hoi dames ik zit me dus echt een hoop te rekenen en denken . ik ben volgens mij verder zwanger een week a week en half toch zeker ! even het verhaal heb jullie visie nodig 11 feb positest 6maart eerste echo !! een tweeling , 5,5 dagen zwanger 20 maart tweede echo , eentje heeft het niet overleeft uitgerekende datum nu 27 oktober 21 april derde echo 12weken en 1 dag , volgend de echo zat de kleine op 14 weken nu als ik bekijk en reken was ik maar 3weken en 1 dag als ik posi getest heb dit lijkt mij niet mogelijk , ik heb bij vorige zwangerschappen ligt posi getest op 4weken en 2 dagen en op 4weken en 3dagen wat denken jullie ? 21 mei terug naar de gyn en een echo is het verstandig van dit aan te kaarten ? het veranderd natuurlijk wel een hoop voor mijn gevoel die week
mss vroeg posi test vanwege tweeling? en die hele vroege echo van 5,5 week geeft al aan dat er wat zichtbaar was, en bij hele vroege echo's scheelt het enorm om wat te zien met een paar dagen verschil? ik probeer een beetj emee te rekenen en zie dat er tussen posi test en echo 5 weken en 5 dagen, 3 weken en een paar dagen zit dan klopt het toch wel? ja is mss raar gevoel....
ik snap je niet zo goed tussen de echo en de test zit 3 weken en een paar dagen , dus dan was ik maar 2 weken als ik teste ? dit is toch niet mogelijk ? wat klopt er wel ? dat ik nu pas 14 weken ben of dat ik inderdaad verder ben ?
nee , volgens de begindatum van mijn laatste menstruatie zou ik nu 15,4 weken zijn die was 9januari , heb der effe men boekje bijgehaald
ok dan lijkt mij dat je toch wat verder was dan 5,5. het kan best een paar dagen schelen, maar heel erg ver ernaast likt me raar. ik zou idd de gyn confrontreren met de datum en dan aangeven dat je al met 5,5 kloppend hartje had.
Hoi Hoi, Ik denk dat je je niet zo'n zorgen moet maken. Mijn laatste menstruatie was 9 nov maar met de 8 wk echo was ik 6 weken ivm lange cyclus de uitgetelde datum is gewoon 16 augustus bij mij gebleven en de kleine groeit goed, dus zolang de groei niet te ver afwijkt hoef je je toch nergens zorgen over te maken?
Maak me geen zorgen hoor ... Maar vind het wel belangrijk mbt te vroeg bevallen ofzo . Of overtijd lopen etc .... Ik ga het wel eens vragen volgende keer
Meestal houden ze de berekening aan bij 10 weken als je een echo krijgt. Ik ben in bet zh hier ineens 2 dagen naar voren gezet en een vriendin met 10 weken een week naar voren.
Ik had volgens eigen berekening 24 november mijn laatste menstruatie. Op 27 december 2012 teste ik overduidelijk positief en een dag later met de cb met indicator 3+ Dus naar mijn idee klopte het gezien ook de duur van mijn cyclus. Op de eerste echo bleek het minder ver te zijn dan volgens de berekening en de cb indicator test. Ipv 7 weken en een paar dagen was ik krap aan net 6 weken maar wel een kloppend hartje maar de gyn zei wel dat dit 2 dingen kon betekenen. Of latere eisprong gehad,of een miskraam die nog kan gaan komen. 2 weken later moesten we terug komen en toen was het kindje goed gegroeid dus miskraam werd geschrapt en achteraf gewoon een latere eisprong gehad,dus een langere cyclus gehad. Ik teste dus ook nog net voor de 4 weken positief. Dus ook met 3 weken en een paar dagen. Het kon nog zijn dat het kindje een groeispurtje ging maken en we dan wel op onze eigen uitgerekende datum zouden komen maar dat moest de termijn echo bepalen bij de 13 weken. Maar ook daar liep de kleine niet zoals wij hadden gedacht. Ik was er van overtuigd dat ik 31 augustus uitgerekend zou zijn maar dit is verzet naar 6 september. Nu maken mij die paar dagen niet uit want een uitgerekende datum is ook maar een indicatie. De baby beslist uiteindelijk wanneer het geboren zal gaan worden,die houdt geen rekening met datums Het kan dus goed dat jou uitgerekende datum niet overeenkomt met de groei van je kindje maar als alles goed gaat met je kindje dan moet je gewoon van de nu uitgerekende datum uitgaan.
