Wat je omgeving denkt daar zullen ze wel een reden voor hebben. Die kennen jullie ongetwijfeld beter dan ik. En ik blijf erbij dat je er geen kaas van gegeten hebt. Hoef je niet negatief op te vatten, het is gewoon zo. Bewaar je centjes lekker zou ik zeggen. Tis.een sloopwoning waar je straks weer uit moet. 2 jaar lijkt lang maar dat is het niet. Is zo voorbij. En wat betreft je kosten, 450 euro is vast inclusief? Zo nee dan is het nogsteeds goed te doen hoor met 1700 euro. Als je geen al te gekke dingen doet moet dat gewoon lukken.
Ikea . Wat betreft opknappen van een sloopwoning, maak het vooral niet te duur om het op te knappen. Dood zonde van je geld. Eventueel goedkoop laminaat wat je later bij een verhuizing kunt hergebruiken voor bijv slaapkamer. Muren gewoon leuk behang of verfje ipv bijv stuce
Kijk eens of er een weggeefhoek van jou regio op Facebook zit, daar zitten vaak mensen die dingen ( hele inboedels ) weggeven.
6000?? Wij gingen samenwonen door vervelende omstandigheden, zaten/zitten bij de uitkering en hebben een inboedels lening kunnen krijgen van 2300 en hebben daar alles van moet inrichten en kopen. Dus met 6000 moet je het makkelijk redden.. Gewoon heel goed kijken en rondspeuren.. Had wel mazzel dat wij al een bank, beide een plasma tv hadden, kreeg een eettafel met stoelen mee van me moeder. Dus dat scheelde alweer, de rest allemaal nieuw gekocht. Met jawel 2300
Wij hebben hier ook alles in huis gekregen. Heb alleen de tv betaald volgens mij hier in huis haha, de rest hebben we van mijn ouders gekregen, ja oke wat speelgoed van de kids hebben we zelf gekocht, maar kwa meubels hebben we hier niks zelf gekocht. Ja het bed van me kleine meid, 2ehands op mp, en de stapelbed van de jongens nieuw bij leenbakker. Het spul wat we in huis hebben zou je niet zeggen dat het 2ehands is, want het ziet er allemaal heel goed uit. Ben er zelf ook heel blij mee, moet nu alleen nog 6 eethoek stoelen hebben, we hebben er nu 4 we zijn met zijn 5en dus we moeten er 2 bij hebben. Maar goed daarvoor kijk ik wel even op marktplaats, of we een koopje kunnen vinden......
Ik zou niet weten waarom je het niet zou redden met 1700/1800 in de maand. Hadden we dat maar. Toen wij gingen samenwonen verdiende mijn man maar 1100,- daar moesten wij de huur en alles voor betalen. Nooit problemen gehad, ook niet toen mijn eerste zoon erbij kwam toen ik net 1 maand 19 was. Wij leven nu van 1350,- per maand met 5 personen, en nog is het te doen. Tuurlijk moeten we opletten met wat we doen, kunnen we maar 1x per jaar op vakantie. EN hebben we geen merkkleding enz, maar goed dat hoeft voor mij ook niet. Zolang ik me kinderen kan kleden, voeden en heel veel liefde, hoor je mij niet klagen. Dus jullie moeten het zeker redden met 1700/1800,-!
Ik zou ook zo cheap mogelijk doen. Gewoon alles latex wit, goedkoopste vinyl etc. Zo zonde om meer uit te geven voor een sloopwoning. Verder denk ik dat Ikea toch goedkoper is wat betreft servies en keukengerei dan zoiets als Blokker in de uitverkoop. Overigens zijn wij gewoon begonnen met witgoed van een witgoedmannetje van marktplaats die alles weer opknapt en dan gaat het nog heel lang mee. We wonen trouwens ook op 80m2, met 3 kinderen. En vind het zelf niet eens klein haha, maar goed.
