's nachts weer wakker van de honger en 's ochtends vroeg op

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noralie, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Hallo,

Onze dochter ging tot ongeveer een maand geleden tussen 19 en 20 in bad en naar bed en kreeg dan een fles of - als ze op dat moment geen honger had - als wij naar bed gingen. Ze werd dan ergens tegen 5 uur wakker voor een fles en sliep daarna meteen weer in tot tenminste 8 uur. Heerlijk dus! :)

De laatste weken is dat ineens anders. Ze wordt elke 4,5 uur wakker van de honger en slaapt tot een uur of 6. Daarna is er echt niets aan te doen; ze gaat lekker liggen kletsen en valt niet meer in slaap. Ik vind het allemaal niet heel erg maar vooral vreemd en moet eerlijk zeggen dat ik best moe word van het vroege opstaan.

Ik heb al geprobeerd om de laatste voeding wat zwaarder te maken maar het maakt niets uit. Het rare is dat het bijna lijkt alsof ze 's nachts goedmaakt wat ze overdag niet eet. 's Nachts drinkt ze met gemak 210 leeg terwijl ze overdag vaak de 160 niet haalt (en zelfs dat vaak met tegenzin en moeite).

Is dit een sprong? Een fase? Of zou er iets anders kunnen zijn?

Ben benieuwd of anderen zich hierin herkennen en of er tips zijn.

2. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Oh... had ik dit onder voeding moeten plaatsen?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet persé...

Geef je al bijvoeding?

4. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ja, sinds een aantal weken krijgt ze 's ochtends een fruithapje en 's middags groeten.

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De 6 maanden sprong.

6. tulip

tulip Niet meer actief

#6 tulip, 26 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2010
    en als je om 6 uur een fles geeft en dan terug in bed legt, gaat ze dan niet slapen??? Zo deed ik het ook, was dan wel een uurtje later, maar toch.

Dat ze s nachts wakker wordt lijkt idd de 6 maandensprong, honger kan ze toch bijna niet hebben denk ik. Gebruik je een tutje??

wat ik nog bedacht: hoeveel flessen geef je overdag, misschien een fles minder, dat ze ze dan beter gaat drinken en het niet meer in hoeft te halen.

7. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    Ze wordt niet echt helemaal wakker en rekken met haar speentje lukt aardig maar als ze honger heeft dan gaat ze toch echt huilen op een gegeven moment. Als dat ergens voor zessen is valt ze vaak tijdens de fles alweer in slaap maar als het erna is dan is ze na de fles meestal wakker.

Maar als ik jullie zo "hoor" lijkt dit inderdaad een sprong en wacht ik maar even af. Heb ik nog wel wat vragen tav de voeding maar die leg ik misschien maar eens aan de deskundige voor.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Deel Deze Pagina