Hoi Hoi Mijn dochtertje is nu 9 maanden. En ik ben al vanaf 6 maanden bezig om brood te geven. Maar ze blijft er op kokhalzen. Heb al vanalles geprobeert , Soppen in de melk en in de thee (maar dan wil ze het helemaal niet) Het brood in de wangzak duwen. Niets helpt. Ooit gaan een paar stukjes goed, maar dat wil wel zeggen dat ik er iedere dag een uur mee bezig ben en dat al 3 maanden lang. En dat ik er al zolang mee bezig ben geeft niks als ik maar vooruitgang zou zien. Ook de potjes vanaf 8 maanden wil ze niet. Daar zitten ook stukjes in. (kokhalzen) Soms vragen mensen mag ze een koekje en dan moet ik gewoon nee zeggen omdat ze dat nog niet kan. En dan zeggen ze nou dan is ze ook laat. Wie heeft er tips. Liefs kim
laat je haar ook met een lepeltje spelen als ze bv zit in de kinderstoel? zo heeft Teun zijn kokhals ook overwonnen...
Hoi janette. Nee ze speelt eigenlijk nooit met een lepeltje. Heb het wel een paar keer geprobeert om dat ik haar hand te geven maar dat duwt ze heel ver in haar keel. liefs kim
Hoi Kim, Ja dat klopt zo zat Teun ook in het begin, maar gewoon elke dag ff lekker na haar hapje de lepel nog ff geven om te "spelen" al is het dan maar 2 min. ze leert het dan snel hoor om het lepeltje minder snel achter in haar keel te doen. je hoeft niet bang te zijn dat haar hap er weer uitkomt want dat is bij Teun nog nooit gebeurd. Groet Janet
Hoi Janet. Als ik Yalissa een hap van haar brood geef gaat ze 9 van de 10 keer kokhalzen. En het is helaas al zo vaak gebeurt dat ze alles eruit gooit. Ben echt radeloos.
neem anders eens contact op met het CB en probeer gewoon spelenderwijs het lepeltje te geven iets in je mond steken of een groot stuk doorslikken is toch wat anders helaas kan ik je geen verdere tips geven.... heel veel succes
Ik zal het proberen. Bedankt voor je tips. PS het cb praat over logopodie. (hoop dat ik het goed schrijf haha) Maar heb gezegt dat ik het nog iets langer zelf wou proberen. liefs kim
kijk het gewoon nog een maand of 2 aan en als het dan nog niet beter gaat dan kan je altijd nog verder gaan en wie weet helpt het "spelen"met het lepeltje.... doei
hoi sylvie. Ja dat geef ik altijd om 3 uur. Maar ooit breekt er een klein stukje af met het gevolg kokhalzen en ooit overgeven. Snap er niks van. liefs kim
misschien is ze er gewoon nog niet klaar voor. rhune deed dat in het begin ook heel fel, wel niet overgeven, maar ik ben dan gewoon blijven geven zodat ik over een potje bv meer dan een uur deed. Ook een stukje brood in de hand blijven geven en stilletjes aan was het voor hem geen probleem meer. grtz