Hoi, Ik heb een vraagje voor een vriendin van mij. Zij is al 5 jaar bezig om zwanger te worden, maar het lukt maar niet. Haar man en zij zijn al 5 jaar lang binnenstebuiten achterstevoren gecontroleerd, maar er is geen enkele aanwijzing dat of zij of hij onvruchtbaar is, wel is er een poliep uit haar baarmoeder verwijderd. Zij heeft nu het maximaal aantal IUI behandelingen gehad en dat heeft niets opgeleverd, geen zwangerschap niets. Ze wordt al 5 jr lang elke maand gecontroleerd en ze kunnen maar geen reden vinden, waarom het niet lukt. Nu komt wordt zij binnenkort met IVF behandeld, maar mijn vraag is eigenlijk zijn er meer meiden die dit herkennen? En wat zijn eventueel nog meer voor mogelijkheden die zijn kan doen, mocht dit niet lukken? En wat voor mogelijkheden hebben ze in het buitenland? Wordt dat ook vergoedt? Hoor graag van jullie! Liefs
Ik herken mezelf hier niet in want bij ons is er wel een aanwijzing gevonden. 4% normale vorm. Hierdoor zijn we in de molen geraakt. Na 6 IUI behandelingen hebben we nu één ivf behandeling gehad. Bij de IVF is gebleken dat er problemen waren met de hechting, wat betekend dat de zaadjes bij het eitje weg zwemmen of het eitje accepteerd de zaadjes niet. Dan word je dus niet zwanger terwijl dat pas bij de IVF boven water komt. Hier is prima wat aan te doen met ICSI. Als dit ons enige probleem was geweest dan was er bij ons verder ook niet gevonden en val je onder onbegrepen onvruchtbaar terwijl er wel degenlijk iets aan de hand is. IVF zorgt er dus misschien voor dat ze straks weten dat er wel wat aan de hand is en hopenlijk hebben ze straks een mooi wonder in hun armen. Wat lief trouwens dat je zo geïntreseerd bent voor je vriendin! We moesten allemaal zo'n lieve vriendin hebben
Ook ik heb geen herkenning in het verhaal van je vriendin. Toch ken ik wel zulke verhalen. Het komt voor dat mensen onverklaarde onvruchtbaarheid opgestempeld krijgen, waarbij IUI niet lukt maar IVF wel! Ik hoop dat ze de kracht en moed op kunnen brengen om door te gaan,....het is niet niks. Je doet IVF er niet even bij. Maargoed, ze is ondertussen wel wat gewend, als ze al 5 jaar onderweg zijn. Vooral heel veel succes voor je vriendin. Misschien kan ze hier zelf mee gaan schrijven? Elmo