Donderdag in het ziekenhuis bij de uitgangsecho te horen gekregen dat we eerst niet verder kunnen met IVF, omdat ik weer een endometriosecyste heb. Nu moet ik drie maanden aan de Lucrin (maandelijkse injectie, 3,75 mg.). Ik kan het door de huisarts laten doen of in het ziekenhuis. Maar als ik het aandurf mag ik het natuurlijk ook zelf doen, maar het schijnt nogal een behoorlijke naald te zijn...? Nu ben ik niet bang om mezelf te prikken. Ik heb al aardig wat ervaring opgedaan... Maar is het echt een lastige naald of valt het mee? Wie heeft het zelf al eens gedaan?
Ja, hoor. Dat kun je heel goed zelf doen. Ik moest altijd Lucrin spuiten tijdens de IVF/ICSI-behandelingen. Ik kreeg niet een depot, maar moest het dagelijks spuiten. Ik denk dat jij dan een grotere dosis in één keer krijgt. Het is niet een behoorlijke naald, dat valt best mee. Je gebruikt vaak een dikke lange naald om de vloeistof uit de ampul op te zuigen. Als het in je spuitje zit, zet je er een klein dun naaldje op waarmee je het injecteert. De lange dikke naalden gebruik je alleen voor het mengen en het opzuigen, daar injecteer je niet mee. Lucrin mag je in je buik spuiten (intracutaan), daar voel je eigenlijk niks van. Je voelt het prikje even. En als ik net met de Lucrin begonnen was, kreeg ik vaak de eerste keren jeukende plek en een bult waar ik het gespoten had. Een soort reactie van de huid op de vloeistof. Maar na een paar dagen spuiten was dat meestal over. Anders laat je het de eerste keer zetten. Dan kun je zien hoe het gaat en hoe groot de naald is. Kun je daarna beslissen of je het de volgende keer zelf gaat doen of niet. Succes!
Volgens mij kan je dat prima zelf doen, want de Cetrodide maakte ik ook elke dag klaar en spoot het in (is hetzelfde, alleen andere naam). Wat vreselijk dat jullie niet verder kunnen .
Ja hoor prima te doen, hier ook drie icsi pogingen elke dag voor twee weken moeten spuiten, ging prima Balen dat je niet verder kunt, hopelijk hierna beter resultaat!
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het 'gewoon' zelf doen... Hoef ik ook niets meer te regelen met HA of ziekenhuis morgen. Ja, inderdaad vreselijk balen dat we niet verder kunnen. Ik moet nu tien dagen Provera slikken en morgen de Lucrin er dus bij. Ben benieuwd hoe ik erop ga reageren qua bijwerkingen.
Nou, hij zit erin hoor!! Was echt een makkie! Vond de Decapeptyl vervelender qua naald. Nu maar hopen dat de Lucrin een beetje lief voor me is en niet al te veel bijwerkingen geeft. Vind het wel elke keer wat hoor, al die hormonen die je in je lijf stopt. Maar ja, we weten waar we het voor doen!