen. Gister was ik in de kringloop, daar heb je ook vaak nog leuke banken enz. Maar op mp mooier denk ik ....
Ik had wat minder te besteden. Het enige wat ik nieuw heb gehaald wat ik erg belangrijk vond is de koelkast tv etc (vanwege de garantie) Maar zo heb ik mijn bank eettafel 6 stoelen tv meubel dressoir en salontafeltjes voor 450 euro! Via mp en het past bij elkaar! Veel succes!
Wij zijn net verhuisd en wij hebben veel bij Leenbakker en Kwantum gekocht. Echt leuke meubels. Ok geen topkwaliteit natuurlijk want het is voornamelijk mdf en geen hout maar prima voor ons en het ziet er echt leuk uit. Pas op want met name aan verf kun je echt makkelijk heel veel geld kwijt zijn....het kostte ons 1000! euro voor ons huis. Hebben we wel histor verf gekocht maar ik schrok me rot bij de kassa. Bij de Action hebben ze goedkoop(ere) verf die ook goed is, die hebben we voor de zolder gebruikt. Laminaat hebben wij bij een outlet gekocht maar bij de Kwantum hebben ze ook laminaat wat goed is, heb ik gehoord. Maar hierbij moet je je natuurlijk afvragen of je niet liever ietsje meer wil uitgeven en je laminaat veel langer meegaat en mooier blijft liggen. Een tafel kun je makkelijk vervangen, een laminaatvloer niet echt.
Laminaat enzo gaan we niet veel aan uit geven, hoeft maar tot eind 2015 mee . Het is een sloopwoning, maar je inschrijftijd loopt door. Dus tegen die tijd kunnen we zo iets anders huren of evt kopen. Witgoed koop ik denk ik het liefst nieuw ivm garantie. Wat vinden jullie absolute musts?
Ikea! heb er gisteren weer wat spulletjes gekocht en was niet veel geld kwijt. Woonkamer lijkt weer heel anders nu
Een wasmachine, een koelkast en een combi magnetron/oven. Dat zou ik aanschaffen en dan van een beetje degelijk merk, dan gaat dat een heleboel jaar mee. Zeker een koelkast en een oven gaan meestal wel lang mee. Een afwasmachine is leuk als extra maar niet echt nodig (ik heb er nu net één gekocht maar ook 7 jaar hiervoor met de hand afgewassen en ik leef nog ) en een droogtrommel wil ik niet, omdat ik er toch alleen handdoeken en sokken en ondergoed in zou gooien, dat vind ik de moeite niet. Scheelt ook weer energie.
even heel eerlijk dat ik low budget las dacht ik max 300 euro. Dus voor 6000 moet het zeker lukken, ben al 7 x verhuisd en dat heeft me nooit meer als 1500 euro gekost. verf halen bij action, als je het in een andere kleur wilt een mengtube erbij halen. wel opletten dat je meer dan voldoende maakt van de verf in de zelfde kleur. Als het maar tot 2015 hoeft te functioneren zou ik geen laminaat kopen maar vinyl en zeker voor de slaapkamers of er moet zo"n leuke aanbieding zijn. Marktplaats staat een hele hoop op voor gratis of bijna niets, lik verf erover heen en allerlei meubels lijken ineens bij elkaar te horen. Ik ikea voor kamer zoontje+ decoratie. dan ga je het makkelijk redden.