Morgen ben ik 17 weken zwanger. Mijn buik is ook aardig aan het groeien, maar sinds deze week heb ik veel last van lucht in mijn darmen. Altijd al een moeilijke stoelgang gehad. Ik drink minimaal 2 liter per dag. Maar kan met geluk twee x per week naar de wc voor een grote boodschap. Iemand een idee hoe snel van dat vervelende gevoel en geluid dat mijn darmen maken af te komen?????
Heb je al roosvicee laxo geprobeerd? Helpt heel goed als mijn dochtertje niet kan.. Of weer een fobie ertegen heeft ontwikkeld
Nee dat heb ik nog niet gedaan. Wel pruimen. Dat ga ik vanavond na mijn werk eventjes halen. Hopelijk werkt dat.
Hier helpt het echt super voor de stoelgang! Heb zelf ook problemen met m'n stoelgang maar als ik een ritme ermee aanhou gaat het wel beter. Dus bijv elke ochtend.. Klinkt een beetje raar hihihi. Alleen nu in me verlof is het weer ver te zoeken
Heb ook last van obstipatie sinds mijn zwangerschap. Ik mag blij zijn als ik 1x per week naar de wc kan voor een grote boodschap. Gelukkig heb ik er niet zoveel last van (buikkrampen), maar toch ben ik er mee bezig (ging vroeger elke dag naar de grote wc).
Bedankt voor de tips. Lijnzaad heb ik. Probeer ik clvanavond ook meteen ff. Voel me nu echt een opgeblazen ballon.
Ik heb normacol en verder schijnen gedroogde abrikozen erg goed te helpen. Fijnhakken en door de yoghurt is best lekker.
Hoi! Ik heb een geweldige tip voor jou. Ik heb zo af en toe last van heel veel luchtvorming in mijn darmen, het is zoooo erg dat ik soms het gevoel heb dat mijn maag uit elkaar wordt gescheurd. Aan het begin van mijn zwangerschap ben ik een beetje misselijk geweest en had ook weer last van heel veel lucht in mijn darmen. De enige wat mij helpt is INFACOL. Dat is eigenlijk bedoeld voor babies tegen darmkrampen. Het werkzame bestanddeel is simeticon, ik heb bij mijn huisarts nagevraagd en mocht het veilig gebruiken tijdens mijn zwangerschap (het wordt namelijk niet opgenomen door je darmen, maar zorgt ervoor dat de luchtbellen makkelijker worden afgevoerd). En dat werkt echt want als je het gebruikt moet je eerst enorm veel boeren en windjes laten (pardon), maar wat een opluchting geeft dat uiteindelijk!!! Dus als ik je was zou ik dat zeker proberen, want ik zweer erbij haha.