Lucht na de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ratatosk, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb een beetje een vieze vraag..
    Bij het onderwerp Genante en memorabele bevallingsverhalen heb ik gelezen dat een man na de bevalling riep "wat een k*tlucht hangt hier in de kamer" en dat was heel grappig :).

Maar nu maak ik me wel een beetje zorgen over mijn eigen bevalling, ik hoop thuis te bevallen en daarna komen de opa's en oma's de kleine natuurlijk bewonderen.
    Maar ik wil niet dat de kamer stinkt als ze komen! Is dat een reële angst of viel het bij jullie wel mee?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou ik heb nog nooit iets geroken alsik ergens direct heen ging na een bevalling..

Ik denk dat dat vooral komt omdat direct na de bevalling alle bebloede spullen en besmeurde dingen nog niet weg zijn.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Tja, een bloedlucht vond ik wel duidelijk aanwezig. En gek genoeg zou ik die geur nog wel eens willen ruiken. Vond het zo typisch. Was ook het eerste luchtje van Noor zeg maar. Naja, moeilijk uit te leggen.

Maar een K*tlucht.......nee dat zeker niet.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Een bloedlucht vind ik minder erg dan een k*tlucht. Ook niet zo fris maar goed ik ben dan ook net bevallen.
    Het is dan midden december dus ik zie het niet zitten om het raam vol open te gooien met zo'n klein frummeltje in de kamer.
    Waar kan een (zwanger) mens zich al wel niet druk over maken hè ;).

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb bij beide bevallingen geen k*tlucht geroken hoor:D Wel een heel apart luchtje, zoals je baby ook ruikt als het pas geboren is. Moet je dan maar eens aan snuffelen, ik vond het heerlijk ruiken:)
    Misschien ruik je idd wel bloed, maar als de opa's en oma's komen is jouw bedje allang verschoond door de kraamverzorgster! (als de opa's en oma's tenminste niet al na een half uur op de stoep staan;))

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

heb het even nagevraagd maar nee bij mij hing er geen luchtje....
    ik weet nog wel dat toen mijn zus was bevallen thuis en ik eindelijk de kamer in mocht ik toen automatisch heel onbewust mn adem inhield hahahahahaaaa. achteraf rook de kamer helemaal nergens naar.

7. lennylenn

hahaha het raam opengooien kanje wel vergeten dat mag niet. ik was midden in de zomer bevallen (vorig jaar) en er mocht echt geen raampje open.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik herinner me niet zozeer de lucht direct na de bevalling maar wel de k*tlucht (letterlijk ;)) de eerste dagen na de bevalling.
    Het bloed en stolsels die er dan nog uitkomen hadden zo'n zware vreemde geur, dat ik er op een gegeven moment helemaal naar van werd.

9. Hahaha daar heb ik nog geen moment over nagedacht! Ben in februari bevallen maar daar heb ik echt niet over nagedacht en vantevoren ook niet want ik was van plan in het ziekenhuis te bevallen.

Maar volgens mij ruikt het gewoon lekker fris hoor. De kraamverzorgster verschoond de lakens en jij bent lekker gewassen/gedouched dus ik denk dat ze alleen shampoo en zeeppoeder ruiken. Alleen vaders die met zijn neus boven de bevalling hangt zal misschien wat andere luchtjes ruiken....

Weet je wat ik wel vond stinken, heel lang na de bevalling, ja mijn eigen doos. Die open wond, bah. Net als die lucht als je verstandskiezen zijn getrokken. Bah bah

10. lennylenn

ow ja gatver...je doosje gaat wel naar ruiken. bah bah

11. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ook nogal naar kan ruiken, is het navelstompje van de baby dat begint te vergaan (dus niet meteen na de bevalling maar na een of twee dagen). Bij m'n eerste vond ik dat zelf een beetje een tegenvaller; iedereen heeft het erover dat hun pasgeborene zo lekker ruikt, maar ik vond die van mij stinken als ik eerlijk was... Je ruikt dat overigens alleen als je hem heel dicht bij je hebt, en bij het verschonen, maar ik vond het echt een vieze lucht.

