Boxspring en buikslapen

Discussion in 'De lounge' started by aardbei1707, Jan 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Wij willen een boxspring, maar ik slaap op me buik.
    Ik lees verschillende ervaringen. Dat je matras niet te zacht moet zijn en is een topper wel aan te raden? Want die zijn vaak nog zachter?

Graag hoor ik ervaringen en wat ik het beste voor matras kan nemen en wel of geen topper?

Dank je!

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb al jaren een boxspring en ben ook een buikslaper.
    Ik heb ipv een topper gewoon mijn matras van mijn vorige "normale" bed bovenop de boxspring gedaan. Hierdoor is het bed wel wat hoger.

3. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    wij zijn beide buikslapers en we hebben een boxspring met topper.
    toppers zijn er ook in verschillende hardheid.
    in de caravan hebben we een zachtere topper dan thuis en daar slapen we ook prima op onze buik

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    toppers en boxspringmatrassen zoek je helemaal uit naar gelang je wensen.

wij hebben stevige matrassen bijv, en de topper is ook niet echt fluffy maar gewoon precies goed.

zou niet weten waarom ik op mn buik niet goed zou liggen erop?
    enige euvel dat ik kan bedenken is dat je wel een geschikt hoofdkussen daarvoor moet hebben anders ligt je nek in een breuk ;)

advies: ga naar een fatsoenlijke winkel en vraag daar om advies ;) daar weten ze wel te vertellen wat wel/niet te doen.
    en ga naar meerderen om het advies ook te vergelijken ;)

5. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Wij hebben ook een boxspring. Ik ben een echte buikslaper en heb echt nergens last van. Het ligt heerlijk voor mij. Je hebt verschillende hardheden in matras en topper. Misschien kan je naar een beddenwinkel gaan om advies te vragen. Zij hebben ons destijds ook geholpen en het advies heeft echt geholpen!

6. jeshh

jeshh Niet meer actief

Als buikslaper heb je vooral een goed kussen nodig! Wij hebben een Tempur-matras, ik ben een buikslaper en heb nergens last van :)

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een boxspring en ik ben ook een buikslaper. Kan prima.
    Een topper is grote onzin....niet nodig.

8. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Hier ook een buikslaper en een boxspring.
    Nergens last van hoor.
    Heb er gewoon een topper op liggen. Waar moet je ander op gaan liggen?

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hoezo een goed kussen? Ik ben een buikslaper en slaap Onder kussen. Met kussen slapen krijg ik een zere nek.

10. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Oke dank jullie wel! Heb er op een paar gelegen en die waren toch best zacht. Nog maar een keer proef liggen dus :)

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Slaap je echt met je hoofd rechtstreeks op het matras? Daar zou ik een zere nek van krijgen. Ik ben ook een buikslaper en heb m'n kussen echt wel nodig. En dan heb je inderdaad wel een goed kussen nodig, want als die te hoog is krijg je ook last van je nek.

12. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

Jul 9, 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben beide ook een speciaal buikslapers kussen echt ideaal maar wij hebben geen boxspring

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Hier een buikslaper op een boxpringm geen probleem. Ook op een topper. Wel speciaal kussen voor buikslapers.

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De boxspring bepaalde de steun, de topper je comfort. Je bepaald zelf hoe zacht je topper is.
    Ik ben een buikslaper. Onze boxspring met latex topper komt over 6 weken, net besteld.

Ik gebruik ook allen het kussen als op op mijn zij of rug lig. Op de buik gaat het kussen echt weg, anders verrek ik mijn nek.. in een onnatuurlijke houding.

Verder meerdere winkels proberen, daar zit ook verschil in qua liggen (qua merk). Ik houd zelf van zacht, maar niet té.
    Ik heb uiteindelijk een hard matras met een matig zachte topper.

Share This Page