Ik zou ook zeker even een rondje doen bij winkels als Leen Bakker en Kwantum. Het is nu ook de tijd van de sales
Ik heb destijds mijn vloer bij de Ikea gehaald voor 3.49 per m².. Super mooie vloer alleen de Ikea had geen plinten, dus die waren wat duurder.. Toen mijn vriend bij mij introk hebben we een aantal meubels van marktplaats gehaald en geverfd naar onze kleuren, stoelen voor de tafel ook, je moet soms wat langer zoeken maar dan kun je erg leuke dingen vinden! En de kringloop, ook daar, als je daar elke maand eens binnen loopt kun je echt leuke dingen vinden! En 80 vierkante meter is echt niet weinig, leuk zat voor 2 a 3 mensen!! Heel veel succes en vooral plezier!!
Naast ikea, mp en kringloop ... de kant van de weg als grofvuil wordt opgehaald. In mijn studententijd heb ik zo een perfecte bank voor mezelf gevonden en ook een keer één voor een vriend. Wel een gesjouw midden in de nacht En heel kort geleden een kinderstoel in perfecte staat.
(stel nou dat je nog een wasmachine nodig hebt en mijn vriend eindelijk eens een knoop doorhakt binnen nu en een paar weken.... heb ik er nog eentje voor je staan Mag je zo van me hebben )
Haha . Helemaal geen humor, maar ik zat even gek te kijken na NoukjeTygo's reactie. De reactie daarna is van wasmachine. Typisch. Als je een beetje in de buurt woont en je vriend de knoop snel door weet te hakken (bijl nodig?) ga ik natuurlijk graag op je aanbod in. Qua witgoed hebben we eigenlijk alleen een koelkast. Vriezer, magnetron/oven, fornuis ed moeten we nog.
Ik weet niet of er binnen een redelijke afstand een hornbach zit? Je kan daar ook witgoed bestellen en kopen. Ze hebben lage prijzen en kunnen sowieso alle a-merken bestellen. Laat een offerte maken voor wat je wil. Kijk dan op internet of je het apparaat goedkoper kan vinden. Is dat zo, dan biedt hornbach het apparaat nog weer 10% goedkoper aan. Voordeel is dat je de laagste prijs hebt, maar wel het voordeel van een tastbare winkel. Ze hebben daar ook echt goede latex en mengen in een kleurtje kost maar een fractie meer. Evt kan je zelf ook goedkoop witte latex mengen door er heel simpel plakaatverf door te mengen maar dan moet je wel zeker weten dat je genoeg gemengd hebt . Als je over 2 jaar toch weer gaat verhuizen dan zou ik een vloer nemen die goed verhuisbaar is. Dus dan niet al te goedkoop. Ook al past die vloer dan niet in je nieuwe woonkamer, slaapkamers ed kan je er dan vaak wel goed mee stofferen. Op zich zijn die dingen trouwens nog niet het kostbaarst, maar even een plugje voor dit, een haakje voor dat enz. daar zitten veel kosten in. En ik weet niet of jullie keukengerei ed hebben maar ook dat loopt snel in de kosten. Bij Ikea kan je een starterspakket kopen voor serviesgoed en pannen enz. Ideaal.
3 jaar terug moesten wij ook uit niets beginnen. Nou alles zo goedkoop mogelijk gehouden. Via marktplaats set meubels ( echt prachtig) gekocht. Action later voor prullen. Bij karwei was toen laminaat in de aanbieding van 12 euro per meter naar 3.95 per meter . Gordijnen gewoon simpel (maar oh wat kosten die stangen , ophangbeugels etc duur!!) Maar het duurste was inderdaad die kleine dingen. Plintje hier , haakje daar , schroefje hier. Ik zal adviseren koop meubels etc via mp kringloop. Die kan je altijd vervangen. Koop witgoed dan wel weer goed. Wij zijn begonnen met meubels van mp en sinds 2 maanden hebben we een complete nieuwe set meubels. Ik bedoel als je weer gespaard heb ga je dat toch weer vervangen voor iets nieuws. Een wasmachine bijv. moet gewoon van het begin goed zijn. Succes!!
Toen ik op mijzelf ging waren grand foullards in, nu helaas niet meer. Maar dat was wel ideaal want zo kon je heel goedkoop toch een lelijke bank pimpen. Maar dat was 13jr geleden, toen was marktplaats er nog niet geloof ik Nu kan je echt mooie spullen zo goedkoop krijgen... Oh ja, nog als tip. Maak een lijstje van hoeveel je waarvoor wil uitgeven en hou nog zeker 500-1000 euro over voor alle onvoorziene zaken
Je kunt hele leuke dingen doen met 2e hands meubels en je hebt vaak ook nog iets unieks in huis. Ik hoef niet heel low-budget te leven, maar ik hou gewoon heel erg van kringloop! heb op marktplaats een oude kerkbank gescoord voor 50,-. Zelf geschuurd en geschilderd en is echt mijn trots en eyecatcher in huis. Scheelt ook weer in aanschaf van eetkamerstoelen. Je moet er natuurlijk wel van houden. Veel kringloopspullen kun je leuk opknappen met een likje verf of zet op een kastje andere knoppen. Ook leuk en goedkoop: oude sinaasappelkistjes. Veel succes en plezier met het inrichten van je huis. Met 6.000,- moet je een heel eind kunnen komen.
