Op de heenreis naar onze vakantie in de Dordogne hebben wij te horen gekregen dat wij gaan verhuizen (van sociale huur naar vrije sector), inmiddels ook al getekend en mijn moeder is aan het klussen. Wij gaan van een appartement met te weinig slaapkamers naar een eengezinswoning met twee tuinen. Onwijs veel zin in zeker gezin de locatie voor ons prachtig is (twee huizen naast school en bso en een paar straten van waar we nu wonen dus vriendjes etc blijft hetzelfde). Aangezien wij op vakantie zijn (afbreken was geen optie want we waren net aangekomen na 14 uur rijden) ben ik hier al lijstjes aan het maken met wat ik moet regelen, kopen etc. Ik heb een deel van de standaardlijstjes van het internet en deels zelf aangevuld. Nu wouden we bijv een nieuwe bank maar ik begreep dat oa door corona de levertijden enorm zijn dus de oude bank gaat toch mee zodat we straks wel ergens op kunnen zitten haha. Wat zijn nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden al dan niet door corona? Nog dingen die ik moet regelen en makkelijk over het hoofd zijn te zien? Laatste keer dat wij zijn verhuisd is meer dan 11 jaar geleden en toen was ik ook zwanger dus weinig zelf gedaan.
Gefeliciteerd met je nieuwe huis. Wij zijn het afgelopen jaar ook verhuist en waar we vooral last van hadden is dat levertijden veel Langer zijn dan voorheen. Vooral als je een vloer laat leggen is het handig om dat zo snel Mogelijk te regelen, ook de raambekleding duurde bij ons ontzettend lang.
YES eindelijk word jullie droom werkelijkheid! Het is jullie zo gegund. Ik zal vaak komen buurten met de kindjes en als jullie ergens hulp voor nodig hebben bel me gerust! Nog een heerlijke vakantie gewenst hoop dat jullie al een beetje gewend zijn aan de hitte. Groetjes van ons!
Van harte gefeliciteerd! Wat ik in ieder geval altijd enorm belangrijk vind: - Start op tijd met inpakken. Vanaf het moment dat je weet dat je gaat verhuizen, kun je dingen die je tot die tijd niet meer nodig hebt in dozen gaan doen. ‐ Doordat je op tijd begint zit er nog geen druk achter, dus ben je ook wat kritischer. Een verhuizing is ook een mooi moment om dingen die je niet gebruikt, weg te gooien. - Schrijf op elke doos wat er in zit en vooral: naar welke kamer het moet. Je wilt echt niet dat de helpers dat op de dag zelf de hele tijd aan je moeten vragen! - Maak voor / net na de sleuteloverdracht een lijstje met wat er moet gebeuren in het huis. Zet er van die 'to do' vierkantjes voor. Als iemand ermee bezig is, kleur je het half in. Als het af is, helemaal. Dit is ideaal als veel mensen komen helpen met klussen. Want die komen steeds aan je vragen wat ze moeten doen. Mijn ervaring ia dat dat het moment is waarop veel mensen het overzicht kwijt raken. Jij niet, als je een duidelijke lijst hebt. - Zorg dat je een plattegrond van je huis standaard in je tas bij je hebt. Met, uiteraard, de maten van alle muren, ramen etc. Kom je dan iets leuks tegen, kun je meteen kijken of het past.
Bij het verhuizen: elke kamer een nummer of een kleur geven. Geef elke doos de kleur of het nummer van de kamer waar het in moet, dan hoeven de verhuizers niks te vragen en beland alles meteen op de juiste plek.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Als je iets van een busje of aanhanger wilt lenen, regel dat op tijd. Schrijf op deze met breekbare spullen duidelijk dat ze breekbaar zijn. Sommige dingen die je nu toch niet gebruikt (winterkleding, kerstspullen etc) kan je prima alvast meenemen als je gaat klussen. Dat scheelt tenminste weer wat inpak stress, en hoe minder dozen op de dag van de verhuizing, hoe overzichtelijker. Wil je een klusjesman inhuren, doe dat dan ook op tijd, ook zij hebben wachttijden.
@tupp Wij zijn dus nog op vakantie dus inpakken wordt hem niet echt. Nou had ik thuis wel al ea ingepakt toen we een paar weken terug een nieuwe tvkast kregen maar de bedoeling is dat we 2.5 week na thuiskomst gaan verhuizen. Ik ga gewoon elke dag aan de bak, gaat vast goed komen.
Gefeliciteerd! Fijn zeg! Wij zijn vorig jaar verhuisd ook vrij onverwachts zeg maar. Ga gewoon bij thuiskomst gelijk inpakken wat je niet meer nodig hebt. Goed opschrijven waar de dozen heen moeten en blijf kalm het komt echt goed. Wij zagen er ook best tegenop maar het is ons zo meegevallen ik zou het zo weer doen haha
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! vergeet de post niet te wijzigen! Verder indd raambekleding optijd regelen en de vloer ook Misschien voor de tuin ook dingen regelen als dat niet geheel naar wens is, hoewel dat natuurlijk ook nog even kan wachten. Zorg dat je genoeg lampen hebt voor elke ruimte en ja spullen natuurlijk en met inpakken van te voren bedenken wat waar komt en van wie wat is, en natuurlijk het vervoer van je spullen is ook handig om al geregeld te hebben
Nogmaals van harte gefeliciteerd Waar ik als eerste aan denk is je adres wijzigen bij huisarts, instanties e.d. Qua huis: Zelf zou ik vooral denken aan de vloer, muur en gordijnen eerst. Qua meubels, lampen etc idd met leveringstijd rekening houden maar ook als dat niet precies op tijd lukt is er nog geen man overboord. Ik zou ook gaan mealpreppen, daar ben jij volgens mij sowieso erg goed in. Zal heel handig zijn tijdens de verhuizing. Tijdens onze laatste verhuizing hadden we tijdelijk zo'n kleine tweepits kookplaat en dat was erg handig.
Gefeliciteerd! Wij zijn vorig jaar verhuisd, wat een drama. Maar vooral kritisch zijn met wat je meeneemt. En idd de kamers op de doos schrijven. Ik heb ook overal opgeschreven wat er in zit. Niet per item maar per catagorie.
Eind december hebben wij de sleutel gekregen en in januari zijn we verhuisd. Een week voordat wij de sleutel kregen heb ik alle adressen gewijzigd. Denk ook aan sites waar je besteld, zoals bol.com Verder kritisch kijken wat weg kan. Winterkleding zou je al kunnen inpakken. Wat ik prettig vond is om de kledingkasten al in elkaar te hebben toen we gingen verhuizen. Dag voor de verhuizing had ik alle kleding er al in gedaan. Bedden van de kinderen hadden we een dag voor de verhuizing ook al in elkaar in t nieuwe huis. Die sliepen dus even een nachtje op een matras op de grond.
- ik maak diverse moadboards op Pinterest. Zo koop ik enkel dingen die bij die stijl passen. (Vind meerdere stijlen nl leuk) - ik heb ook altijd in mijn tas, stukjes behang, kleurstalen ed en een plattegrond - meet ook de deuren ed op, past het wel door de deur, gang ed. - op tijd beginnen met inpakken (action heeft de goedkoopste verhuisdozen) en ja je hebt altijd meer nodig dan je denkt. - telkens als je naar je nw huis gaat: dozen meenemen en daar gelijk uitpakken. - op tijd beginnen met spullen weggeven of weggooien. - schroefjes ed van uit elkaar gehaalde kasten ed in plastic zakjes doen. Dus laat wat zakjes achter in het oude huis. - zorg voor pleisters in beiden huizen - maak zsm 1 kamer helemaal klaar, dat wordt je rustpunt. Iedereen heeft een moment van Ik zie het niet meer zitten. Trek je dan ff terug in de kamer die klaar is. - om je oude huis op te leveren, reken op 3 dagen. Vaak is het toch nog een dagje naar de stort rijden, 1 dagje schoonmaken. En dan heb je nog een dag spelling.
Postnl had altijd een doorstuurservice voor de post. Geen idee of dat nog bestaat en of het wat kost maar dan kan je goed zien waar je je adres bent vergeten te wijzigen. Wij hadden een rits adresstickers aan de nieuwe bewoners van ons oude huis gegeven zodat ze dingen makkelijk konden doorsturen maar dat vonden ze kennelijk nog teveel gedoe.... En idd de dozen goed beschrijven waar het heen moet Succes!!
Gefeliciteerd!! Ik ben net verhuisd en inderdaad de levertijden zijn flink. Mijn bank is 15wkn onderweg geweest, kast 6wkn etc. Raambekleding was ook een puzzel. Ene stof redelijk snel te leveren,andere toch 6 wkn wachten. Shutters maten die ik moest hebben niet overal voorradig etc etc. Al met al heel wat telefoontjes gepleegd.. Ook vloer laten leggen koste mij de nodige telefoontjes eer ik ergens plek had optijd. Succes en veel klus plezier!
Gefeliciteerd! Wij zijn 2 maanden geleden verhuisd van sociale huur naar een koopwoning. Mijn tips: • Start meteen met uitzoeken van spullen. Vooral als je een (berg)zolder hebt. Kijk wat echt mee moet of wat je weg kunt gooien/schenken, maar ook kleding, keukenspullen, speelgoed etc. • Las de tip al in een eerder bericht maar start op tijd met inpakken. Spullen die je niet vaak gebruikt of meer hoeft te gebruiken alvast in dozen doen en dozen goed labelen. • Hou rekening met langere levertijden en kijk/informeer bij verschillende bedrijven. Zeker vloeren kunnen soms langer duren afhankelijk van waar je besteld. • Ik weet niet of je zelf gaat verhuizen of een verhuisbedrijf huurt? Wij hadden een verhuisbedrijf voor alleen de grote meubels, geen dozen. Scheelde weer in kosten. Dus iedere keer dat we naar het nieuwe huis gingen (was dagelijks vanwege klussen) gooiden we de auto vol met dozen. Dit scheelde aanzienlijk verhuizen op de dag zelf. • Reserveer tijd om je sociale huurwoning op te kunnen leveren. Weet niet hoe de regels bij jou zijn, maar bij ons moest alles kaal (behalve muren) en in oorspronkelijke staat en gaten dicht gemaakt worden en schoongemaakt. Dat duurde ook een paar dagen. • Vraag hulp voor verhuizen, schoonmaken enz. Het is best veel wat op je afkomt • Maak een lijstje waar je je adres moet aanpassen na verhuizen zoals huisarts, tandarts maar bijv ook websites waar je besteld. Zulke dingen sta je niet zo gauw bij stil En vergeet niet te genieten van je nieuwe huis
Gefeliciteerd! Pak ook een paar dozen in met spullen die je de eerste dagen gebruikt. Dan hoef je niet door alle verhuisdozen te gaan om een handdoek, broek, koffie,thee,fris,brood etc te zoeken.
Heel veel opruimen en weggooien. Dat is het voornaamste wat ik deed toen wij gingen verhuizen. Heerlijk.