Hallo! Ik heb een paar vraagjes waar jullie mij mee kunnen helpen Ik geef nu drie weken borstvoeding uit de fles. Ik kolf iedere keer af. Ik wil graag over gaan op flesvoeding. Hoe kan ik het beste afbouwen? Per keer krijgt Liz 120 cc melk. Is dit teveel? Ze zit op 7 voedingen in de 24 uur. Ze drinkt haar flesje meestal helemaal leeg. Binnenkort ga ik een avondje uit. Hierbij zal ik ook drinken. Komt alcohol in de moedermelk? Anders ga ik de dag erop kolven en gooi ik deze melk weg en zorg ik dat ik een voorraadje voor Liz heb. Moet je s' nachts ook afkolven? En dan ook om de drie uur (dat doe ik namelijk overdag wel zo rond de drie a vier uur). Nou dit waren mijn (vele) vragen wel
Jammer dat je gaat afbouwen. Je geeft de meest volwaardige en beschermende voeding aan je baby. Kunstvoeding is slechts een namaak daarvan maar kan het qua weerstand niet evenaren. Als je wilt afbouwen ga je één kolfsessie overslaan. Je maakt als het ware de tijd tussen de kolfsessies steeds langer. Door er meer tijd tussen te laten krijgen je borsten signalen dat ze minder hoeven aan te maken. Zo ga je steeds stapjes maken tot je op 1 of 2 maal daags zit. Meestal pikt het lichaam de bedoeling dan op en is de bosrtvoeding snel ten einde. Alcohol komt in de borstvoeding. De ochtendvoeding weggooien volstaat. vr gr Linda