RIO DE JANEIRO - Een Braziliaan die was opgegeven als verongelukt bij een aanrijding, heeft zijn rouwende familie geshockeerd door levend op zijn begrafenis te verschijnen. Het lichaam van Ademir Jorge Goncalves (59) zou zondag zijn geïdentificeerd door familieleden, maar blijkbaar hadden ze niet goed gekeken. Het is in het land gebruikelijk om de doden een dag later al te begraven, dus dat vond op maandag plaats. Goncalves was de nacht ervoor de kroeg ingegaan met vrienden om cachacha te drinken. Toen hij de volgende dag van de politie hoorde dat zijn familie op de begraafplaats was, haastte hij zich erheen. "Mensen durven niet lang te kijken als ze een lichaam moeten identificeren", zo verklaart de politie de persoonsverwisseling. "Dat zal nu ook zijn gebeurd. Het lichaam was best heftig toegetakeld door het ongeluk. Bovendien hadden ze ongeveer dezelfde kleding aan." De echte identiteit van man in de kist is later die maandag vastgesteld. De man is opnieuw begraven.
Jeetje.. Dan schrik je je toch kapot als je daar staat en er komt iemand aangelopen waarvan je denkt dat hij dood is
ik zou eerder denken dat ik gek aan het worden ben en dat ik geesten zie als iemand opeens levend naar binnen komt gelopen
Als mijn man ooit eerder dan mij komt te overlijden dan hoop ik dat hij ook komt opdraven op zijn begrafenis. Geweldig toch.