Ik ben nu ruim 18 weken zwanger en heb al enkele echo's gehad. De laatste met bijna 14 weken. Ik krijg van veel mensen te horen dat mijn buik voor 18 weken best groot is en of het geen tweeling is (hoor ik al de hele zwangerschap). Zelfs worden mij verhalen verteld dat mensen er pas laat in de zwangerschap achter kwamen, dat ze een tweeling verwachtten, ondanks echo's. Dit lijkt mij zo sterk! We hebben echt duidelijk 1 beebje gezien, waar zou dat 2e beebje dan moeten zitten? Ik kan het me niet voorstellen. Ik voel het kindje (mijn eerste) al vanaf 14,5 week en de laatste dagen ook elke dag. Mijn vraag dus; komt dit wel eens voor, dat je er pas laat achter komt, dat je een tweeling verwacht, ondanks echo's?
het zal best een voorkomen dat de ene beeb achter de andere ligt,maar mensen moeten ook altijd wat te zeuren hebben hoor! De ene keer was ik zooooo dik,en de andere keer vroegen ze zich af of ik echt wel zo ver was. trek je er niet te veel van aan,als het er 2 waren(of heel misschien idd zijn)dan kom je daar met echo's echt wel achter! x
Nooit van gehoord, vindt het zelf altijd zo raar als mensen zeggen dat je zo'n grote buik hebt dat het wel een 2ling MOET zijn. Wat een onzin zeg, je kan naar voren dragen, je kan veel vruchtwater hebben, je kindje kan iets groter dan gemiddeld zijn, etc, etc. Op de echo zou je het nu al lang moeten zien hoor Geniet maar lekker van je buik
Tja... Geloof best dat het een enkele keer voorkomt...... maar dat is zo'nnnnnn zeldzaamheid... hetzelfde als dat er vrouwen zijn die bevallen zonder te weten dat ze zwanger waren..... maar die uitzonderingen moet je niet vanuit gaan hoor...! Hier ook veel gehoord of het geen tweeling was.... en nu krijg ik al te horen...."wat nog steeds niets?"... hahahaha.... buik of geen buik... tis nooit goed!
Nee, inderdaad, jullie hebben helemaal gelijk. Maar ja, hoorde het zo vaak, dat ik benieuwd was naar verhalen van mensen die het zelf meegemaakt hebben. Ik geniet met volle teugen van mijn mooie buikje (draag inderdaad naar voren, voor de rest zie je niks aan mijn lichaam) en denk echt niet dat het er 2 zijn. En zo wel.... dan zijn ze van harte welkom!
oei, bekend fenomeen: ook hier CONTINUE de vraag 'zijn het er écht geen twee? je bent zooooo dik'. nou, EN bedankt, he? ben helemaal niet dik, heb alleen een grote buik (groot kind, ja, maar 1, ja, en draag enorm naar voren). ben nu pas 1 kilo aangekomen, maar oei, oei, wat een gezeur van iedereen. heeeeeeel moe word ik ervan. zo, sorry hoor, even spuien. op je vraag: nou, lijkt me echt sterk dat wanneer je meerdere echo's hebt gehad, het er straks tóch twee blijken te zijn. bij mij keken ze er specifiek naar (soort 'plakjes' maken van baarmoeder met echo om ook diepte te kunnen zien. dus of er niet twee achter elkaar lagen ofzo). onze overbuuf heeft wel een leuke verrassing gehad bij haar bevalling (kwam er nog een uit), maar dat was wel 20 jaar geleden, en ze had nooit echo's gehad ofzo. lijkt me dat in deze moderne tijd (jaja ) dat toch echt niet of zeeeeeer weinig meer voorkomt. dus meis: als ze jou verteld hebben dat het er 1 is na al die echo's, dan ga daar maar vanuit. en laat de wereld fijn zeuren. mijn antwoord tegenwoordig: nee, het zijn er drie, en ze hebben al bijna het formaat van kleuters! zijn mensen heel gauw stil, hahahah! sterkte, en geniet van je buikie: sommigen zie je helemaal niet aan dat ze zwanger zijn en da's ook niet leuk, denk ik.
Ik zou er ook gewoon op vertrouwen hoor, op de echo's. Vroeger waren er wel van dit verhalen, omdat ze vaak geen echo's kregen of pas op het laatst.. en over een dikke buik: de een heeft een enorme buik en de andere een hele kleine... Ik heb zelf ook weer een grote buik (zie album). Bij mijn dochtertje vroegen mensen ook al toen ik 24 weken zwanger was dat ik zeker bijna was uitgerekend? Niet dus... Gewoon lekker van genieten, ik vnd het wel wel zo'n grote buik, alleen heb ik wel snel last van.
nee dat zien ze echt wel op de echo hoor tegenwoordig, misschien een of andere zeldzaamheid 1:miljoen ofzo maar niets om je druk over te maken, dat merk je echt wel hihi
Een kennis van mij heeft de hele zwangerschap door echo's gehad en met het hartje luisteren dacht iedereen dat het er maar 1 was... Eenmaal met de bevalling bezig bleek dat er nog 1 in zat.. tweeling dus zonder dat ze het zelf wist.. het kan dus wel maar denk niet dat het vaak voor komt...
hahaha zei tegen mn vriend... als het toch zo is stapelen we ze wel in de maxi-cosi..! (van het ziekenhuis naar huis)
Ah joh, mensen zeggen dat ook tegen mij terwijl mijn buik gewoon een normaal formaat heeft. Ze weten gewoon niet waar ze het over hebben.