Wat ik me wel kan voorstellen (al vind ik het nogal lomp) is dat het kan stinken doordat je tijdens het persen ontlasting kunt verliezen. Valt niet echt op als je bezig bent, maar misschien als die man even de kamer uit is geweest en weer terugkomt, kan er nog best een lucht hangen. Maar zodra er is opgeruimd en schoongemaakt door de kraamhulp, ruikt het weer lekker fris hoor.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je ruikt wel een beetje zo'n bloedlucht en als er niet meteen schoon wordt gemaakt ruikt het misschien niet meer zo heel fris. Maar het kon me echt niet schelen hoor, ik was net bevallen en het was wel het laatste waar ik me zorgen over maakte, ik was alleen maar blij en trots :). Bij Lisa heb ik trouwens zo'n 3 uur op m'n bebloede zeiltje gezeten in m'n bevallingshemd, mijn ouders kwamen toen ook langs. Pas daarna is alles verschoond en ben ik gaan douchen. Maar ik zat lekker (wel onder de dekens uiteraard ;)) en vond het wel prima.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach ja het navelstompje, bij beide kinderen vielen ze er aan het einde van de kraamweek af, dat stonk inderdaad heel erg, echt vies van dat rottende vlees bij je baby'tje.

14. angel2004

angel2004 Lid

7 jun 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    bloed(oud bloed) ruikt inderdaad niet zo fris en kan zelfs misselijkmakend ruiken, maar wat iedereen al zegt je word na de bevalling verzorgd dus het zal echt wel mee vallen

ik moet in januari nog bevallen maar heb daar nog nooit echt stil bij gestaan, ik moet dan ook in het ziekenhuis bevallen omdat ik een tweeling krijg, en krijg denk ook bezoek als ik weer op kamer lig

15. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik weet nog van het ziekenhuis dat als er weer een kersverse moeder werd binnengereden op mijn kamer ik dat altijd kon ruiken. Dat rook echt naar bloed,ik kan het niet anders omschrijven. Het is een typische lucht waar je heel naar van wordt.

16. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb er zelf geen last van gehad maar wel van iemand gehoord dat zij ook vond dat er de eerste week zo'n nare lucht hing. dat terwijl ze wel in ziekenhuis was bevallen. Maar door alle bloedstolsels enz wat je daarna nog verliest. En dat is echt een net mens, geen vieze mup haha. Overigens rook zij het heel erg, maar bezoek dan weer niet.

17. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik heb het niet als naar ervaren de lucht na de bevalling. Maar wat ik wel naar vond bij de 2de bevalling is dat ze me gewoon alleen in mijn bed vol met bloed en een baby met de deur dicht achter lieten ik was woest durfde me niet te bewegen omdat er ook overal vruchtwater lag en mijn telefoon net buiten mijn bereik lag en je niet meteen wilt schreeuwen naar benende omdat je toch je net geboren baby in je armen hebt.
    Ik heb mijn dochtertje naast me neer gelegt op een droog schoon stuk bed en ben met een handoek tussen mijn benen en een boxershort van mijn vriend aan het bed uit gegaan en heb mijn baby schoon gemaakt en aan gekleed en in haar eigen bedje gelegt, ben onder de douche gaan zitten en heb me gewassen. Toen ze na 3kwartier naar boven kwamen schrokken ze dat ik niet in bed lag en konden ze me niet vinden ik was al klaar met douchen dus die hoorden ze ook niet er was meteen paniek en ik was boos in de badkamer heb ze lekker laten zoeken tot ze zo verstandig waren om eens in de badkamer te kijken.
    Mijn vriend was bezorgt maar moest wel heel erg laggen. Ik was boos op de vk en de kraam maar dat was snel weer voorbij. Toen ik de slaapkamer weer in kwam was mijn bed schoon en rook het weer lekker en heb daarna heerlijk met mijn baby in bed gezeten. Nooit geen rare luchtjes geroken.

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de baby wel naar bloed ruiken. (Logisch ook) Hij is 's nachts in het ziekenhuis geboren en daar worden ze niet gewassen. We zijn dezelfde nacht naar huis gegaan en de volgende dag is hij door de kraamverzorgster in bad gedaan. Ik weet nog wel dat ik daar erg blij mee was. Lekker die vieze plak uit z'n haartjes en hij rook heerlijk daarna!
    Verder geen last gehad van vieze luchtjes. Ook niet "down under".

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik vond het wel degelijk gek ruiken in de kamer, en de dagen erna rook ik ook het een en ander. maar volgens mij was dat de zoetweeiige lucht van vruchtwater, ik rook het ook nog een hele tijd als ik moest plassen.

20. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Tjeetje zeg.....daar heb ik nou ECHT geen last van gehad (of ik had het te druk met mama zijn:D) Mijn baby rook naar......baby en mezelf naar...mezelf!

Deel Deze Pagina