Ik moet dit weer eens eventjes van me afschrijven en even ter info, dit is geen topic om je schoonfamilie / familie af te zeiken Het zit namelijk zo, vrijwel iedereen heeft wel de 'fantasie' om als ze zwanger zijn dit te kunnen delen met voornamelijk haar moeder en haar zus of broer. Ik dus ook, helaas heb ik de pech dat deze besloten hebben 12 Mei 2013 dat ik niet meer bij de familie hoorde en kon ik daar weinig tegenin brengen, het hele verhaal zal ik jullie besparen maar dit is dus zeker geen keuze van mij geweest om te breken met mijn ouders en broer. Met mijn overige 7 ooms/ tante's en mijn oma heb ik wel nog een goede band, we zien elkaar zelden (alleen bij familiegelegenheden en mijn oma bezoek ik wel regelmatig in het verzorgingstehuis), mijn familie woont allemaal 60 km of verder weg. Met mijn schoonfamilie heb ik wel een goede band en ben daar erg blij om. Mijn schoonmoeder is het soort vrouw, daar moet je mee om kunnen gaan , ze is in principe erg egoïstisch en heel erg op zichzelf gericht, maar goed, op zich ben ik erg op mezelf en hoef ik niet een schoonmoeder die me elke dag belt zeg maar, we zien elkaar gemiddeld 1 keer per maand en appen met regelmaat. Het is wel altijd zo geweest dat elk gesprek (telefonisch, via app of gewoon als we daar zijn) echt alleen maar over haar gaat, als je wat over jezelf verteld dan kijkt ze je als een botsauto aan, geeft er geen reactie op en gaat weer verder over zichzelf. Mijn man zegt dat ze echt altijd zo is geweest en dat je er toch niks aan kan veranderen dus ik had dat wel naast me neer gelegd. Echter nu ik zwanger ben heb ik er wel moeite mee, mijn schoonfamilie heeft van dichtbij meegemaakt wat mijn ouders en broer me hebben aangedaan en weten hoeveel pijn ik ervan had en nu met periodes nog steeds heb, zeker nu ik zwanger ben mis ik toch mijn moeder ondanks alles wat ze gedaan heeft. Mijn ouders en broer missen mij blijkbaar niet want ze weten dat ik zwanger ben en ik hoor niks van ze want me ook al erg veel pijn doet. Mijn schoonmoeder heb ik bewust veel bij de zwangerschap betrokken, ze is met 4 echo's mee geweest en weet als enigste dat we een zoontje gaan krijgen, dat vindt ze ook ontzettend leuk dat zij dat als enige weet. Ze heeft rond de echo's wel wat interesse getoond en soms een cadeautje gekocht voor haar nog niet geboren kleinzoon, op zich heel erg lief. Ook weet ze dat de laatste 10 weken voor mij erg zwaar zijn met mijn lichamelijke problemen, komende maandag moet ik beginnen met de morfine af te bouwen en week 34 moet ik er volledig mee stoppen waar ik gewoon enorm tegenop zie. Toch nu er geen echo's meer in het verschiet liggen vergeet ze me compleet! Afgelopen maandag was ze aan het appen met mijn man en heeft mijn man door laten schemeren dat ik het zo lastig en zwaar heb de komende weken en of ze niet eens aan mij kon denken, ik voelde me bezwaard dat hij dat gezegd had maar goed.... Natuurlijk kreeg ik dinsdag direct een app, want ze wilde ineens interesse tonen, nou ja, het is maar hoe je het ziet Het enige wat ze vroeg was of de baby zich al gedraaid had en wanneer we weer naar de gynaecoloog toe moesten terwijl mijn man op die vragen de dag ervoor al antwoord had gegeven. Dus ze heeft in principe totaal geen interesse in mij getoond en gevraagd hoe het met mij ging. Ik wil echt niet zeikerig gaan doen maar het steekt me momenteel wel behoorlijk en het zullen gedeeltelijk ook echt wel de hormonen zijn. Ik ga er ook niks van zeggen want dan kijkt ze je toch alleen maar vreemd aan. Het ergste vind ik nog dat ze nu aan het uitvissen is wanneer de baby komt, ze weet dat ik met 38 weken ingeleid ga worden of een KS krijg, ligt eraan of de baby zich gedraaid heeft en ik heb dus GEEN zin om haar een datum te geven want dan zit ze dan op hete kolen en misschien ben ik ook wel eigenwijs maar ze hoeft niet direct boven ons zoontje te staan als ze mij nu de laatste weken ook vergeet! Mijn man is het met me eens en zegt ook dat als ze blijft zeuren en wij weten wel een datum dat hij dan gewoon tegen haar zegt dat het voor iedereen een verrassing blijft en dat ze het wel hoort als de kleine geboren is, hij staat gelukkig wel vierkant achter mij. Ik denk toch dat iedereen dit wel vervelend zou vinden op deze manier of zijn het echt alleen de horrormonen??
