Lucrin... of wat anders?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marieke21, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Meiden,

Even jullie 'deskundige' mening...
    Vanaf morgen moet ik beginnen met spuiten, 20 eenheden Lucrin. Nou dacht ik daarnet dat ik me maar even goed kan voorbereiden dus lees ik de bijsluiter. GELUKKIG!
    Wat lees ik daar?

Het product wat u in handen hebt heet Luproreline-acetaat.
    Hoe werkt het?
    'Wanneer bij u protstaat kanker is geconstateerd... enz enz.' Help! Ik heb geen prostaat :) En ook geen kanker daar.

Ik lees verder:
    Gebruik bij zwangerschap en periode van borstvoeding:
    'Niet van toepassing, want Luproreline-acetaat MAG NIET door vrouwen gebruikt worden...'

Net mij man voorgelezen, dikke schrik bij ons beiden natuurlijk. Ik ga maandagochtend gelijk naar mijn apotheek om verheldering te vragen. Ik kan toch wel een dagje later beginnen met prikken?

Ik schrik hier erg van. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt?

2. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    ik heb ook lucrin gespoten
    en heb idd ook gelezen over de prostaat kanker
    maar ik denk dat je niet zomaar een paar dagen later kan beginnen, toch
    dat zou een boel in de war brengen

ik heb het in ieder geval gebruikt zonder rare klachten
    het is wel vaker dat er medicijnen voor het en uitgevonden word en dan ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden

succes

3. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    als je ....lucrin informatie googled... vind je nog meer info over dit medicijn

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    klopt marieke, ik heb het ook gespoten, en wat anna zegt klopt, dat medicijnen ook voor andere dingen gebruikt worden, o.a kanker, dat stond ook in mijn bijsluiter. en dat van het zwanger zijn met lucrin, heb ik ook gevraagt aan m'n gyn, en die zei dat als je straks zwanger bent je al geen lucrin meer spuit. ze weten heus wel wat ze je voor schrijven, en veel meer meiden hier hebben het gespoten, en een dag later beginnen zal denk het schema in de war gooien. ik zou dus gewoon beginnen hoor.
    succes x lisa.

5. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Oké...
    Maar Lisa als ik bij jou op de foto kijk, dan heb jij daar een pot Lucrin staan. Bij mij zit het dus in een doosje waar Leuproreline op staat.
    Misschien is het raadzaam dat ik de weekendarts ga bellen vanmiddag. Ik denk dat ik dat maar ga doen, misschien heeft hij ook nog wat naaldjes voor mij, want daar heb ik er maar 4 van gekregen.

Vraag ik dat gelijk ook even aan jullie.
    Als ik de Lucrin opzuig uit het potje, moet dat dan met dezelfde naald als waarmee ik ook in mijn buik prik? Nee toch zeker? Want die naald is dan door een rubbertje heen gegaan, voordat ik hem in mijnbuik spuit, dan is hij niet meer steriel.
    Moet ik voor het opzuigen een van die dikkere naalden gebruiken? En dan die kleine erop zetten?

6. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Marieke, heb je geen prikinstructie gehad ?

Je heb altijd 2 verschillende naalden nodig.
    een hele lange dikke om op te zuigen en
    een kleine dunne om in te spuiten.
    en niet vergeten altijd voor het spuiten de lucht uit de spuit kloppen
    Succes

Gr Beeb

7. anna26

anna26 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.008
    0
    0
    zelfstandige
    ik gebruikte voor de lucrin de spuitjes van de gonal f
    op advies van het ziekenhuis natuurlijk
    dus met het zeflde naaldje als waar ik het mee optrek spuit ik het ook in mijn buik
    eerst rubbertje steriel maken en dan je buik ook.
    en dan dus prikken
    maar ik spuit wel via de injector misschien dat dat anders is....

8. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik heb deze ronde ook lucrin gebruikt, en deze zat bij mijn in een pot met allemaal spuitjes, mij is uitgelegt dat je het potje met vloeistof moet ontsmetten, naaldje in het potje, opzuigen en dan spuit in je buik. dus met dezelfde naald. (kan ook niet verwisseld worden bij die van mij)

als je het echt niet vertrouwd, of meer wilt weten kan je beter de arts bellen. en een dag later beginnen kan je beter niet doen dan breng je het schema in de war.

9. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb net de weekendpost gebeld, de assistente kon me niet zo goed verder helpen, omdat ze deze medicijnen niet kende, maar ik wordt zodadelijk teruggebeld door een dienstdoende huisarts.

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    En? Hoe is het afgelopen? Heb je uiteindelijk nog gespoten?

11. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    Hey SRB,

Nou nee...
    De dienstdoende HA heeft me uiteindelijk niet meer gebeld. Ik zag ook dat ik ook nog es de verkeerde spuitjes had gekregen, toen had ik hem al helemaal zitten.
    We hebben samen besloten om dan nog maar een maand te wachten. Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak in het ZH, dan zal ik mijn boeltje meenemen en mogen ze het me nogmaals vertellen en zeggen dat ik idd de verkeerde naalden/spuiten (medicijnen) heb...
    Gister een vriendin aan de lijn gehad die ook Lucrin spuit, zij had wel degelijk hele andere dingen gekregen dan ik... Zelfs haar potje Lucrin was een 100 euro goedkope. De mijne kostte al 297! voor 5 ml...Toen was het voor mij dus duidelijk.
    We wachten dus verlicht nog een maand...

Bedankt voor jullie medeleven!

Deel Deze Pagina