Eerste naam wordt de roepnaam? (gewoon even nieuwsgierig) Ik zou dan Luca Maxime kiezen (of Maxim). Scott is een Engelse naam en Luca en Maxime Italiaans (toch?)
Eerste naam wordt inderdaad de roepnaam, de tweede naam heb ik er even bijgezet maar gaan we dus niet gebruiken alszijnde roepnaam Maxime is Frans (we vernoemen). Dus eigenlijk gaat het om Luca of Scott
Dank meiden! Het wordt een lastige haha. Maxime gebruiken we niet als roepnaam (we vernoemen) en Maxim zonder E haalt dus een beetje weg waarvoor het bedoeld is. De tweede naam gaan we dus niet actief gebruiken. Dus het wordt of Luca of Scott
Scott M. Ik vind luca ook erg leuk! Stond hier lang in de top 5 maar Scott vind ik echt veel mooier/stoerder/origineler
Ik denk wel dat het een keer grappig is, maar dat het dan ook wel weer klaar is. Ik vind Scott toch het leukst.
Als combi vind ik dus Luca Maxime veel beter passen, maar als je Maxime toch nooit gaat gebruiken bij de uitspraak van je kind z'n naam, dan vind ik Scott wel echt véél leuker dan Luca. Luca is mij persoonlijk tè Italiaans en daarnaast weet ik uit ervaring dat t best wel eens vervelend is als je kind een naam heeft waarbij niet van meet af aan duidelijk is hoe de naam uitgesproken dient te worden (luu-kaa of loe-kaa kan allebei).
Och, dat heeft m'n schoonvader ook en vele mensen met hem. P.I.S. of K.A.K. bijv. zou ik minder gauw doen... Jonge kinderen weten toch geen eens wat S.M. betekent. En daarnaast komt het nauwelijks voor dat kinderen elkaars initialen weten. En op de volwassene leeftijd weet men het alsnog vaker niet dan wel van elkaar. En als ze het al van elkaar weten dan is er ook geen man overboord, want als volwassene pest je elkaar echt niet meer om dit soort dingen hoor.