Ooo totaal andere ervaring met haar dus. Heb haar gezien in de winkel, ze was echt niet aardig. Andere collega heeft me geholpen. Maar het gaat idd om het product. En na 446875 filmpjes weet je onderhand wel dat consealer banana de bom is
Best een interessant product.. ik volg ze nu op Instagram dus ga me nog even goed verdiepen. Ik heb een hele rode en vlekkerige huid maar wil mijn huid niet helemaal afsluiten met make-up want daar krijg ik gauw pukkels van. Ook reageert mijn huid tegenwoordig snel op producten die over datum zijn en dan krijg ik nog meer vlekken. de banana poeder lijkt me wel iets in combinatie met een foundation. Alleen hoe bepaal je de kleur?
De poeders dekken de huid juist niet af, in tegenstelling tot natte foundation of gezichtspoeders met allemaal ‘troep’ erin. Zelfs niet als je en primer en concealer en foundation en settingpowder gebruikt. Deze producten kunnen niet over datum. Officieel staat er wel een datum op, maar daarna kan je het nog prima gebruiken. Het is gemaakt van minerale gesteente en die bederven niet. Dus ik gebruik het gerust nog na de datum, mocht dat voorkomen (en dat zal bij bv de blush en bronzer zeker gaan gebeuren, want daar heb je zo minimaal van nodig dat zo’n potje jaren mee gaat). Ze hebben een whatsapp advies lijn. Als je daar een goede foto naar stuurt, zonder filers en het lievst ook een stukje hals, dan krijg je de juiste producten en kleuren geadviseerd. Ik heb een hele vette huid en had regelmatig nog puistjes. Mijn huid is inmiddels iets minder vet, en puistjes heb ik nog zelden. En als ik er wel een keer 1 heb, is hij veel sneller weg/genezen.
@Adje dat klinkt goed! Ik heb meteen een bericht naar whatsapp gestuurd. Ook al wat in mijn mandje gedaan maar wil eerst even weten of ik het juiste heb. Waar beginnen de meeste van jullie? De basis producten of eerst bijv de oogschaduw? De kwasten bijv, vind ik echt wel heel duur, is het perse nodig?
Ik ben dan bij minstenz begonnen met de foundation en twee kleurtjes minerale oogschaduw. Heel bescheiden nog Ik had kwasten van Hema. Prima om mee te beginnen en sommige gebruik ik nog steeds, bv en smal oogschaduwkwastje. Maar de Kabuki van L’Oye is wel echt aan te bevelen. En dan heb je minder productverlies. Uit goedkoper kwasten valt meer foundation terwijl die van L’Oye de poeder goed vasthoudt. Ik heb al vrij snel ook primer, concealer en settingpowder erbij gekocht. En daarna kwam uiteindelijk ook blush en bronzer. De rest van de kwasten heb ik in fases aangeschaft, want die zijn inderdaad behoorlijk prijzig. Maar wel echt heel fijn. Hoewel ik bv de Kabuki niet gebruik voor de setting powder. Daarvoor heb ik nog steeds de finisher kwast van Mintenz (die is veel fijner voor dat luchtige poeder). En met de Kabuki wreef ik dan de foundation eerder weg dan dat ik het setting powder er goed op kreeg. De pressed oogschaduw vind ik fantastisch. Blijft ook super lang goed zitten. Na een hele werkdag zit het vaak nog steeds goed. Maar daar ben ik dus later mee begonnen. Is meer toevallig dat ik dat ook tegenkwam, nadat ik al een hoop minerale oogschaduw van Mintenz had aangeschaft. Maar ik gebruik het echt iedere dag. Ben in 10 minuten (max 15 minuten) vaak al klaar met alles (van basis tot oogschaduw tot mascara). Dat was gewoon een kwestie van oefenen.
Ben eens even gaan spieken op de Mintenz pagina. Is echt een kopie van L'oyé of andersom... Of ligt dat aan mij? Heb je ervaring met de cremes van Mintenz? Heb zo'n droge huid... En er zijn maar weinig vegan cremes waar mijn huid lekker op reageert.