Bij mij klopte er ook geen hout van. 11febr laatste menstruatie. 16maart eerste posi test.. niet eens zo heel er licht! 18maart posi CB 1-2. Volgens mijn gemiddelde cyclus was ik op de 16e al 6 dagen overtijd. Ik dacht 7w6d ongeveer te zijn tijdens de 1e echo. Maar ik werd zo 1,5week terug gezet! Naar 6w2d, gaf het apparaat aan. Dus ook een late eisprong gehad! Blijkbaar. Op 16maart was ik maar goed 3w en een paar dagen zwanger blijkbaar. Nu wacht ik vol spanning op a.s. vrijdag de 2e echo. Dan ben ik 9w6d als het goed is. Ben benieuwd of ze me weer terug of vooruit zetten of dat het misschien wel helemaal klopt zo.
Ow en van onze dochter was ik 23-8-11 uitgerekend maar ze besloot toch op 2-8-11 al te komen! Dus die uitgerekende datum neem ik ook maar met een korreltje zout. Het kindje komt zelf wanneer het er klaar voor is geloof ik. Ik was 37w0d en ze woog mooi 3140gram! En was er helemaal klaar voor. Ben benieuwd of mijn lichaam weer met 6,5 pond zegt, nu is het klaar.. eruit ermee! Mijn moeder had dat ook, mijn zus en ik waren beide 6,5 pond alleen was ik op tijd en mijn zus ook 3w te vroeg.. vandaar dat ik het me afvraag.
bij mij klopte het twee keer niet omdat mijn ovulatie 2 dagen later plaats vind in mijn cycl dan gemiddeld. de gyn. gaat voor de termijn altijd uit van een echo. en daar wordt de termijn aangekoppeld. het kan ook zijn dat je innesteling lang heeft geduurd. ga gewoon uit van de termijn op de echo weet je zeker dat je goed zit
Bij mij ook niet. Laatste menstruatie was op 1 maart. Ik testte voor het eerst positief op dinsdag 2 april. Geen tuurstreepje maar gewoon een mooie posi test. Donderdag 4 april cb 2-3. Daarna begon voor mn gevoel het vage... Die maandag 8 april weer cb, nog steeds 2-3. Vrijdag begon ik te vloeien. Zaterdag 13 april weer 2-3 en toen hield ik rekening met een miskraam. Ik dacht toch wel over de 5 weken te zijn en dan zou een indicator inmiddels 3+ moeten aangeven. Dinsdag de verloskundige gebeld en mocht een week later voor een echo komen. Donderdag de 18e begon ik heviger te vloeien en toen heb ik een echo centrum gebeld om te kijken of ik eerder terecht kon. ik kon die vrijdag gelukkig meteen komen. Daar blijkt dat ik ipv bijna 7 weken, maar 5 weken en een paar dagen ben en er nog geen hartactie is. Dat kan dus betekenen dat ik minder ver ben, maar het kan ook zijn dat het vruchtje toen is gestopt met groeien. Dinsdag de 23e nog een echo bij mijn eigen verloskundige. Zij scat een zwangerschap van ongeveer 6 a 6 en een halve week en het hartje klopt! Volgende week terug om te kijken of het goed gegroeid is. Maar het blijft vaag. Ik zou dan ook net 3 weken en een paar dagen geweest zijn toen ik die posi test had. En dat had voor mn gevoel ook best gekund als ik die eerste keer een heel dun tuurtestje had gehad, maar dat was het ook niet. ik wacht volgende week wel even af. Wel grappig om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het gebeurt!
Ik weet zeker dat ik 2 feb mijn ei heb gehad, heb getempt en ovu testen gebruikt en heb 9 dpo posi getest en was toen 3 weken en 1 dag De 6 weken echo en de 8 weken echo gaven 25 en 26 oktober aan maar de 10 weken echo ( termijn echo) gaf 24 oktober en dit heeft ze nu gesteld als uit gerekende datum. Maar die 2 dagen doen het hem voor mij niet, maar ik weet dus Zeker dat ik posi teste bij 3 weken en 2 dagen het kan dus wel ! Maar 1,5 week verschil is wel veel Indd maar even na vragen
Je hebt neem ik aan een termijnecho gehad tussen de 9 en 12 weken. Op die echo kunnen ze het termijn nog nauwkeurig berekenen omdat alle kleintjes dan nog gelijk groeien volgens mij, daarna kan het zo zijn dat de ene foetus sneller groeit dan de ander. Van je eerste menstruatie en eisprong moet je niet meer uitgaan. Maar je kunt het altijd even aankaarten wat zij er van denken. Ook nestelt het ene eitje zich sneller in dan de ander. Ik ben vooruit gezet terwijl ik ovulatietesten had gebruikt de eerste keer.
Wat was de eerste dag van je laatste menstruatie? Als ik er namelijk vanuit ga dat je 4 weken zwanger was met testen klopt het op 1 dag na precies toch? Je was dan op 11 feb 4 weken, 22 april is dan 14 weken.