nou zeg 1700/1800 euro dat is genoeg om mee rond te komen wij hadden 7 jaar geleden 1200 en daar redden we t mee en wij waren toen 20 we hebben ons huis toen ingericht met 1000 euro dus ja 6000 moet toch wel echt te doen zijn en je bent 19 kom op zeg je heb geld genoeg als je t zo bekijkt voor je leeftijd
Ik zit met mijn kinderen tijdelijk in een crisiswoning van het leger des heils (gemeubileerd) , als we straks een eigen woning hebben, beginnen we opnieuw, heb niet veel en geen spaarpot Dingen van marktplaats, gekregen meubels knap ik straks zelf op met een lik witte verf. De meeste kosten zijn muren en vloeren.uitzet veel bij wibra,of action,xenos. Met een tijdelijke woning zou ik het vooral praktisch houden, je weet niet wat je daarna krijgt, maar dat kun je ook opbouwen, steeds iets kopen.Elke maand wat opzij zetten als dat gaat, heb je weer meer buffer voor het volgende huisje. Ik ben alleen met 2 kinderen,bijstand,schuld,maar we redden ons prima.
Ik was 18 toen ik ging samenwonen met mn vriend, omdat ik onverwachts zwanger raakte. Het is echt goed te doen..wij hebben nog steeds een goede buffer kwa spaargeld,maar hebben toch alles zo goedkoop mogelijk gehouden! misschien dat de oude bewoner nog dingen ter overname heeft? ij hebben ook eerst met zn 3tjes op 70m2 gewoond..gewoon heel ruim vond ik! Nu wel een tussenwoning,maar dat was meer omdat we graag een tuin wouden. Zoals velen al zeiden goed speuren op marktplaats ed Een wasmachine hoeft lang niet altijd erg duur te zijn hoor!! Gewoon een mooi dealtje sluiten met 1 winkel!
Als het om een sloopwoning gaat dan zou ik er inderdaad weinig tot niks aan opknappen (behalve een goedkoop vloertje als dat er niet in ligt). Dat is echt doodzonde van je geld. Mijn vriend en ik hebben ook in 2 sloopwoningen gewoond en in de eerste wouden we het toch allemaal leuk maken omdat het onze eerste woning samen was etc. Dus alles lopen verven maar achteraf gezien hadden we dat beter niet kunnen doen want de brief dat het nu echt gesloopt zou gaan worden kwam sneller dan verwacht. Ik zou dat geld bewaren voor als je een blijvende woning aangeboden krijgt. En ipv laminaat iets van zeil of vinyl nemen, is volgens mij nog wat goedkoper..
voor die tijd zou ik zeggen haal restanten zeil/vinyl van mp .. als je ondervloer tenminste van beton is en glad.. 2 jaar is kort en dan is dat zeil tegen die tijd helemaal op.. kan je doorsparen voor goed laminaat in je huisje hierna voor de warmte leg je er wat leuke kleden van ikea op.... is goedkoper dan goedkoop laminaat en ondervloer en plinten enz enz.. haal goedkope verf latex ofzo is vaak in megapotten erg goedkoop.. kijk nu wat je echt MOET hebben .. een box kan je voor 10 e vaak al ophalen alleen even goed poetsen.. meubels simpel 2ehands doen.. kijk in de winkels wat je ong wilt en ga daar naar op zoek via mp.. en de rest pas kopen/vragen als je er al in zit .. anders koop je misschien teveel. en typ anders hier eens een goed lijstje dan kunnen we hier tips geven wat en waar handig is .. ikea is voor servies de slimste optie..
Dat lijstje is nog geen gek idee, ik ben ondertussen al twee keer op 'mezelf' gaan wonen , de eerste keer was ik 17(en trek je niet teveel aan van anderen hun mening, tot nu toe gaat het hartstikke goed) ga bij je ouders kijken wat er allemaal in huis staat, van groot tot al het kleine spul in de keuken. Ga alle folders af, en kijk naar leuke dingen voor niet veel.. Marktplaats en de kringloop is geweldig, je sopt het af en geeft het eventueel een likje verf! Vaak hebben mensen in je omgeving ook zat spullen over wat je voor een klein bedrag over kunt nemen Succes! Je kunt het
weet niet of je verder nog op social media zit maar plaats daar een oproepje. als ik iets zoek, plaats ik eerst daar een oproepje of iemand het nog heeft staan! ik krijg heel veel gratis! vaak kent iemand wel iemand die het nog heeft! ik geef zelf ook veel weg, als ik iets niet meer nodig ben, zet ik het op facebook en er is vaak wel iemand die het gebruiken kan! zo kun je elkaar helpen!
