Aangezien ik de laatste tijd een beetje inspiratieloos ben qua ontbijt, vroeg ik me af wat jullie zoal ontbeten? (Expres tot na de feestdagen met dit topic gewacht .) Ik heb net 2 mandarijntjes op, ga zo een kopje brandnetelthee drinken. Het eigenlijke ontbijt (yoghurt met havervlokken) staat nog netjes op me te wachten. Ik was eigenlijk van plan om vers sinaasappelsap erbij te drinken, maar weet niet zeker of dat nog doorgaat vanwege die mandarijnen. Maargoed, voor een keertje ook niet zo erg natuurlijk. Ik ben benieuwd!
Niks... Gisteren nog een oliebol op als ontbijt, maar vanaf vandaag weer terug naar mijn oude routine en dan ontbijt ik niet. Net twee koppen koffie (decafé) op. En meer wil ik ook echt niet.
Vandaag een fors ontbijt op. Een lange dag voor de boeg met een flinke wandeltocht. 2 gekookte zachte eieren Gerookte zalm (ongeveer 75 gram) Halve avocado 2 koppen koffie
1 croissant met kaas, 2 volkorenboterhammen met gekookt ei en filet americain en 2 met tonijnsalade, de laatste appelbeignet van oudjaar. En 2 koppen koffie.
Turkse yoghurt met muesli (van mymuesli) en een drupje honing, mok melk en een lungo. Meeste ochtenden ontbijt ik hetzelfde (de muesli varieert met verschillende smaken, ik had de adventkalender van mymuesli en dus allerlei verschillende muesli’s).
Ik heb genomen wat ik nog kon vinden in de koelkast en in de kast, halfvolle yoghurt met een peer en wat muesli. met een lekker kopje koffie. Na de kerst vakantie ga ik een periode koolhydraat beperkt en vegetarisch eten. Dus de laatste restjes muesli zijn nu op.
2 Atkins crackers met kaas en gevuld eitje en heel veel water. De laatste dagen alleen maar ontbeten met croissantjes, boterbollen en kerstbrood dus weer even terug naar mijn basis
Een smoothie met oa havermout, boerenkool, banaan, blauwe bessen en amandelmelk. En een kop koffie en glas water.
Gebakken eieren met spek op maïsbrood vandaag. De meeste ochtenden is het Griekse yoghurt met veel te veel hagelslag (is denk ik mijn enige craving, al at ik het voor m'n zwangerschap ook wel, met minder hagelslag of met honing). Gister kaneel broodjes van Danarolles, maar kwam er achter dat ik die voorverpakte van de Appie veel lekkerder vind. En ook nog eens veel minder werk.