hallo, Wij zijn dit weekend al drie keer bij de ha post geweest omdat ons zoontje vrijdag ineens uit het niets na zijn fles begon te hoesten, boeren overgeven tegelijk! Hij kwam er vrijdag haast niet meer uit en na 5 a 10 min kwam er een grote slijmprop uit. al met al is hij 20 min bezig geweest om weer een beetje lucht te krijgen hij had toen al drie keer overgegeven. We zijn toen met niks naar huis gestuurd omdat zijn longen op dat moment weer schoon klonken. de volgende dag was het weer mis en kreeg hij ook verhoging. Hij heeft een babyinhaler gekregen met ventolin en nog een infectie bestrijdend middel. de inhaler ging vanavond al een stuk beter dan vanmorgen en gister maar hij heeft vanavond na zijn fles gelijk weer overgegeven en kan het allemaal maar niet kwijt. Hij is heel benauwd en zit helemaal vol zowel in zijn neus nu als vanuit zijn keel. Heeft er ook iemand misschien tips/ervaring hiermee? Het is zo'n zielig gezicht. Vandaag heeft hij heel veel geslapen gelukkig maar nu ligt hij heel zielig te huilen en te hoesten. ALvast bedankt
Ach Nannie, wat ontzettend sneu voor je kleintje en voor jullie... En wat kun je je dan rot voelen he. Ik heb geen ervaring met een luchtweginfectie, maar wel met veel darm- en maagproblemen bij mijn kindje. Ze heeft, toen ze vier maanden was, ook zo ontzettend overgegeven en ze leek alleen maar meer slijm aan te maken. Het bleek een fors virus te zijn. Wij vonden het doodeng want af en toe leek het inderdaad of ze erin bleef... vreselijk... en daarna zoooo zielig huilen... Ik werd door al het overgeven (en heel veel diarree) erg bang voor uitdroging, dus ik heb er vooral voor gezorgd dat ze veel bleef drinken. Verdunde melk (melk prikkelt de maag ook helaas) en veel ors! Uitdroging kun je herkennen aan weinig vocht in de ogen en ´diepliggende´ ogen en een wat afwezige blik (apatisch). Als je het gevoel hebt dat hij geen contact meer met jullie maakt en te vaak droge luiers heeft (dus niet meer plast), trek dan aan de bel hoor! En natuurlijk heeel veel troosten en bij hem zijn. Het zullen zware nachten worden, heel veel succes en beterschap voor je kindje Amber
Hey... Weet dat het "heerst"momenteel... ook mijn zoontje, die is wel wat ouder... 22 mnd had vorige week, hoesten en echt slijm overgeven..! Ook mijn moeder had dit van de week..... Je zou misschien zijn neusje kunnen spoelen met Daro zoutoplossing.... Wat bij mijn zoontje wel eens wil helpen is uitgebreid lang douchen..... door de stoom inademen komt alles nog wel eens los.... maarja weet niet of je zoontje nu ook echt koorts heeft anders is dat misschien niet zo verstandig... (?)... Beterschap... en goed in de gaten houden hoor...! en als je het niet vertrouwd... goed je mond open trekken hoor bij de huisarts!
hoi amber, dankjewel voor je tips... zijn fles wil hij gelukkig wel en vandaag was hij verder ook wel vrolijk alleen heel snel weer moe. Heb niet het idee dat hij vocht tekort komt want vandaag zijn alle flessen er verder goed ingegaan... hij heeft wel 1 keer diarree gehad maar dat kan nog geen kwaad lijkt me. Wat zielig zeg dat ze zoveel moest overgeven... wat heeft ze uiteindelijk ervoor gekregen dan? ramona ik had ook al gehoord dat het heerst zoutoplossing gebruik ik al af en toe komt snot nu wat los maar nog niet echt. en ja lang douchen durf ik nu niet zo aan met koorts idd. Als het morgen nog zo gaa tbel ik mijn eigen huisarts gewoon of de ka want hij heeft ook heel erg last van reflux dus dat brand nu des te meer natuurlijk...