horen vanaf...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jenna09, Aug 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Ik vraag me af vanaf wanneer een babytje kan horen wat er rond de buik gebeurt? Ik zou graag een tof muziekdoosje willen laten horen om rust te geven... Dit geluidje gaat het dan ook kennen na de geboorte en dat is dan iets bekends hé.

Iemand een idee?

Mercikes

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Week 23:

De oortjes van je baby beginnen nu ook duidelijker vorm te krijgen. Daardoor kan je kindje ook steeds meer horen. Je zult misschien merken dat hij of zij op je gaat reageren als je een beetje zingt. Uit onderzoek is gebleken dat als je iedere dag hetzelfde liedje zingt, dat je baby dat ook na de geboorte herkent en daardoor dan ook rustiger wordt.

Er staat een "week tot week" linksboven in het lijstje! :)

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik geloof dat met 16 weken het gehoor al gaat werken...alleen nog niet optimaal...

Maar kweet t niet zeker!

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik heb ook gelezen dat het gehoor begint te werken met 16 week en bij 17 week ze al wat horen

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

ja ik heb ook gelezen van week 16/17.....

6. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    bij mij reageerde ze al met 20 weken op geluid
    dan liet ik haar iets horen en schopte ze, met andere woorden van mooi haaah,,,
    en daarna was ze heel rustig

7. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Dank je wel voor de reacties!

Ik ken idd het "week na week" topic. Maar heb tot week 21 doorgelezen, nog niet veel gevonden, toen dacht ik, ik stel mijn vraag even...
    en voila, duidelijke antwoorden!

Mercikes

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik leg vanaf week 17 elke avond een muziekdoosje op mijn buik. Merk nu dat de kleine er rustig van wordt. Als ik op bed lig is het eerst buikje smeren en lekker 'spelen'. De kleine is dan lekker wild bezig van binnen :) Als ik dan het muziekdoosje laat horen, dan wordt de kleine meteen rustig. Zo gaaf! Na de muziek gaat het trappelen trouwens weer vrolijk verder ;)

(geloof ook dat vanaf week 16/17 het gehoor begint te komen)

9. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Oh Makkie,

Dat lijkt me zalig, dat alles te kunnen voelen. Dat is dus ook mijn bedoeling van de muziekdoos. Maar wat bedoel je juist met 'spelen'? Maak je dan bewegingen met je buik, of doe je iets speciaals met je handen of zo!?

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

je handen op je buik doen en wachten tot de kleine schopt. Dan je hand weer ergens anders en dan merk je dat de kleine je hand gaat volgen (als ie er zin in heeft tenminste hoor! ;) ) Ook zachtjes op je buik ploppen, dan krijg ik meestal wel een reactie terug. Of de afstandsbediening op mijn buik leggen en wachten totdat die begint te wiebelen van een trapje! Begin maar alvast lekker met je muziekdoosje hoor, leuk ritueel voor jou en de papa en je baby gaat het over een paar weekjes echt al horen!

11. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Lijkt me echt de max makkie!

Zou vandaag al met het muziekdoosje willen beginnen, maar moet er eerst nog één aanschaffen! Wil er echt ééntje naar mijn zin, want dit muziekdoosje zal écht bij mijn beebje gaan horen, ook vooral na de geboorte! Wil er dus echt één waar ik van denk: "dat is nu het mooiste van de hele wereld....! hihi. Maar zo gauw ik er een vind begin ik ermee, ook al is het nu dan al wat vroeg, maar ja dan ben ik zeker dat ons prutske vanaf dag één dat t enigszins kan horen het geluidje kent!

Ook het 'spelen' ga ik echt wel uitproberen! Lijkt me gewéldig! Maar ik voel ons prutske nog niet, en dat kan nog even duren ook... Had bij 12wk echo de moederkoek van voor... dus dan moet ik wat meer geduld hebben hé!

Alvast héél erg bedankt voor de supertips!

Nog veel speel-genot!

Larreke

Share This Page