Hallo, Ik ben zeer benieuwd hoe jullie dit aan pakken! Stijn is nu 13 maanden oud en een zeer eigenwijs ventje. Hij wil niet meer gevoerd worden tenzij het koek of taart is! Brood gaat er eigenlijk nog wel aardig goed in, maar het avondeten....... ](*,) Ik denk dat hij nu al ruim een maand niet meer fatsoenlijk groenten op heeft en over aardappels niet te spreken! Hij wilt zelf eten. Geef je er geen gehoor aan, dan draait hij acuut zijn hoofd om. Vlees eet hij wel, een half balletje zeg maar. Tja, en fruit is ook af en toe niet de moeite waard....... wijsneus! Oftewel, een ruimschoots tekort aan vitaminen en mineralen. Ik moet trouwens wel nog even melden dat Stijn nooit 's avonds wakker wordt van de honger! Hij krijgt er niets extra's voor in de plaats en hij krijgt ook geen koekjes of drinken voor het eten! Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen! Alvast bedankt, Naomi p.s. ik zal me nu even gaan voorstellen.............
Wij hebben dit destijds opgelost door Lotte lekker zelf te laten eten (goede slabber is een must ). Zo kreeg zij wat ze wilde en wij konden haast ongemerkt wat hapjes naar binnen werken.. Leuk houden is hier altijd de remedie geweest!
owwww zo herkenbaar. Onze oudste heeft een keer 3 maanden geen avondeten op. Hij sliep wel goed en kreeg ook niets extra's. Wij hebben nooit gedwongen, wat ze zeggen klopt echt "een strijd over eten win je nooit!" Dus gewoon opscheppen en wegzetten en geen aandacht aan geven. Zelf eten is wel een must hoor. Dan ontdekken ze structuur en geur veel beter en heb je kans dat ze wat gaan eten. Omdat Lars dus zo slecht at (nu nog hoor 's avonds) geven wij Sappa dat is die drank van zonnatura met groenten erin. Ook eet hij graag cherrytomaten en komkommer. Fruit is bij ons gelukkig geen probleem dat gaat erin als koek. Maar ik zou dus niet dwingen, zelf laten eten en geen zorgen maken. Als ze 16 zijn eten ze vast meer. Probeer gewoon wat gezonde dingen tussendoor te geven. Je hebt ook knijp groenten en fruit van zonnatura daar is Lars ook dol op.
Bedankt voor jullie tips. Vooral die van Sappa zal ik proberen! Ik push Stijn nooit, want inderdaad....... dan eet hij helemaal niets meer. Ik laat hem ook altijd zelf klooien, tot hij het op de grond gaat gooien. Dan gaat het weg. Ik hoop dat het wel een keer over gaat!
bij ons verkopen ze het bij AH en bij de Drik van den Broek. Bij Dirk staat het bij de spjes en bij Ah bij de zonnatura produkten. Hier ook hoor, als ie ging klooien gig het bord weg. Nu is hij met 2 jaar nog een slechte eter. Hij eet wel vlees en vis, en gebakken aardappeltjes, pannenkoeken, friet en pasta maar gekookte aardappelen en veel groenten eet hij niet. Als hij straks wat ouder is kan je beter communiceren met hem en dan is het makkelijker om hem wat te laten eten. Nu kan je nog geen compromissen sluiten