Het is trouwens wel het plan om zo weinig mogelijk uit te geven. Die 6000 is al ons spaargeld, een buffer overhouder is ook wel fijn . We gaan nu gewoon voor goedkoop, goed laminaat. Is nu 4,50 per vierkante meter bij de leen bakker geloof ik. Alle muren wit, op een na en de babykamer krijgt behang of turquoise verf. Het is toch maar voor een paar jaar, dus veel aan echt behang/verf willen we niet uitgeven. Bedankt voor alle tips! Keep 'm coming. Oh, iemand ook nog tips betreft uitzet.. Wat heb je allemaal nodig aan keukengerei etc. Morgen ga ik in ieder geval blokker enzo langs, want overal sale nu. Wie weet kan ik zo nog een leuk, goedkoop servies vinden. Of een prullenbak ofzo.
Ik zou zeggen creatief met pallets! Zo tof: https://www.google.nl/search?q=pallet+furniture&hl=nl&client=safari&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=UfzlUOfwHISp0AX_2IGgCA&ved=0CC4QsAQ&biw=320&bih=416#p=0
Ja dat is ook superleuk! Kan ook goed in combinatie met sinaasappelkistjes. Wat betreft keukengerei: vergeet de kaasschaaf en kurkentrekker niet. Ik spreek uit ervaring.
Wij gaan ook binnenkort verhuizen en willen ook veel meubels vervangen (veel nog vanuit onze studententijd, die toen al 2de en 3de hands waren ) Wij hebben een rondje Ikea gedaan en gekeken wat we mooi vinden. Nu proberen we die meubels via mp op de kop te tikken. Er staat echt veeeel op mp. En zo kunnen we heel gericht zoeken op wat we leuk vinden.
Zoek anders eens via marktplaats naar complete inboedels daar maken ze reclame van bv A meubel .nl voor 700 kan je al ver zijn met je woonkamer. Wil straks ook voor zo'n pakket gaan. En heb het toen met mijn ex ook gehad en ziet er nog steeds prima uit!
Zal eens een plattegrondje bijvoegen. Hoe zouden jullie dit indelen? De stippelmuren zijn muren die er uit kunnen, als je dat wil. Pff, merk dat ik het heel spannend vind! In principe moeten we het financieel wel kunnen redden. 1700/1800 in de maand zou naar mijn idee best te doen moeten zijn. Huur is 450.. Maar van andere bedragen heb ik geen weet. Zijn we een beetje realistisch? (O-oh, wat ben ik blij als ik straks tegen mensen kan zeggen dat ik wél op mezelf woon op m'n 19de met vriend en kind .)
Lees nu net dat je 19 bent.. Dan snap ik wel dat je nog geen kaas gegeten hebt.. Meis voor dat geld kun je heel veel kopen. Eerste verhuizing heb ik met 1000 euro gedaan. De tweede met 3000.. Marktplaats.. Gewoon daar snuffelen.. Vloer niet bij de gamma maar bij een outlet. En nee geen carpetright of hoe ze nu ook heten.
6000 is al ons spaargeld . Dus wat overhouden is wel handig. Enne, ik heb echt wel kaas gegeten hoor. Wil gewoon tips en ervaringen om alles zo goedkoop mogelijk te houden, niets mis mee lijkt me. En ook niet per se leeftijdsgerelateerd lijkt me. En ja, het is wel onze eerste eigen woning waar we alles zelf voor moeten doen. In onze omgeving hebben ze al niet al te veel vertrouwen (financieel, terwijl ik 1700 best ruim vind. Als ik ook nog ga werken, zitten we op 2000-2200). Dus ik wil het zo goed en handig mogelijk doen. Wil graag bewijzen dat we het wel kunnen. En of 80 vm klein is of niet, is een mening. We wonen nu een stuk groter, dus dan vind ik dat best klein. Niet te klein, maar het is ook geen huis met uitgebouwde zolder (gelukkig, veel te veel gepoets .) Dus tja, vond je reactie niet heel erg aardig overkomen en dan wil ik me graag verdedigen. Vat het niet persoonlijk op. Ben het alleen beu m'n leeftijd steeds te moeten verdedigen. (En dat ik niet kan slapen en de wekker om 05:15 staat voor een voeding, helpt ook niet mee).