Ik denk dat het sterk is dat als je al meerdere echo's gehad hebt dat je dan niet ziet dat het er 2 zijn. Bij 1 echo zou misschien de 2e achter de 1e kunnen liggen, maar die kans is al heeeeeeeeeeel klein... laat staan bij meerdere echo's. Maar het klopt wel hoor, mensen moeten altijd wat te zeuren hebben! Als je buik iets kleiner was geweest was hij misschien wel weer te klein, volgens anderen..
ja joh kan prima ze zijn dan toch wat kleiner dus kunnen gewoon als hotdogs naast elkaar (uiteraard grapje mensen hihi) Maareh als dat echt zo zou zijn zou ik wel effe schrikken hoor haha (zou een beroertje krijgen als ik er nog een voelde aankomen haha (maar goed 2 voor de prijs van 1 dan haha)
hahaha flauwvallen... zou ik iig niet zo snel.... "ik lig dan toch al...!"... heb trouwens een tijdje geleden hier op het forum gelezen dat iemand er pas met een extra echo (meen met 37 weken erachter kwam) Het was iemand op het forum.... of een vriendin van deze persoon, dat weet ik niet meer zo goed.... maarja... zo'n kleine kans...
Hmm... dus het kán wel! Het lijkt me ook niet hoor, was benieuwd of dit wel gebeurt en er komen dus wel wat verhalen dat het inderdaad wel eens gebeurt (kleine kans). Miinicole; zie je, het kán! En dat mensen altijd iets te zeuren hebben.. sjeempie, ik kríjg opmerkingen.. Zullen jullie allemaal wel kennen. "wacht maar, je moet nog even!" Vooral dat 'wacht maar'.. ik kan daar écht niet tegen he!? Laat mij er lekker zelf achter komen, het komt zoals het komt (de zwangerschap en alles). Pff.. deze mensen zijn 'alwetend' want hebben al kinderen.. "wacht maar, die buik wordt nog veeeeel dikker! En je komt voor de rest ook nog wel veeeel aan!" Ja, nou en? Ik ben ZWANGER en als het kindje er straks maar komt en gezond is, al word ik tonnetje rond! Lien78; jij pas 1 kilo aangekomen? Ikke al 5.... Lien en lovewinnie; goeie tip: "het zijn er 3...." Sheila82; ik vind het ook heerlijk, zo'n grote buik (nog wel?? ) Ik loop heerlijk te pronken hoor... Imd; ik maak me er ook niet druk om, maar zou het wel een beetje op tijd willen weten, mócht het zo zijn. I.v.m. kamertje enzo. Kinderwagen hebben we al, dus die zouden we dan moeten inruilen.. Ramona0309; ochossie, stapelen... MerleQ; ze weten niet waar ze het over hebben nee, maar wel zelf een paar keer zwanger geweest en net doen of zij alwetend zijn en ik niks weet.. Tinkerbell21; bij de eerste echo met 7w3d was alles goed, hartje klopte enzo en de vk bleef maar zoeken en goed kijken.. ze dacht 2 hartjes te zien... Maar de latere echo's (9w2d, 10w5d, 13w5d) steeds maar 1 kindje te zien.
@TS: ja, ben maar 1 kilo angekomen in totáál. want was eerst wel 8 kilo kwijt door de misselijkheid. toen ik weer kon eten is dat er gewoon weer bijgekomen. en daar bovenop ben ik nu 1a2 kilo bijgekomen. dus ben nu 1a2 kilo zwaarder dan vóór ik zwanger werd. maar voor hetzelfde geld kom ik alsnog 20 kilo bij, dus ik zou me als ik jou was geen zorgen maken! het verschilt ENORM per persoon, dat aankomen. zo lang je normaal eet (niet voor twee ) en niet overdreven snoept, is het prima.
IK kan het nu niet voorstellen met de echo's enz. Maar ik ben er zelf 1 van een tweeling en mijn moeder en vader die kwamen er pas achter toen mijn zus was geboren dat ik er ook nog aan kwam. Ik ben uiteindelijk 10 minuten later geboren. Dat was wel even schrikken voor ze maar ze waren er wel dolblij met ons. Maargoed dit is bijna 27 jaar geleden en toen kreeg je nog niet zo gauw een echo
Oh zo.. wat vervelend dat je zo afgevallen bent van de misselijkheid in het begin.. Ik eet niet meer dan voor de zs (alleen avondeten wel wat meer) en snoep ook niet meer. In het begin niet afgevallen, maar wel minder eetlust. Och ja, en dan kóm ik veel aan, zal me een zorg zijn, als beeb maar komt en gezond is. @ Diantje82; van vroeger hoor je het wel vaker ja, zo zijn mijn nichtjes ook geboren.. ghaha.. verrassing! @ roos23; ik denk het ook.. laat die mensen dus maar kletsen..