Lucrin, endo operatie, cryo

Discussie in 'MMM clubs' gestart door CaDi, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ja de knip kalender hangt op de koelkast! Kunnen nu in ieder geval nog wat plannen enzo.

Rozeline vindt dit leuk.
  2. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    @Rozeline hoe waren de uitslagen?? Die heb je inmiddels gehad toch?
    Zie in je handtekening dat je in december iui gaat starten spannend zeg!

3. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    De uitslagen van de onderzoeken waren goed. Het sperma-onderzoek van mijn vriend was ook goed. We mogen daarom volgende maand starten met IUI.

Hoe is het verder met jou @CaDi ?

4. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Fijn dat alles vest goed was! Hopen dat de iui gaat zorgen voor een wondertje!!
    Wanneer mag je hormonen gaan spuiten? Neem aan dat je dat moet gaan doen?!

Ik ben flink aan het aftellen. Wachten valt me wel zwaar. Gelukkig heb ik wel minder last van mn buik door de lucrin. Gisteren 2e injectie gehad, heb vandaag wel ff een mindere dag, beetje neerslachtig. En ook last van mn darmen. En de injectie plek is stuk gevoeliger dan vorige keer. Dus ik hoop de komende maand snel gaat!

5. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik moet de eerste dag van de menstruatie gaan afwachten en daarna moet ik het ziekenhuis gaan bellen. Dan gaan we starten en beginnen met spuiten, want dat moet ik inderdaad doen. Ik weet niet helemaal kan verwachten. Ik heb wel alles gelezen, maar ik weet het nog niet precies. Het blijft een beetje onduidelijk, omdat het bij mij niet helemaal standaard gaat.

Fijn dat je wat minder last hebt en inderdaad erg vervelend dat wachten. Ik weet er alles van. Ik wacht al maanden tot we mogen beginnen. Ik ben in febr voor het eerst naar ziekenhuis gegaan en nu zijn er al weer maanden voorbij. Zo vervelend als je moet wachten. Ik hoop dat het wachten snel zal gaan. Succes ermee...
    Ik had in het begin ook meer last van de lucrin, al moet ik zeggen dat het de laatste keer me ook weer zwaar valt. Ik ben er gewoon helemaal klaar mee en dat te bedenken dat dit pas het begin is:$...
    Hoe oud ben jij eigenlijk?

6. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Is dat normaal dat je moet wachten tot je ongesteld word? Heb een keer zitten zoeken hoelang dat duurt na lucrin maar daar word je ook niet blij van als je dat leest.
    Gisteren had ik mijn gyn aan de telefoon en die zei nu el dat ik na lucrin gelijk door mocht met cryo. Maar dat ik eerst 3 maanden niet herstellen van operatie, ik dacht zelf 6 weken dus schrok me rot. Later zei hij wel weer 2 maanden dus we gaan het zien!
    Dat wachten is alsof je leven stil staat en dat van iedereen om je heen gaat door.

Was je menstruatie altijd wel regelmatig? Hoop voor je dat je niet te lang moet wachten op je menstruatie. Dan kan je dit jaar nog een iui behandeling krijgen.

Ik hoop ook zo dat ik na de operatie gewoon toch wel vrij snel zwanger word. Als je soms verhalen leest van mensen die 4 of 7 jaar bezig zijn. Pff weet niet of ik dat zou kunnen. Gelukkig zijn er ook genoeg verhalen van mensen die met zo'n behandeling snel zwanger worden.

Ik ben trouwens 27, en jij?

7. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @CaDi
    Oh echt joh dat wist ik niet. Ik ging er vanuit dat hij volgende maand gewoon uitwerkt is en ik dan ongesteld ga worden. De gynaecoloog had me een extra spuit voorgeschreven, omdat de lucrin soms gelijk al gaat uitwerken. Ik had nu soms al het idee dat het aan het uitwerken was. Geen bloed ofzo, maar wel weer buikpijn klachten en het geplop (in de baarmoeder/eierstokken) begon al weer. Laat we het hopen dat hij snel uitgewerkt is, want ik heb niet alle tijd meer. Ik ben namelijk al 38 jaar, volgende maand word ik 39... pfff. Dus de 4 tot 7 jaar waar jij het over hebt die zijn er bij mij niet eens meer.
    We gaan er gewoon vanuit dat we snel zwanger zullen zijn:p voor jou ook, als de behandelingen eenmaal beginnen. Ik heb daar echt mijn hoop op gevestigd.
    Ik was redelijk regelmatig ongesteld, meestal had ik een cyclus rond de 30 dagen. Een enkele keer wat langer en ik heb ook wel eens een maand overslagen. Het is afwachten wat er nu gaat gebeuren. Nu hoef ik geen eigen cyclus af te wachten, maar gaan ze gelijk na de menstruatie de boel helpen en krijg ik weer spuiten.
    Ik heb echt geen idee of je ongesteld moet worden, maar er moet toch uiteindelijk een cyclus opgang komen (met hulp dat wel) je hebt daar dan toch een begin voor nodig lijkt me. De menstruatie is het begin van een nieuwe cyclus. Hoe gaan ze dat dan bij jou doen?

Jij moet na je operatie eerst herstellen? Jij dacht 6 weken, maar arts had het over 2-3 maanden heb ik het zo goed begrepen?;)
    Ik probeer mijn leven niet te veel stil te zetten (in hoeverre dat lukt), ondanks dat het wachten lang duurt en heel vermoeiend is blijft ik gewoon mijn leven lijden en de dingen doen waar ik druk mee ben. Nu zijn wij ook druk met het kopen van een ander huis enzo, dus tijd om stil te staan is er niet. Ik kan me voorstellen dat als je daar op gefocust ben dat je leven stil staat en dat lijk me heel moeilijk. Een bekende van mij is 7 jaar daar mee bezig geweest en uiteindelijk gestopt, zo verdrietig voor haar. Ze zei ook dat haar leven 7 jaar draaide om zwanger worden en alles daarom heen, lijkt me zo moeilijk.

8. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Ik ben helemaal vergeten te antwoorden.

Dus als je snel ongesteld zou worden zou dat over een week al zijn? Zou wel fijn zijn als je het snel word! Normaal vervloeken we die dagen en nu in jou geval even niet.
    Tot welke leeftijd vergoeden ze behandelingen? Je hebt dan inderdaad geen 7 jaar meer. Hopen dat het ook niet lang gaat duren.

Ja arts zei inderdaad 2-3 maanden. Maar we gaan het zien wat hij gaat zeggen na de operatie.
    Weet in ieder geval wel hoe het verder gaat na de lucrin. 4 weken na laatste injectie starten met hormoon voor stimuleren baarmoederslijmvlies dan op dag 13 echo. Is het dik genoeg dan nog utrogestan paar dagen en dan op aan 19 terugplaatsing. Dus zat al te rekenen. Als ik voor operatie nog 1 injectie krijg dan zou ik 6 weken na operatie terugplaatsing kunnen krijgen. Is dat te vroeg dan nog een injectie en word het 4 weken later.
    Ik probeer ook wel verder mn leven te leiden maar is niet altijd even makkelijk.

Net een paar dagen weg gepland nog voor de operatie. Nog even genieten!

9. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik heb nog even contact gehad met het ziekenhuis over de lucrin en het is inderdaad normaal dat je na de uitwerking ongesteld gaat worden. In een enkel geval gebeurd het wel eens dat het wat langer duurt dan normaal en dan moet ik contact met het ziekenhuis opnemen. Volgens mij word je tot je 43 jaar geholpen.
    Je operatie gaat nu ook opschieten. En jij hoeft niet te wachten op een menstruatie? Wel vreemd dat het dat per behandeling verschilt. Hoe gaat het nu met de lucrin? Ik moet je zeggen dat ik de lucrin helemaal zat ben, de laatst tijd ben ik zo niet mezelf. Opgefokt en onrustig en heel onredelijk. Ik heb in mijn hoofd geen plek voor andere dingen dan mezelf. Ik vind mezelf echt geen leuk persoon.
    Ja het blijft moeilijk om je leven gewoon verder te leiden, zeker als een kindje zo welkom is. Het ene moment gaat het bij mij ook beter dan het andere, maar ik probeer altijd mijn afleiding te zoeken. Gelukkig is het momenteel een drukke tijd.

10. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Nou wel fijn dat het ziekenhuis dat aangeeft. Ben benieuwd hoe snel je ongesteld gaat worden.
    Ik mag inderdaad gelijk door zonder ongesteld te worden. Ik vind het bizar dat er in Nederland zoveel verschillende protocollen zijn. Maar goed iui en cryo terugplaatsing is natuurlijk wel verschillend.
    Ja nog 2,5 week, begin 't nu af en toe wel spannend te vinden.
    Ik heb de eerste week na de 2e lucrin echt wel flinke dip gehad. Was soms niet te genieten en erg emotioneel. En nu ook wel opvliegers, met name in de avond eigenlijk. Eerste maand ging eigenlijk erg goed.
    Ik weet soms niet of het nog de lucrin is of gewoon de hele situatie.
    Ik kan mijn wel voorstellen dat je het inmiddels zat bent. Zeker omdat je weet dat je verder mag. Hopelijk merk je straks dat als de lucrin uitwerkt je jezelf weer een beetje terugkrijgt.

11. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ja ik herken dat wel. Dat ik niet weet of het de lucrin is of inderdaad de situatie. Ik zit gewoon niet zo goed in mijn vel, helaas. Herkenbaar denk ik ook voor jou? Ik probeer positief te zijn en niet gestrest, maar het lukt gewoon niet altijd en ik wil het gewoon zo goed mogelijk doen. Maar helaas zijn we niet perfect.
    En de lucrin: ik had inderdaad ook de eerste maand bijna geen last behalve de hoofdpijn en daarna kwamen de opvliegers, dat is wel minder geworden. Ik had ze trouwens vooral 's nachts, dan dreef ik bijna mijn bed uit.. zo vies, bah!! En ik voel me ook vaak zo emotioneel onstabiel en dat is de laatste maanden ook veel erger geworden. Maar ja meid we maken er het best van alles voor onze wens en ons toekomstig kindje, want daar blijf ik in geloven...:D:thumup:

12. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Hoe gaat hij nu bij jou?? Al menstruatie in zicht?
    Hoop dat je je snel beter gaat voelen als de lucrin uit je lijf verdwijnt!
    Ik krijg vandaag weer een injectie. Hoop zo dat het de laatste is maar dat hoor ik denk ik pas eind van de week. Althans dat hoop ik.

13. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Je operatie staat nu bijna voor de deur. Succes ermee!!

Ik ben alles behalve gezellig op het moment. Ik ben veranderd is een soort van Draak of Heks ofzo... haha:p. De menstruatie heeft zich nog niet aangemeld, dus dat word nog afwachten. Ik voel me over het algemeen wel goed, maar ik kan echt niets hebben... want dan verander ik in een Draak:p. Ik denk dat de lucrin aan het uitwerken is:confused:...

14. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Blegh dat wachten is erg!! Hoop dat je menstruatie voor de feestdagen toch wel zich heeft gemeld! Dan kan je in het nieuwe jaar gewoon gaan starten!

Ja ben alle dingen beetje aan het klaarmaken. Begin nu toch wel zenuwachtig te worden.

15. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik vind het wachten op zich niet zo erg. Ik hoop eigenlijk dat het pas na de feestdagen komt, kan ik daar nog even van genieten zonder pijn. Het is alleen dat mijn humeur gewoon verschrikkelijk is....

Heel succes bij je operatie...

16. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Dank je wel!

Het is bizar wat die troep eigenlijk met je doet!
    Merk nu na 3e injectie dat ik ook wel meer last heb dan de eerste injectie.
    Ik hoop met je mee dat het dan pas na de feestdagen komt!
    Wil je toch fijne feestdagen toewensen!

17. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Succes morgen met je operatie.
    En jij ook fijne feestdagen....

CaDi vindt dit leuk.
  18. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan??

19. CaDi

CaDi Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.514
    1.091
    113
    Operatie is goed gegaan. Ze hebben hoop dingen goed weg kunnen halen!
    Ben alleen enorm beroerd geweest van pijnmedicatie via ruggenprik. Kon niks binnenhouden. Nu ander medicijn en kan weer eten en drinken. Dus lekker opknappen.
    En mag na de lucrin van afgelopen maandag door met cryo.

Hoe is het bij jou? Alles nog rustig?

20. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt van de lucrin is uitgewerkt. Oh wacht bij jou hoeft hij niet uitwerkt te zijn, toch? Hoe gaat dat dan precies?
    Ik ben nog steeds niet ongesteld. Er rommelt van alles, maar dat is alles!

Deel Deze Pagina