Ik heb mezelf jaren weggecijferd en daardoor nu een burn out...in die jaren ben ik nooit loyaal tegenover mezelf geweest, maar alleen tegenover anderen ik deed alles om iedereen maar een plezier te doen behalve mezelf. Nu besef ik dat dit eigenlijk niet zo werkt, en dat het ook netjes is als de ander loyaal tegenover mij is.
betekent loyaliteit niet vooral iets doen omdat de ander het fijn vind en gaat het er juist om dat je iets doet waarvan het van jezelf niet zo nodig hoeft maar die ander het zo prettig vind??? ik weet het niet.. gr Jose
Dan ben ik niet zo loyaal als die collega van je of je schoonfamilie (de vrouwen). Als mij iets niet zint, is het over. Wel voel ik me dan snel egoistisch, maar dat gevoel word je door de maatschappij al snel gegeven. Maar dat van het werken herken ik zeker wel. Bij mij is deze week vermoeidheid vastgesteld door mijn HA. En toch heb ik me diezelfde dag wel beter gemeld bij mijn leidinggevende. Ook al weet ik dat het teveel is. Ik voel me anders schuldig tegenover mijn team (bestaande uit mij en 2 anderen).. Maarja, of het slim is..... Maar ik pak het dan wel zo dat ik minder uren maak en het op mijn tempo doe. En veel vanuit thuis.
ik was dinsdag nogal loyaal naar mn werkgever toen ik helemaal dood en doodziek toch maar naar het werk kwam. Griep, 39,5 graden koorts, kotsen en schijterij, maar heb toch gewerkt. Woensdag en vandaag ging het echter echt niet.
Leuk topic, echt stof tot nadenken! Persoonlijk denk ik dat er twee soorten loyaliteit zijn (niet in definitie, maar in gevoel). Als je iets doet voor je baas en er tegen een ander over klaagt, ben je naar mijn mening nog steeds loyaal... wat zal het je baas jeuken dat jij er een klaagzang over houdt, als het werk maar gedaan wordt! Het belang van het bedrijf staat voorop en daar ben je loyaal aan. Anders is het bij emotionele banden (vrienden, familie). In dat geval denk ik wel dat de loyaliteit eronder lijdt als er aan de andere kant geroddeld en geklaagd wordt... je wordt dan geacht loyaal te zijn aan de persoon (dus niet aan een ding of taak) en dat ben je niet als je niet eerlijk zegt wat je dwarszit. Persoonlijk ben ik niet loyaal, maar egoistisch op mijn eigen manier... zo bang voor confrontaties dat ik toch wel overal ja op zeg
Volgens mij proef(??) ik bij jullie beiden een verschil tussen de keuzen om te gaan werken. Assi gaat echt uit schuldgevoel. Devil gaat uit loyaliteit. Ik denk dat die twee , schuld en loyaliteit, heel kort bij elkaar liggen. De grens zal moeilijk te vinden zijn maar toch vind ik dat ze met een ander gevoel zijn gaan werken. (tenminste, zo leest het) Ik kan er best naast zitten. @TS; leuk onderwerp
Nou ja, anders heeft de tandarts geen assistente en das lastig, ik ben dus maar gegaan zodat hij makkelijker kan werken omdat ie dan wel een assistente heeft.
Tussen elke patient door moest ik naar de wc ja Gisterochtend zat ik in de auto en was de straat nog niet uit of ik moest schijten. Ik terug, gescheten, auto in. 5 min later, hoppa. boreelborrel puf, borrel, nou hoppaaaa. Ik denk, dit KEN NIET.
gaat al beter hoor, koorts is weg gelukkig! Net een ouzo achterover geslagen tegen de keelpijn en zo lekker slapen Dankje
Heb alleen de beginpost gelezen, maar ik moest denken aan wat ik gisteren geleerd heb in een feedbackcursus. Namelijk dat je met de dingen die je doet een bepaalde behoefte bij jezelf vervuld. Als je een keus maakt die eigenlijk niet goed voor je is, dan vervuld dat toch een bepaalde behoefte. In dit geval waarschijnlijk de behoefte aan harmonie of over willen komen als een goede werkneemster. Als je dus kiest om je vrije woensdag toch mee te gaan met je familie dan is je behoefte om de harmonie in de familie te bewaren groter dan je behoefte aan een eigen middag. Als je echter steeds kiest voor die behoefte aan harmonie ten koste van jezelf, dan verlies je wel je authenticiteit en zul je daar op een gegeven moment wel last van krijgen. In dit geval speelt naar mijn mening ook mee dat je dus loyaler bent naar anderen dan naar jezelf, dat lijkt me geen goede situatie. Ik zou dan toch proberen om iets te bedenken waarmee beide partijen uit de voeten kunnen. Daarnaast: je weet niet eens of de andere partij het erg vindt als je voor jezelf zou kiezen!