Hallo, De afgelopen maanden heb ik een cycli van 18 -19- 20 of 21 dagen. Erg kort vind ik. Nu vanmorgen een positieve test in handen, erg leuk alleen had ik nooit gedacht met zo'n cycli zwanger te kunnen raken. En de vraag is hoelang ben ik dan nu zwanger. 24 oktober was mijn laatste menstruatie. Normaal met 28 dagen ben je ineens 4 weken, maar in mijn geval zou ik nu nog maar 3 weken zijn. Normaal gezien kun je nu niet eens testen. Of wel? Groetjes Lies
Allereerst gefeliciteerd!! Bij korte (of lange) cycli is het lastiger te zeggen, waarschijnlijk heb jij heel snel na je menstruatie al je eisprong. Als je telt vanaf eerste dag laatste menstruatie, kom jij idd 3w en 2 dagen uit. Maar als je telt vanaf je eisprong tot nu + 2 weken, komt er waarschijnlijk iets anders uit. Wat dat is, is lastig te zeggen (of je moet zelf weten wanneer je eisprong ongeveer was). Als jij bv op 31 oktober al je eisprong had, dan ben je nu ongeveer 4w en 2 dagen zwanger (inclusief dus die 2 weken die je cadeau krijgt). Misschien dat je vk een vroege echo laat maken om te kijken hoever je ongeveer bent, maar over het algemeen vindt de termijnbepaling plaats bij de 12-weken-echo, dus tegen die tijd weet je hoe ver je bent