12w hele lage krampjes ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selcan, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben 12w zwanger

Sinds een paar dagen heb ik heel laag voor mijn blaas ongeveer krampjes. Het doet geen pijn, maar het is wel een irritant en vreemd gevoel ! Ik vind het vooral vreemd omdat het zo laag is, het is geen onderbuik, nee daar nog lager, echt bij mijn venusheuvel.

Weet iemand waar dit van kan komen? Zit de baby zo laag of is dit iets anders? Is het normaal of is het iets waar ik me zorgen om moet maken?

2. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik denk dat ik hetzelfde heb gevoeld als jou. IHet doet niet echt erge pijn, maar je voelt het wel en denkt 'oeh is dat wel goed?'. Ik maakte mij er bij mijn eerste zwangerschap nogal zorgen over, maar dat was niet nodig. Heb het een paar weken geleden ook bij mijn tweede zwangerschap gevoeld, maar kon het toen dus plaatsen.
    Bij mij was het namelijk het oprekken van de buikbanden. Nu je baarmoeder dikker wordt, moeten de spieren en banden daar natuurlijk meerekken. Dat voelde ik.
    Wel heb ik toen even bij de huisarts gecontroleerd of ik toevallig een blaasontsteking heb/had. Dat is niet erg en kan zo nodig gewoon met medicijnen behandeld worden, maar als je het lang onbehandeld zou laten zou je meer last krijgen en uiteindelijk nierbekkenontsteking kunnen krijgen wat wel gevaarlijk is (kleine kans, maar wilde ik uitsluiten).
    Kortom: Hoogstwaarschijnlijk hoort dit gewoon bij de zwangerschap. En ik zou aan de huisartsassistente vragen of je even een plasje mag inleveren.

3. Selcan

Selcan Actief lid

14 mei 2015
    315
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ohh gelukkig ! Ik kon het ook niet echt plaatsen maar dit verklaard een hoop ! Dankjewel

Deel Deze Pagina