Dag dames, Na een ontzettend heftige bevalling (1,5 uur perweeën thuis, naar ziekenhuis, vacuumbevalling + ingeknipt, placenta operatief verwijderd, 2,5 liter bloed verloren enz.) hebben we een prachtige dochter Ariël gekregen op 24 april jl. Nu heb ik, na 8 weken, nog steeds last van m'n onderkantje, dwz m'n stuitje. Ik wijtte dit aan het feit dat ik 2 weken lang half rechtop in bed gelegen/gezeten heb, en dit er wellicht aan overgehouden heb, maar ik begin nu te twijfelen of het daardoor komt, of dat dit een "staartje" van de bevalling is? M'n hele onderkantje voelt nog vervelend en een beetje beurs aan. De knip is op zich wel goed genezen (denk ik), maar na een dag lopen en zitten, heb ik gedurende de dag vordert toch wel weer erg last van m'n beurse stuitje met gaan zitten op de bank (wat toch een zachte ondergrond is). Komen deze klachten jullie bekend voor? Zoja, wanneer zijn deze bij jullie weggegaan?? Ook vraag ik me af wanneer je borsten weer de oorspronkelijke maat aannemen als je geen borstvoeding meer geeft. Ik wil nieuwe lingerie gaan kopen, maar weet niet zo goed of dit formaat nu blijvend is of niet. Ik geef sinds 3 weken geen borstvoeding meer. En mijn tepelhof is donkerder en groter geworden tijdens de zwangerschap. Zou dit nog wegtrekken of is dit blijvend? Hopelijk kunnen jullie m'n vragen beantwoorden... Alvast bedankt! Liefs, Kim
Hallo, heel bekend al ik dit zo lees. Zelf ben ik ruim 7 weken bevallen en heb een tangverlossing gehad. Ik ben flink geknipt en gehecht. Ik voel ook mijn stuitje als ik flink heb gewandeld. Ik dacht dat het misschien met mijn bekken te maken had. Ik had nl flinke bekkenklachten tijdens mijn zwangerschap. Het zet me toch aan het denken. Het pijnlijke gevoel bij mijn stuitje wordt wel minder. Ben benieuwd naar verder reacties!
Over het stuitje.. Ik heb het ook nog steeds. Nu is het bij mij nog maar 4 weken geleden, maar heb verder een normale bevalling gehad. Even los van je vraag, tjee 2,5 liter bloed!! Ik had 1,5 liter bloed verloren, maar dat vond ik al veel en moest lang herstellen, heb jij een transfusie gehad? Over de onderkant, die is bij mijn niet meer pijnlijk. Voel het wel met fietsen natuurlijk en bij het afvegen na de toiletgang ook wel hoor. Je borsten, tja dat kan wel even duren. Bij sommige vrouwen gaat het heel vlot, maar bij anderen weer langzamer voordat ze hun normale formaat terug hebben. Ik weet niet meer hoe lang het bij mij duurde, maar ze gingen wel weer terug naar dezelfde cupmaat als ze hadden voor de zwangerschap.
Nee, net niet... GELUKKIG! Het spande er even om. Maar dat had ik er niet nog eens bij kunnen hebben want dat wilde ik absoluut niet! Heb wel staalpillen en Floradix gekregen (wat weer resulteerde in flinke aambeien die af en toe nog bloeden). Thanks voor je antwoord btw, ik wacht verdere reacties nog even af!