Afvallen en sporten

Discussion in 'De lounge' started by sidmick, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Ik vraag me af of het voldoende is als ik naast mijn dieet een keer per week zumba en een keer per week bodypump doe. Verbrand ik dan wel genoeg om af te vallen?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    je valt af als je meer verbrand dan dat je binnen krijgt dus meer sporten zal het afvallen gemakkelijker laten gaan. Maar het ligt er ook wel vel aan hoeveel je in het dagelijks leven beweegt. Als jij iedere dag een heel stuk fiets hoef je er niet super veel bij de sporten.

3. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Gewoon elke dag een 30 a 45 mijn lekker bewegen helpt zeker.

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    ja maar daar kom ik niet aan.omdat ik die tijd gewoon niet heb.
    drie dagen per week beweeg ik niks. De andere dagen loop ik vier keer per dag op en neer naar school.
    Mijn vraag is eigenlijk meer kan ik beter 1x per week zumba en 1x bodypump doen of 1x zumba en 1x cardio.
    Naast afvallen moet alles ook gewoon strakker want ik ben nu een wandelende monu pudding

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Laatste 9 weken 11 kilo afgevallen en ik sport niet ;) zelfs zonder sporten kun je afvallen, dus zeker met 1x per week zumba :)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    door te bodypumpen bouw je spieren op en daardoor zul je ook afvallen want meer spieren verbranden ook meer.

Kun je jezelf niet laten voorlichten op de sportschool? bij mij maken ze dan een passend schema voor je

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

1x zumba en 1x bodypump (kracht) beter dan cardio

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Body-pump heeft per oefening zoveel herhalingen dat je spierconditie aan t trainen bent.
    Ja in het begin zullen je spieren (hetzij minimaal) groeien, maar voor echte spiergroei heb je een low-reprange(8-15 per setje) en zwaar(der) gewicht nodig.

Voor de rest.. Leuke cardio workout dat bodypump

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    je kan toch zelf bepalen hoeveel gewicht je eraan zet.

En hier doen ze setjes van 3x 15 meestal

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ging ts toch om dat ze zou afvallen.. prima iets... maar grote spieren ga je er niet mee krijgen.

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Zumba is leuk maar zal je niet mee afvallen.

Bodypump 1 keer per week ook niet.

Wil je niet liever krachttraining doen? Dus zelf 2 a 3 keer per week zwaarder trainen? Daar bereik je echt goede resultaten mee.
    Dan kan je bijv. 45 min krachttraining en daarna 20 a 30 min cardio op de crosstrainer bijv.

Dus 3 x 12 en dan zo zwaar mogelijk voor jezelf.
    Mijn bovenlichaam train ik 3 x 12.
    En onderlichaam 4 x 15. En 1 oefening 4 x 25. Maar wel zo zwaar dat de laatste 2 reps bijna niet meer kunnen. En ik ben echt geen bodybuilder geworden, juist strakker/slanker.

Armen bijv. 20kg in totaal en benen 60kg.

Ik doe dit 2 keer en 2 keer spinning en ik word echt strakker nu .

Ik heb veel gehad aan deze site: Slank & Sterk

12. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Probeer het zo in je schema in te passen dat je het kan blijven volhouden ook of juist als je je streefgewicht hebt behaald!
    Afvallen gaat vaak wel en zeker icm sporten, maar op gewicht blijven vind ik persoonlijk een hele uitdaging (-15) ;)

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Oh ja en geen zin om de deur uit te gaan deze dame geeft je workouts waar je U tegen zegt. Maar wel heerlijk hoor.

Zuzka Light » Workouts

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    ik weet dat dit ideaal is maar ik weet ook van mezelf dat ik die discipline niet heb. Ik vind sporten niet leuk dus ik heb het nodig om een groeples te volgen om op volle kracht mee te doen en te blijven gaan. Ik ken mezelf te goed om te weten dat ik bovenstaand niet vol hou

15. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

May 18, 2012
    431
    0
    0
    Ik doe nu al een tijdje (2x pw) bodypump en daarnaast loop ik 2 a 3x per week hard.
    Ik ben niet zozeer afgevallen, maar absoluut strakker geworden.

16. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Ja dat kan :D maar ik kon het ook niet maar neem mijn eigen muziek mee en dan sport ik ff 1 uurtje heel hard.

En sportlessen dan kan je beter spinning 2 a 3 keer doen samen met bodypump. Maar van 1 keer bodypump per week zal je niet veel merken. Zumba is gewoon leuk om te doen maar verwacht geen resultaten.

Overdag vaak de trap nemen en overal naartoe fietsen.

En touwtje springen? Is ook goed om dat dagelijks te doen. Je hebt op valtaf.nl een schema hiervan.

En die laatste link van die zuzana die is echt goed. Is gewoon thuis.

The key is eigenlijk min 3 keer per week te sporten. 1 a 2 keer is niet voldoende. En daarnaast gezond eten.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ben bij een diëtist geweest en heb handvatten gekregen waarmee je in principe zonder soorten 0,5 kg af kan vallen per week..
    Niet erg hard misschien maar alles wat eraf is is eraf toch?
    De eerste week viel ik 0,8 af (en daar zat Pasen bij met slechter eten en een verjaardag) en morgen moet ik weer wegen..

Overigens sport ik zelf wel twee x in de week maar echt op heel licht niveau tijdens mijn revalidatie

O een of twee boterhammen met gezond beleg of. Twee crackers met beleg ofbakje muesli (zonder toegevoegde suikers) met melk (moet zeggen ik heb nog een pak staan waarin wel wat suikers zitten en die maak ik wel op)

T een stuk fruit

L twee boterhammen of twee crackers met beleg evt wat sla bouillon of niet gebonden soep erbij mag ook

T rijstwafel of twee soepstengels of fruit

A weinig aardappels of pasta (2 opscheplepels) veel groenten en half stuk vlees (liefst mager maar slavink etc mag ook als je maar de helft neemt

T stuk fruit

18. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Zumba zou ik laten vallen en 1 x bodypump doen en 1 x zelf trainen zoals iemand hier zei. Laat je een programma aanmeten maar probeer jezelf wel uit te dagen steeds.

Ik sport nu 2 x per week zoals hierboven en eet vrij normaal. Probeer weinig te snoepen. Ik kom in ieder geval momenteel niet aan en dat kwam ik heel makkelijk in het verleden.

Met bodypump verbrand je trouwens gemiddeld 600 calorieën. Ik vind dat best veel.

Succes, C

19. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    En als je 'zware' krachttraining doet, verbrandt je 24 uren later nog vet :D

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    zumba vind ik erg leuk en voor mijn conditie kan het ook geen kwaad.
    Ik denk dat ik misschien 1x pump ga doen, 1x zumba en 1x zelf trainen combi kracht en cardio. Kijken of dat werkt en haalbaar voor me is.
    Bibichie bedoelde je met jouw schema nou iedere oefening 3x herhalen.in serjes van 15?

Share This Page