Low lights

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari37, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb lang geblondeerd (héél licht asblond) haar en zou toch weer graag wat donkerder gaan.
    Nu wilde ik hier lowlights doorheen laten zetten.(kapper)
    Heeft iemand hier ervaring mee? Pakt dit wel goed op lichtblond haar?
    Vervaagt de kleur niet snel.
    Hoeveel kleuren worden er meestal gebruikt?
    Hoe pak je de uitgroei weer aan?

Iemand?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    ow ik kan je echt niet helpen. Ik ben 31 jaar en heb slechts 1 keer een kleurspoeling gebruikt toen ik 11 was. Dat was mahonie en er viel niks te zien, haha!

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je geleidelijk aan ietsje donkerder wil kun je dat heel goed met lowlights doen. Het zal wel iets sneller vervagen omdat dat blonde eronder zit. Ik vind het dan het mooist om twee kleuren te doen. 1 die net 1 tint donkerder is en 1 die 2 tinten donkerder is, zo loopt de kleur het mooist in elkaar over. Maar je zou ook alles helemaal iets donkerder kunnen doen en daar weer wat highlight overheen doen, ook mooi. Welke kleur heb je van jezelf?

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja daar heb ik inderdaad ook over zitten denken om het eerst middenbruin te verven en daarna te highlighten.
    Maar dacht dat lowlights misschien minder ingrijpend zou zijn.
    Mijn eigen kleur is heel donker blond, beetje peper en zout achtig ;)

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb nu mijn haar geblondeerd, lichtblond en ben van mijzelf midden/donkerblond. Ik heb ook zonder verven uitgroei van de zon altijd..

Ik heb ook ooit het idee gehad om naar een wat donkerdere kleur te gaan, leek me iets natuurlijker..
    Afijn eerst heel m'n haar incl voorpigmenteren etc naar middenblond proberen te krijgen, resultaat: grauw tint.. Weer terug maar de kapper en toen weer wat in m'n haar gesmeerd om het grauwe weg te halen.. Zag er toen meer groen uit.. Oké ik weer terug.. Eindresultaat: net zo blond naar buiten als ik naar binnen ben gegaan..

Poging 2 een jaar later;
    Kapster gaf als tip om low lights er in te doen en zo stap voor stap over te gaan donkerder.. Oké klonk goed.. 2 kleuren gingen erin. Bij de kapper en de eerste 3 dan thuis zag het er mooi uit maar ook dit liep erg terug na elke keer wassen en wordt grauwer..

Mijn tip
    Laat 1 plukje in je nek proberen en kijk wat dit doet!
    Ik heb al droog haar van nature, verf ook alleen uitgroei en was de punten af en toe mee door de laatste 5 min maar dit was echt killing voor mijn haar..
    Ik dus eeuwig blond vrees ik..

Lees wel mee of er wellicht andere oplossingen zijn behalve kaal scheren en uit laten groeien..

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik lees even mee, ik heb hetzelfde haar als jou. Peper en zout / donkerblond van mezelf. Als baby super licht blond wat in d eloop van de tijd steeds donkerder is geworden. Heb het jaren blond geverfd. Afgelopen lente licht blonde high lights erin, ook ene keer de uitgroei dmv highlights laten bijwerken, maar werd echt uberblond/ "barbie"blond, vond het echt veel te, mede door de zon nog veel meer opgelicht.Kortom, ik wil het weer donkerder.
    Nu wilde ik mn uitgroei gewoon laten bijwerken dmv highlights, maar door mn lange haar gaat dit heeeel lang duren, dus de kapper adviseerde low lights. Dit ga ik nu over een maandje ongeveer doen. Ze vertelde dat ze dit in mn natuurlijke haar ( zie uitgroei) wil gaan doen. Dus niet nog donkerder oid. De uigroei dan ook met wat highlights er door. Zodat je niet zo sterk het kleurverschil ziet. Klinkt erg aannemelijk allemaal, ben benieuwd!

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben ook al eerder groen geweest, een hele rare matte kleur was dat.
    Zie wel regelmatig meiden lopen met lowlights in heel blond haar, vind dat wel leuk dat kontrast, maar ben erg bang dat het niet goed pakt want weet zo gauw niet hoe je dat dan oplost.

Ben dat hele blonde ook zat, wil wel weer eens wat anders en word ook een beetje moe van die uitgroei altijd...
    Heb mijn haar tijdens mijn zwangerschap niet geblondeerd en dat zag er niet uit natuurlijk na negen maanden...

Misschien inderdaad een paar kleine plukjes proberen.

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @wendy339; als je van blond naar donker(der) gaat kan het idd wat mat/groen worden maar dat komt dan omdat er niet genoeg warmte in die kleur verf zit wat ze voor jou gebruikt hebben, dus dat is een fout van je kapper. Als je er gewoon een warmere donkere tint in doet (ook niet echt rood hoor!) dan moet het goedkomen!

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    #9 Kari37, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    Dat lijkt mij inderdaad ook een goed plan om de kleur van je uitgroei te pakken en dan wat highlights er door heen.
    Ik ben alleen wel bang dat je dan altijd op de kapper aangewezen ben om dit bij te houden.
    Nu doe ik het zelf en het is zo gebeurd, maar moet het ook elke vijf weken doen en daar baal ik zo van.
    Ben ook heel benieuwd hoe het wordt bij jou.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zoiets zou ik echt niet zelf proberen hoor, donker over geblondeerd kan echt verkeerd aflopen... Highlights heb ik nog wel eens zelf geprobeerd, maar de kapper kan het zoveel mooier, subtieler en gelijkmatiger... het is het geld meer dan waard!

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nee hoor Druif78, dat ga ik helemaal niet zelf proberen....is toch een heel ander verhaal dan een uitgroei blonderen :p
    Plaats er al vraagtekens bij of de kapper het wel kan en of het dan mooi blijft.....

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    daar kan ik je helaas ook nog geen antwoord op geven, maar als ze het echt met verf doet, geen kleurspoeling of iets, dan zou het wel moeten blijven zitten?

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tip van de kapper: ;)

Je kunt je haar ook wat donkerder laten kleuren (eerst een spoeling bijvoorbeeld om te zien of het bevalt.
    Dan kan de kapper met folies wat plukken apart houden die de kleur blijven die ze nu hebben.
    Zoals jij het hierboven beschrijft ga je namelijk dubbelop; donkerder kleuren en dan weer blonderen.
    Best een aanslag op je (toch al kwetsbare) haar!

Deel Deze Pagina