Wat rot voor je! Ik denk niet dat het alleen maar je hormonen zijn hoor. Ik kan me niet voorstellen dat mijn familie of mijn schoonfamilie zo weinig tot geen interesse toont! Ik heb dus ook niet veel advies voor je, maar haal je kracht uit je partner! Sterkte met de laatste loodjes meis, knuf
Vervelend dat het allemaal zo moet gaan met je ouders en broer. Snap wel dat je ze op een bepaalde manier toch mist zeker nu je zwanger bent. Wat betreft schoonmoeders.. Tja.. Word ze soms voor de eerste keer oma of niet? Dan zijn het waarschijnlijk zowel haar als jou hormonen die lekker werken Die van mij wel en is ook een pittige tante toont in mij totaal geen interesse maar weet wel van alles over mij te vertellen (terwijl ik erbij zit ook vaak nog) hoe ik me voel en gevoeld heb.. Het is baby voor en baby na maar diegene die het kind draagt vergeet ze.. Ik wijt het maar aan enthousiasme en maak negen van de tien keer nog een opmerking o en met mij gaat het ook goed of zoiets.. Of is die verf wel babyproof?? uhm ja en ook zwangerschapsproef. Fijn dat je man achter je staat qua bevalling en overige dingen. Datum voor jezelf houden. Ze hoort het wel wanneer je bevallen bent en als jullie er klaar voor zijn komt ze kijken. Succes de laatste paar weekjes zonder je medicatie en hoop voor je dat het heel erg mee gaat vallen en niet te veel pijn hebt!
@ Tika86, nee ze heeft al 1 kleinkind dus dit wordt haar 2de kleinkind. Die van jou heeft dus ook alleen maar interesse in het kleinkind maar niet in de moeder , nou ja, dan ben ik niet de enige. Ben ook blij dat mijn man wel achter me staat.
Ik snap dat het voor jou onwijs rot is, maar je schoonmoeder klinkt niet alsof ze het expres doet om jou dwars te zitten... Daar heb je natuurlijk weinig aan, want het maakt voor jou de situatie niet leuker... Wat ik bedoel: van iemand zonder benen kun je niet verwachten dat diegene opeens hard kan lopen... Het is niet persoonlijk tegen jou gericht, het is onvermogen. Ze zit gewoon zo in elkaar. En je kunt er dus onwijs van balen, echt dat snap ik volkomen! Maar het scheelt misschien als je erover nadenkt dat je het je niet aan moet trekken? Mijn schoonmoeder is ook een 'type'. Maar ze is geen kwaaie. En dat probeer ik mezelf voor ogen te houden... Wel geef ik heel duidelijk mijn grenzen aan en vertel ik soms ook hoe bepaalde dingen overkomen. En gelukkig word ik net als jij 100% gesteund door mijn man.
