1e echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mevrnathalie, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben van ons 2 kindje.
    Nu heb ik gister maar gelijk de verloskundige gebeld en heb nu een afspraak (intake) op donderdag 17 november a.s. Dan ben ik volgens de berekening 9 weken en 2 dagen. De 1e echo vind plaats na de intake, deze afspraak moet dan nog gemaakt worden. Dus die zal pas met 10-11 weken plaats vinden (denk ik) Ik vind het zelf laat, maar is het normaal dat die dan pas plaats vindt?
    Bij mijn eerste kindje kreeg ik met 9 weken al de eerste echo.

Nu maakt mijn huisarts ook echo's. Ik wil graag weten vanaf welke week ongeveer je geen vaginale echo krijgt?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,
    N.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

De eerste echo vind plaats tussen 10-12 weken want dat is het betrouwbaarste om de uitgerekende datum te berekenen en om meer te zeggen of het een goede zwangerschap is.
    Je kan ook bij 8 wkn een echo maken, deze wordt dan altijd herhaald tussen de 10-12 wkn voor de uitgerekende datum, maar helaas geeft deze echo nooit 100% garantie dat het een goede zwangerschap is. Je kan met 8 wkn een goede echo hebben en dat het dan 2 dagen later stopt met groeien.
    De 10-12 wkn echo kan meestal via de buik gemaakt worden.
    Meestal kan vanaf 8 wkn de echo via de buik gemaakt worden, dit is wel afhankelijk van stand van de baarmoeder en van jou buikwand.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina