Hoi lieve meiden, Ik ga vanaf januari naar de gynaecoloog om een diagnose te stellen i.v.m mijn lange onregelmatige cyclus! Mijn cyclus zit tussen de 5 en 8 weken.. en mn ovu testen zijn altijd bijna positief. Of wel, ik meet altijd LH in mn urine. Mijn vraag; Hoe werd bij jullie de diagnose gesteld en hoe ging het traject verder? Ga ik naar de gyn, wordt er gelijk een echo gemaakt? Als ze gelijk de diagnose kunnen stellen wordt er dan direct Clomid 50mg voorgeschreven? Word er dan een ongesteldheid afgewacht of krijg je bijv. primolut voorgeschreven om de menstruatie op te wekken? Ik ben benieuwd!!
Ik ging naar de gyn vanwege mijn uitblijvende menstruatie. En als ik dan eens in de zoveel tijd ongesteld werd liep het eruit. Toen heb ik een echo gekregen en daar zagen ze meerdere eiblaasjes wat dus duid op pcos. Toen heb ik provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken en clomid.
Via een echo en bloedprikken werd de diagnose gesteld. Bij de intake werd er meteen een inwendige echo gemaakt en toen zagen we al duidelijk een kralenkrans aan eiblaasjes liggen. Ik heb toen Provera meegekregen en Clomid. Ik heb en had altijd hele lichte menstruaties..
@angel12 en @fluffyfishy dank voor de reacties. Goed te horen Maar de clomid heeft nog niet gewerkt? Wat jammer zeg
Nee, helaas.. Nu voor het eerst over op hormoonspuiten. Maar veel vrouwen met PCOS hebben wel voldoende aan Clomid Je zit in je tweede ronde? Hoelang is je cyclus nu?
Nee m'n tweede ronde is al geweest. Mn tekst moet ik nog even aanpassen. Was een cyclus van 56 dagen... pffft Nu zit ik weer op 19e dag met ovu testjes en temp lijstje aan de slag. Maar wat ik zeg, ovu testjes zijn constant positief haha heb ik niks aan.. temp is nog steeds laag ben benieuwd wat die aan gaat geven Hoe werkt het met spuiten dan? .
Wat erg zo die onregelmatigheid.. bij mij werkte ovutestjes dan weer wel. Als ze positief waren had ik ook daadwerkelijk een eisprong. Spuiten is heel anders dan Clomid. Bij Clomid werkt de dosis wel of niet, bij spuiten kun je tussentijds nog ophogen. Het is ook een ander soort hormoon. Hoe en wat precies weet ik ook niet, dit is pas de eerste ronde met spuiten. Ik heb woensdag een echo, ben benieuwd hoe dit bij mij aanslaat. Bij mij sloeg Clomid wel goed aan, maar t heeft niet geleid tot een zwangerschap.
Bij mij werkte clomid bij mn eerste zwangerschap wel. Meteen 1e x zwanger. Nu ruim een jaar gebruikt zonder zwangerschap. Ja 1 keer, is een miskraam geworden. Ben overgegaan op spuiten. Vanaf de 3e dag zet je een spuit en vanaf cd 12 moest ik komen voor echo's en dan steeds om de dag omdat ze goed moeten volgen of er geen overstimulatie plaatsvind. Helaas afgelopen x weer een (vroege) miskraam gehad en nu gisteren mijn eerste IUI gehad!
Bij mij ook door een inwendige echo en bloed prikken vanwege uitblijven van mijn menstruatie. Echter ben ik wel twee keer spontaan zwanger geworden ( 1e keer bbz en daardoor eileider verwijderd) Nu willen we voor een tweede gaan maar amper een cyclus nu. Dus ik begin aankomende maand met Clomid
Bedankt voor jullie antwoorden!! Ik ben echt benieuwd wat het mij zal brengen. Sterkte allemaal met het zwanger worden! Hopen dat het bij iedereen snel mag lukken!