Nou, zij zijn gewoon ook een aanbieder van mineral make up. Hun assortiment is ook wat kleiner, en er zijn wat verschillen. Maar zo zijn er meer mineral make up aanbieders (mineralissima, bemineral, en creativ cosmetics (hoewel die failliet waren en met een doorstart geloof ik bezig zijn). Ik heb de oogcreme van mintenz gehad. Die was wel fijn en trok snel in. De andere crèmes niet geprobeerd. Ik ben al een tijdje op zoek naar wat past bij mijn vette huid. En gebruik nu arganolie als nachtcrème en in de ochtend aloe vera gel met een klein druppeltje argan olie. En dat maakt hoe gek het ook klinkt door de olie, mijn huid minder vet. En de oogcreme waakte wel dat de poederproducten (primer, concealer, etc) onder mijn oog niet zo mooi zat. Dat trok heel erg in de fijne lijntjes die daardoor meer opvielen. Dus die breng ik alleen nog weleens ‘s avonds aan. Maar vergeet het ook vaak.. Maar ik geloof dat er genoeg gebruikers zweren bij de crèmes van mintenz. Zij hebben bv ook een vloeibare primer, en ik geloof dat die juist heel fijn is voor de droge huid. Maar argan olie zou ook wel dijn voor je zijn. Mintenz heeft ook een fanbase op fb. Dus je kan daar ook even lezen wat gebruikers vinden, of gewoon een vraag stellen aan gebruikers.
Vraagje voor de dames die beide merken geprobeerd hebben. Zijn de foundations vergelijkbaar? Of is 1 van de 2 favoriet
Foundations zijn allebei even goed. Ik gebruik nu de Latte van Mintenz, primer en setting poeder van L’Oyé. En als ik nog lichter wordt, of van de zomer weer een beetje bij kleur heb ik ook foundation van L’Oyé. Is voor mij inwisselbaar en combineert ook prima met elkaar.
Ik ben 3 januari naar de winkel geweest om alles aan te schaffen. Sinds die tijd verslaafd aan L'oye. Ik heb heel de basis, alle Kwasten, 29 kleuren pressed, 10 kleuren minerals, 3 stylos, Mascara, wenkbrauw potlood.. euhm... dat was het denk ik... Michelle... tja vind dat ook lastig. Soms mega vriendelijk en soms mega over de top. Ze is zoals ik begrijp ook ineens heel hard gegroeid en dat lijkt me lastig...
Wooowww wat veel haha, cool. Extra hypotheek afgesloten leuk he ik vind t ook fijne makeup. Ik heb alleen geen basis. Ik heb een vrij gladde huid, ik red me met een beetje bronzer in de winter. Ik vind wel heel veel kleuren oogschaduw mooi, maar vind t ook soms toch tegenvallen hoeveel je er van ziet. Maar ach gewoon proberen en oefenen.
Nog even een vraagje over de kwasten. Hebben jullie die erbij gekocht? Bijv die kabuki kwast, ik zie hem bij de HEMA voor 8,- scheelt wel erg veel. Zou die net zo goed werken?
Nee er is echt een wereld van verschil tussen een HEMA kwast en die van L’Oye. Ik heb ook een tijdje een goedkopere kwast gebruikt, want vond die van L’Oye ook wel duur, maar ben nu wel blij dat ik hem uiteindelijk heb. Het poeder blijft 100x beter hangen, dus je verliest minder product en hebt minder fall out op je kleding. En hij is super zacht en voelt gewoon echt fijner en brengt beter aan. En het productverlies kost uiteindelijk ook geld, want je gaat met een hema kwast echt sneller door je foundation ed heen.
Ik heb ook alle kwasten van L'oyé en vind het ook een wereld van verschil. Ik had de Kabuki, de B05 en de blush-kwast pas later, omdat die niet op voorraad waren... Maar echt een groot verschil.
Klinkt echt leuk ik ga het eens opzoeken. Momenteel gebruik ik make-up voor gevoelige ogen de Lepo mascara van Biobey. Ik zou zel graag nog een leuke minerale powder willen vinden dus ga het graag proberen
N.a.v. dit topic ben ik ook gaan kijken naar dit merk. Heb m’n winkelmandje al flink gevuld alleen kan mn bankrekening dat niet aan