Ik ben pas uit elkaar en moet ook weer met 0 beginnen. Veel via marktplaats al gescoord en nu ook via de wehkamp omdat die fikse kortingen geven (een bed met bodem en matas voor 300 euro)! Ik heb ongeveer hetzelfde budget en vind het redelijk te doen. Dit is mijn lijstje: 450,00 bank 250,00 fauteuil 200,00 buffetkast 15,00 tv kast 15,00 salontafel 100,00 keukenkast 50,00 eettafel + stoelen 25,00 dvd 50,00 kleed 50,00 keukenspullen 50,00 accesoires 250,00 koelkast 300,00 gordijnen 300,00 wasmachine 300,00 droger 100,00 stofzuiger 50,00 schoonmaakdingen (strijkplank etc) 75,00 gangspullen 100,00 lampen 250,00 gasfornuis 350,00 bed 50,00 bedtextiel 120,00 kast 250,00 gordijnen 200,00 kinderbed 100,00 kinderkast 50,00 handdoeken etc 100,00 tv 300,00 verf 700,00 laminaat 5.200,00
aller eerst proficiat met je huisje! Je zult vast super blij zijn Wij hebben toen wij de eerste keer samen gingen wonen (allebei toen nog thuiswonend) alles van marktplaats afgehaald. Het was ook een sloopwoning voor 1,5/2 jaar. vloer hadden we gratis via marktplaats maar we kwamen iets te kort,, gelukkig kwam deze van de ikea dus hebben we 20 euro uitgegeven om de rest bij te halen. Verder hebben we een gratis bank opgehaald (overigens een paar keer gedaan, elke keer een mooiere). Gewoon nog een oude tv van mijn vriend zijn slaapkamer, totdat we geld hadden en er eentje via mp hadden gekocht. Alles wat je verder kunt bedenken kwam via mp! en alles gratis. Behalve het service en ons bed.. eerste service gekregen (beetje van mijn moeder, beetje van vriendlief zijn moeder). Ik had zelf al een 2p bed dus dat was makkelijk. Ik weet niet voor hoelang je woning is? Wij dachten in die tijd wel een nieuwe woning te vinden, maar tevergeefs. We hebben 'n jaar bij mijn moeder moeten wonen en hebben sinds kort weer een ruime flat! ook hier hebben wij van alles via mp opgehaald, de vloer (super mooi laminaat!) de bank (die helemaal faal was, zelf met textiel verf weer mooi zwart gemaakt). Toen we deze bank op gingen halen kregen we gelijk een mooie tv meubel mee! Het fornuis en de koelkast gekregen. Zelfs het verf hebben we van mp afgehaald! Je kunt super veel met weinig geld, je moet alleen creatief zijn en geduld hebben. Niet alles hoeft in een keer perfect te zijn, of naar jou smaak te zijn.. dat komt later wel. Ik zou zoals je zegt idd niet te veel uitgeven aan verf en behang enzo, kijk eens rond op mp. veel mensen kopen te veel verf of behang. Ook hebben wij de vaatwasser gekregen, en de wasmachine en droger gratis via mp opgehaald! goed zoeken en je moet er wel snel bij zijn! Wij hebben wel even moeten wachten op de vloer en waren een paar keer te laat met bellen, maar we hebben nu een super mooie en ben er super blij mee! Wij hadden wel een voordeel, dat we een aanhanger konden lenen in het weekend. Ik wens je super veel succes, en ik zou echt niet veel uitgeven aan spullen die je niet mee kunt nemen naar je volgende huisje.
Wat kun jij toch altijd vriendelijk reageren zeg...... Mar goed on topic: met jullie budget moet het zeker lukken! Ik vond mijn eerste huisje ook erg spannend! Wij hebben veel bij ikea gekocht en goed de aanbiedingen bekijken. Koelkast, wasmachine, droger en combi magnetron hebben we toen wel van een goed merk gekocht ( siemens enz) en daar doen we nu nog mee ( niet super oud nu 5 jaar). Succes en veel klusplezier!
Ik zou op de vloeren en muren niet iets duurs neerleggen. Een coupon van het een of ander zou voor die 2 jaar prima kunnen voldoen. De duurzame dingen zou ik wel anders bekijken omdat dat meegaat naar een volgende woning.