Drieka wat naar! Mijn moeder is overleden en ik mis haar gigantisch, logisch dat jij dat nu ook voelt tijdens de zwangerschap. Ongelooflijk dat naaste familie zo met je breekt, de reden is niet belangrijk. Ik kan dat soort mensen wel door elkaar schudden, het leven is echt veel te kort om je familie te mijden! Doodzonde en enorm verdrietig voor jou, dat ze zelfs nu ze weten dat je zwanger bent het niet op willen brengen om contact met jou op te nemen. Inderdaad vind ik je schoonmoeder ook egocentrisch overkomen maar mijn schoonmoeder had het ook altijd vooral over de baby en had ook geen interesse in mij of mijn man. Niet leuk natuurlijk maar je hoort het vaker...Hiernaast kan een schoonmoeder ook je eigen moeder niet vervangen/evenaren maar het is wel fijn als er tenminste iemand van de familie is die oprechte interesse heeft in jou. Gelukkig heb je wel wat aan je man. Hier ook een zus die niet blij voor ons is omdat ze zelf nog een kindje wil en haar man niet, schoonzus die al jaloers was toen wij ons eerste meisje kregen. Tja je hebt ze niet voor het uitkiezen helaas Drieka! Ik zou zeggen stop de energie die je hebt de komende periode niet meer in mensen die jou alleen maar energie kosten en die toch geen echte belangstelling voor jou hebben. Richt je dan lekker op je man en vrienden die wel aan je denken. Heel veel sterkte de komende periode zonder pijnstilling en met alles wat op je afkomt. Bij dezen stuur ik positieve energie jouw kant op😊
Ik zou haar denk ik gewoon een datum noemen, een paar dagen na de datum die jij hebt gekregen. Alles kan altijd eerder. Mss heel vals maar aan de andere kant, zij tevreden en jij hoeft je er niet meer druk om te maken. Tussen de regels lees ik dat je dat wel een beetje doet. Wat ook al eerder is geschreven oma worden is heel speciaal. En voor een schoonmoeder toch ook lastig, omdat een schoondochter anders is dN een eigen dochter. Probeer er het beste van te maken en je zo min mogelijk van haar aan te trekken. Je hebt de energie hard nodig voor jezelf en de baby.
@ Hilly1980, dat is ook zo, ze doet het ook niet express, ze zit zo gewoon in elkaar en normaal heb ik er ook echt geen moeite mee, ben het wel gewend maar nu door de zwangerschap steekt het me gewoon wel juist omdat ik haar overal al zoveel mogelijk bij doe betrekken omdat ik graag wil dat ze kan genieten van het oma zijn, maar mij steekt het dat ze mij dan lijkt te 'vergeten". @ Fiora, je bent een schat! Je woorden doen me goed en niet om zielig te doen maar ik heb geen vriendinnen, op dat gebied ben ik echt alleen, ik ben op zich ook wel een einzelganger maar nu is me dat soms wat zwaar, komt ook wel door de hormonen. @ R1985, ik ben niet zo van het liegen maar als ze blijft zeuren en zich er niet bij neerlegt dat we de datum liever voor onszelf houden dan moeten we misschien wel een leugentje voor bestwil doen.
ik denk ook dat je sm gewoon zo in elkaar zit drieka. Ze heeft het ws niet eens door dat ze zo doet en jij dat niet fijn vind. Hier zijn mijn ouders best raar... Tis altijd wat met familie. Als jullie zelf maar het geweldigste gezin zijn!!
Jeetje wat onzettend naar Drieka, hier had ik ook zo'n schoonmoeder. Die zelfs tijdens het bevallen de bevalkamer in stormde tot twee keer toe.. Laatste moment op moment supreme dat onze knul geboren werd. Ik snap dat het heel lastig is dat ze de baby interessanter vind, lijkt wel of het hoort bij schoonmoeders. Ik hoor het veel om ons heen ook. Wil je even een dikke knuffel geven!
Vervelend dat je schoonmoeder minder interesse toont.. Ik denk zelf dat ze het niet bewust doet. Ik zou niet liegen over de datum van de bevalling of ks maar ik zou gewoon zeggen dat jullie die dag voor jezelf willen houden. Straks word ze namelijk boos dat je gelogen hebt over de dag en dat moet je ook niet hebben. Probeer nog even te genieten van de zwangerschap voor zover je dat kan met de pijn.. We moeten nog maar heel even 💋
Thnx meiden, ja zo is mijn schoonmoeder ook gewoon en zal wel door de zure appel bijten. Het moment van de bevalling of keizersnede houden we ook zeker voor onszelf. Dat moment is gewoon van mijn man, mij en onze kleine spruit en we hebben ook even tijd samen nodig voordat iedereen de kleine komt bewonderen. Misschien zijn inderdaad meerdere schoonmoeders zo, het steekt me misschien wat meer omdat mijn eigen moeder er niet is en ik had gehoopt zo de band met schoonmoeder te versterken.