Luchtwegen siroop gedronken en lees nu pas dat het niet mag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovecouple, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi dames

Ik heb een zware griep te pakken en 3 dagen geleden is mijn vriend na de drogist geweest om iets te halen voor het hoesten. Hij heeft erbij verteld dat ik zwanger ben en kreeg een fles van denta care luchtwegen siroop mee.
    Omdat ik dus dacht dat ik hem mocht omdat hij het had gevraagd voor zwangerschap heb ik al 3 dagen die siroop ingenomen. Wel minder want de dosering is 3-5 keer per dag 20ml. Maar ik neem 3 dagen 3 keer 10ml.

Nu lees ik dus net dat je hem niet mag gebruiken bij zwangerschap of borstvoeding.

Zal dit veel kwaad kunnen?

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik denk zelf niet dat het heel veel kwaad kan, vooral omdat het bij de drogist vandaan komt. En je hebt ook nog eens een kleine hoeveelheid ervan gehad.
    Je kan altijd voor de zekerheid de nachtapotheek of evt je verloskundige even bellen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Denta Care klinkt als iets voor je gebit. Weet je zeker dat dat de merknaam is?

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik vind wel New Care Luchtwegen Siroop. Is dat 'm?

5. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ja haha sorry new care is het

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wat ik ervan kan vinden is het een middel met homeopathische kruiden. Ik heb die kruiden gegoogled en zeker 3 ervan worden ontraden tijdens de zwangerschap. Ik zou dus zelf meteen stoppen met het gebruik.

Of het kwaad heeft gekund kan ik je niet over geruststellen. Ik denk dat het met de kleine hoeveelheden wel mee zal vallen (maar dat is dus een complete leken-mening) en ik hoop natuurlijk van harte dat er niks aan de hand is.

LUCHTWEGEN SIROOP
    Natura Foundation monografie - hydrastis canadensis
    Natura Foundation monografie - drosera rotundifolia
    Natura Foundation monografie - thymus vulgaris

7. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Ja dat lees ik ook. Ik bel maandag de vk wel effe en stop er meteen mee

8. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Omdat het maar 3 dagen is kan het niet zo veel kwaad maar zou zeker stoppen met het gebruiken ervan..
    Echt heel stom dat ze dat mee geven!
    Ik werk zelf ook bij een drogist niet echt slim van die mensen in de winkel!
    Ik was zelf toen ziek en had me huisarts gebeld omdat ik wist dat ik niks mocht maar de pijn in me keel werd me te veel!
    Ik mocht toen in hoge nood af en toe een beetje tijmsiroop nemen omdat ik al bijna 12 weken was. Hij zegt je kan beter alles vermijden zo lang het kan.. Ik mocht ook af en toe een dorpje nemen dus dat heb ik maar gedaan.. Durfde de tijmsiroop toch niet aan..

9. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Nou ik ben normaal ook echt nooit van de medicijnen ofzo maar deze griep is zo erg en vermoeiend het tast alles aan. En door het hoesten ging me longen zeer doen, dus toch maar na de drogist. Maarja met me stomme kop ook niet effe die bijsluiter gelezen, Maarja mede omdat mijn vriend het express daarvoor gevraagd heeft. De kleine beweegt verder nog goed dus denk ook niet dat het veel kwaad kan maar bel maandag toch wel even

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik had vorige week ook griep, vooral dat ik me longen t lijf uit hoeste, kreeg der pijn in mijn borst en ribben ook van. Ik heb mijn huisarts gebeld, en die schreef pilletjes voor, ik had droge kriebel hoest trouwens. Op recept kreeg ik dus fluitusin, in apotheek verkrijgbaar. Ik mocht er maar 2 op een dag, terwijl normale dosering max 8 per dag was. Het hielp mij vooral de nachten door, en in combinatie met van die hoest bonbons van anta flu, ging t stukken beter. Wie weet heb je er iets aan. Veel beterschap!

Deel Deze Pagina